Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
ulv skrev:
2481927 Hej alla.

Tack för en kanonträff och härlig åkning så här mot slutet av säsongen! Något att suga på i vinter. Sporthojsfest den 7/10 blir nog nästa återseende om jag bara kan få ledigt.:hojcbr

tillbaka efter bara 4h :va

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
gt550
Jaha, då var man hemma nyduschad och allt. Vill tacka alla för hjälpen vid min krock med klotning i dag, och meddelar att de enda blessyrerna består av ett asfaltexem på axeln och sårad självkänsla. Vill också passa på att be de som blev påkörda om ursäkt. Jag gasade för mycket med ett backkrön framför mig och borde avvaktat eftersom det kunde stå nån där, (och det gjorde det ju).

J-kay, ta det piano. Du är en jättebra reiseleiter och skall inte anklaga dig själv för det som händer. Alla är ju vuxna människor som tar ansvar för vad de gör, och skulle det inte vara så, hade kosan alltid styrts till bollhavet på Mac Donald´s:) :) :)

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Honda Sp1 -01
fargo skrev:
2482242 Jaha, då var man hemma nyduschad och allt. Vill tacka alla för hjälpen vid min krock med klotning i dag, och meddelar att de enda blessyrerna består av ett asfaltexem på axeln och sårad självkänsla. Vill också passa på att be de som blev påkörda om ursäkt. Jag gasade för mycket med ett backkrön framför mig och borde avvaktat eftersom det kunde stå nån där, (och det gjorde det ju).

J-kay, ta det piano. Du är en jättebra reiseleiter och skall inte anklaga dig själv för det som händer. Alla är ju vuxna människor som tar ansvar för vad de gör, och skulle det inte vara så, hade kosan alltid styrts till bollhavet på Mac Donald´s:) :) :)

Tur det gick så bra som det gick.

Jag har lite bilder som jag tog vid tillfället. Om du vill så kan jag skicka dom till dig
skicka ett PM isåfall

Jonas

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Honda NTV 650
Hej

Tack för bra runda J-Key och mycket bra ledning av dig. Missödet i Katthult var rena oturen och som tur var blev det mindre skador på hojar och de som tvärbromsade.

Jag var lämnade Fargo Skurup och sen for direkt till Staffanstorp.

Nästa gång tror mindre grupper gör säkrare körning. (bättre kontroll)
Efter körning var alla mer eller mindre trötta så kanske
körningen borde vara lite kortare. (tidsmässigt)

Last edited:

999

Jag erkänner aldrig något för någon..C U
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Ducati 999
Hej
För en trevlig dag, det var kul att träffa er alla.
Kör försiktig.:tummenupp

Hitta detta på nätet.

Sju motorcyklar i seriekrock
Av sydsvenskan.se
Senast uppdaterad 23 september 2006 16:33

Strax efter klockan tio på lördagsförmiddagen körde en motorcykel omkull i Ellinge, söder om Eslöv. Den andra motorcykeln körde in i den första. Och den tredje, fjärde, femte, sjätte och sjunde likaså.

Den första motorcykeln fick sladd i gruset och la sig på sidan. Den andra cykeln hann aldrig väja och körde in i den första. De efterföljande kompletterade kaoset genom att köra in i de först kraschade motorcyklarna.
Olyckan inträffade när en kortege med 25 ekipage skulle vända efter att ha kört fel på väg 1263 vid Ellinge gods.
En 22-årig motorcyklist fördes till sjukhus med fraktur på höger ben.

Ducati_Johan

Medlem
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
Ducati 750 Paso
Några bilder från turen...
jajaj.jpg

kaj.jpg

ja.jpg

llask.jpg

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
FÖrst och främst, tack för ytterligare en kalastur!!! Utmärkt roddat av ledare och siste män. Sen att det fungerade bra med maten e ju en helt annan sak. Trodde faktiskt inte att grabbhalvan skulle få ihop det!!!

ViRuZ skrev:
2482269 Tur det gick så bra som det gick.

Jag har lite bilder som jag tog vid tillfället. Om du vill så kan jag skicka dom till dig
skicka ett PM isåfall

Jonas

Har snackat med jonas och han bad mig hälsa att det är inte bilder härifrån han har utan från den första smällen han hade.

Kommer att lägga uppmina bilder imorgon för nu ska jag gå på flaskan!!!
/Johan

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Tack för idag allesammans!
Lite öm i baken efter 30mils körning, HÄRLIG KÖRNING!
Bara upp på den blåvita springaren(?) och köra till personalfest nu. Ja, jag vet jag kan inte hinka i mig gratis alkohol då, men någon roade sig med att sno min cykel häromnatten och jag känner inte för att cykla 9km enkel väg på min sambos flickcykel....

