Södertäljefolk som vill köra!!

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Ere någon i Telge som är intresserad av en förvaringsplats för hoj?
Har fått tag på en lokal i Centrum på ca 20kvm som jag ev skulle behöva dela med någon. Kostar ca 500 i månaden. PMa eller skriv i tråden så löser vi något.

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Eldsklinga
Hallå!

Jag har aldrig åkt med någon från grillen, men är sugen på att skaffa lite nya bekantskaper gärna sådana med hoj intresse.

Tog kortet förra året så inte hunnit åka mycket ännu, tempo är de som åks?

Bestämd rutt?

Hur många tänkte åka i morgon? krävs särskild inbjudan?

MVH B

zussi

TELGETOK
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 600
Hallå!

Jag har aldrig åkt med någon från grillen, men är sugen på att skaffa lite nya bekantskaper gärna sådana med hoj intresse.

Tog kortet förra året så inte hunnit åka mycket ännu, tempo är de som åks?

Bestämd rutt?

Hur många tänkte åka i morgon? krävs särskild inbjudan?

MVH B

Nae det är bara att komma dit. Ang körning så vi väntar på alla... kör i ditt eget tempo så blir det bra. :tummenupp

Nickeboy67

Nicke
Gick med
24 May 2007
Hoj
Honda CBR 1100
Bra info när man kör i grupp. "Saxat" från Telgetokar mc`s hemsida. Tänk på att detta är regler som Telgetokar mc satt upp. Andra klubbar kan ha andra regler. Men jag tyckte de här reglerna var enkla och bra så jag "lånar" dem. Vill du ha mer tips så googla på "mc körning i grupp"

Lite enkla uppmaningar för samåkning med oss! (Telgetokar alltså, ett exempel på regler/råd)

Skyddsutrustning: ser vi helst att du har när vi åker tillsammans i grupp. Att köra omkull med skyddsutrustning gör väldigt ont, men att köra omkull utan skyddsutrustning blir betydligt värre, inte bara för den som kör, utan även för oss andra som ska hjälpa till vid olycksplatsen. Så PÅ MED SKYDDSKLÄDER.

Tempo: När vi är ute och kör så förespråkar vi för att du/ni kör det tempo ni kan hantera och inte utsätter andra för fara genom att köra över er förmåga.

Korsningar/vägskäl: Vi stannar alltid vid korsningar/vägskäl för att vänta in alla. Dock kan det hända misstag då färdledaren inte alltid ser alla och kan av misstag åka iväg utan att alla kommit fram. Men då är det viktigt att man som sista man stannar kvar vid korsningen och väntar in resterande om man vet med sig att det är någon som ligger bakom. (Vi syns ju vid nästa korsning iallafall).

Omkörningar: Skall ALLTID utföras på vänster sida om den framförvarande. Det är absolut förbjudet att köra om på insidan om det inte är vid en nödsituation.
Som ny i gruppen: Kan det vara svårt att veta var någonstans du ska befinna dig när vi åker och mitt förslag är att du lägger dig ungefär i mitten för att senare hitta ditt eget tempo. Ju större gruppen är desto större dragspelseffekt blir det och då kan det vara bättre att lägga sig längre fram i ledet om man är lite osäker. Men detta är olika från gång till gång.

ZIC-ZAC: Vid körning i grupp så ska vi försöka ligga zic-zac efter varandra och hålla lagom avstånd ! Det gör att du får bättre uppsikt både framåt och bakåt och vid en kraftig inbromsning så har man nästan dubbel tid/sträcka att reagera på.

Lagom avstånd: Lagom avstånd är något man själv måste bedömma men mitt tips är att inte ha för långt till framförvarande (självklart så att du hinner stanna ifall det behövs) men, du ska helst se några motorcyklister framför dig så att du hinner reagera när den första av dom börjar bromsa. Har du för långt avstånd blir det lätt att du slappnar av för mycket i din körning och du hinner inte uppfatta faran lika fort. Fartblindhet och reaktionsförmågan försämras. Du uppfattar inte ett baklyse som tänds (om det tänds) på samma sätt som om du såg flera samtidigt och fartblindheten slår även till. Slutresultatet blir panikbromsning när du inser att den framförvarande motorcykeln stod still och med låsta hjul kan allt hända. (Detta är min personliga (medlem i Teletokar mc) åsikt och alla håller säkert inte med men det kan vara värt en tanke).