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
In med alla bilder o sånt här http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2482420#post2482420

Tack för ett gott gazz idag. Fan vad ball det var. Synd på alla klotningar men tyvärr finns nog det med o budgeten hos alla. Ni som åkte i backen, hoppas ni fixar ihop hojarna snabbt o billigt. Och du som hamande på sjukan, krya på dig!!!

Stort tack till Isengrim, min sisteman. Bra jobbat. Sen tack till rsten av Vilse. Stor:tummenupp till er alla.

Tack Väderguden som skötte sig utmärkt idag:pannkyss

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
Grymt Gazz idag grabbar och tjejer!!

Jkay, skönt tempo genom turen och klandra inte dig själv för olyckan!!

Till olyckskorparna: Mycket tråkigt med skador ect MEN, det kunde varit betydligt värre. Hoppas att ni e tillbaka snart igen.:tummenupp

Till alla andra mc-nördar: Rock On!!:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tackar alla för en kanondag och hur är det man säger, "vi hade iallafall tur med vädret." :)
Skönt att läsa inläggen om att ingen skadat sig allvarligt. Plast och stukade självförtroenden går att reparera. Skickar en tanke och en tillönskan om snabbt tillfrisknade till mannen som nu bär gips.

Till sist ett stort tack till min grupp som skötte sig exemplariskt, detta resulterade ju i att vi "vann" och kom först i mål i Ajdslööv.

Och ja, det finns foto! :D

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Boffen skrev:

Det var gruppen jag körde i och jag var först nere i grusen, (eller asfalten för hojen fortsatte på någon märklig vänster rätt ut i diket med häng på en annan hoj.
Fick i.a.f igång sukkan och fullföljde till Skurup. Smått jobbigt att insugen trillade ut hela tiden när man körde... blir definitivt ingen ny hoj till nästa år i.o.m detta.
Hoppas det inte blev några allvarlig personskador för er andra!

/ Nyklotad och öm i kroppen

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
[- sNaIjK -] skrev:
2482488 Det var gruppen jag körde i och jag var först nere i grusen, (eller asfalten för hojen fortsatte på någon märklig vänster rätt ut i diket med häng på en annan hoj.
Fick i.a.f igång sukkan och fullföljde till Skurup. Smått jobbigt att insugen trillade ut hela tiden när man körde... blir definitivt ingen ny hoj till nästa år i.o.m detta.
Hoppas det inte blev några allvarlig personskador för er andra!

/ Nyklotad och öm i kroppen

Trist att höra, men varför ingen ny hoj ? ingen är perfekt & alla kan göra misstag/ha lite otur. Låter nästan som du inte vill köra mer.

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Maverick_ou812 skrev:
2482479 Tackar alla för en kanondag och hur är det man säger, "vi hade iallafall tur med vädret." :)
Skönt att läsa inläggen om att ingen skadat sig allvarligt. Plast och stukade självförtroenden går att reparera. Skickar en tanke och en tillönskan om snabbt tillfrisknade till mannen som nu bär gips.

Till sist ett stort tack till min grupp som skötte sig exemplariskt, detta resulterade ju i att vi "vann" och kom först i mål i Ajdslööv.

Och ja, det finns foto! :D

Vann? OK, hur många varv körde ni rundan??:va Vi trodde det var 3 varv som gällde?? Det var därför vi var så hungriga vid lunch!:D

Nä men allvarligt talat så hade jag en toppendag idag, tack alla och särskilt ni "vilse" människor som styrt upp detta!! Tråkigt med avåkningarna, krya på er och sen upp i sadeln så fort det går igen! :tummenupp Några bilder kommer från mig också, men förmodligen inte förrän imorgon.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
wonderwizard skrev:
2482497 Trist att höra, men varför ingen ny hoj ? ingen är perfekt & alla kan göra misstag/ha lite otur. Låter nästan som du inte vill köra mer.

Kostar för mycket, får laga denna och pressa ut en säsong till. Åker till Australien och Singapore 3 månader (feb-maj) så kommer gå ganska mycket pengar då & blir inte över så mycket till ny hoj. Min nuvarande sjönk nog lite i värde idag.

Men jag slutar definitivt inte köra för en marksyning!

Jag e back on track till maj månad! :tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tack för idag! Totalt 41 mil har jag kört idag, det är en bit... :tomten

Tack till reisleiters och sistemän som gjorde ett kanonjobb (trots frekventa vändningar... :tungan) och grymt bra roddat med käk och så..! Hoppas på fler turer nästa år!

Upp med bilderna nu! Min hoj har redan fastnat ser jag där uppe..! :banana

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...