Kör alltid efter din egen förmåga! (mitt eget tillägg)

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
Eldsklinga
OK, bra tips.

hade blivit andra gången som jag åkte i grupp de var samma "regler" där.

Jag var där från 1055 till 1105 de enda som stod där var någon grussmiskare...

Vart de något?

MVH B

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Vill göra lite smygreklam lite för en site jag å några mc-polare från S-tälje startat. Vi är ett kul gäng som ofta åker ihop..... http://mlmc.forum24.se

Gå gärna in å ta en titt Å känns det som det skulle vara kul å åka med oss så regga er å skriv några rader om dig själv. Såg i denna tråd att det var en del som inte hade nån å åka med :( så ta nu detta tillfälle å passa på å åka med ett glatt gäng som inte e rädda för å gasa Mvh/Mindless

Last edited:

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Vill göra lite smygreklam lite för en site jag å några mc-polare från S-tälje startat. Vi är ett kul gäng som ofta åker ihop..... http://mlmc.forum24.se

Gå gärna in å ta en titt Å känns det som det skulle vara kul å åka med oss så regga er å skriv några rader om dig själv. Såg i denna tråd att det var en del som inte hade nån å åka med :( så ta nu detta tillfälle å passa på å åka med ett glatt gäng som inte e rädda för å gasa Mvh/Mindless

slänger in ett mail på eran sida :tummenupp
För mig som inte bor inne i s-tälje,vad är det för grill folk brukar träffas vid?

Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
NU jävlar är jag less till vintern säljer jag hojen lr tidigare, skaffar inte ny fören jag flyttat från den här jävla fitt stan.
nu kommer jag ut på toppen humör och tänker ska hinna averka några mil till har ju faktiskt bara hunnit köra 20 mil i år.
ska låsa upp skivbromslåset, då märker jag att det saknas den gula plasten runt den... HELVETE jävla horer som har försökt bryta upp låset så skivan är skev TACK för den 3000kr för byte av skiva!

FINNS FÖR MÅNGA IDIOTER I DENNA STAD LÅT MIN HOJ VARA ERA FITTOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad:

va tvungen att skriva av mig

Last edited:

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
NU jävlar är jag less till vintern säljer jag hojen lr tidigare, skaffar inte ny fören jag flyttat från den här jävla fitt stan.
nu kommer jag ut på toppen humör och tänker ska hinna averka några mil till har ju faktiskt bara hunnit köra 20 mil i år.
ska låsa upp skivbromslåset, då märker jag att det saknas den gula plasten runt den... HELVETE jävla horer som har försökt bryta upp låset så skivan är skev TACK för den 3000kr för byte av skiva!

FINNS FÖR MÅNGA IDIOTER I DENNA STAD LÅT MIN HOJ VARA ERA FITTOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad:

va tvungen att skriva av mig

förstår frustrationen, folk kan inte fatta att folk slitigt hårt för att kunna köpa sin hoj, utan då snor man skiten istället för att man inte har råd skälv :S som ja brukar säg: "Har man inte råd kan man inte hålla på". men de är så jävla synd att folk inte kan låta bli andras grejer så man blir fan tårögd.

Lider med dig och hoppas du skaffar hus snart så du slipper och ha de ståendes i toktälje där man tyvärr inte får ha nått ifred :(

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
förstår frustrationen, folk kan inte fatta att folk slitigt hårt för att kunna köpa sin hoj, utan då snor man skiten istället för att man inte har råd skälv :S som ja brukar säg: "Har man inte råd kan man inte hålla på". men de är så jävla synd att folk inte kan låta bli andras grejer så man blir fan tårögd.

Lider med dig och hoppas du skaffar hus snart så du slipper och ha de ståendes i toktälje där man tyvärr inte får ha nått ifred :(

och dom som pajar för dom som ser till att slita för ha råd gör ju så att i längden har man kanske inte råd pga idioter som inte orkar jobba utan tar den lätta vägen.

kåk blir det nog inte men man vet aldrig. tycker det e för dyrt med kåk.

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
och dom som pajar för dom som ser till att slita för ha råd gör ju så att i längden har man kanske inte råd pga idioter som inte orkar jobba utan tar den lätta vägen.

kåk blir det nog inte men man vet aldrig. tycker det e för dyrt med kåk.

en annan skulle aldrig sätta sig i lägenhet så man lär ju bo hemma ett tag till :p

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0