Södertäljefolk som vill köra!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Gott folk. Vi är klara att bege oss mot Södertälje runt 12-tiden. Där runt 13. Flyttat in o klart för färd tillbaka till Etuna runt 15-16 tiden. Sedan ska vi lämna flyttbil och tvätta personbil och sedan äta och sedan bege oss upp till lägenheten och fortsätta delvis inredning för att möjliggöra duschning och sanering av kropp och själ. Sedan, ska vi bestämma oss om vi kommer ut eller inte. Ni får gärna ringa senare i eftermiddag på 070 376 56 91 och kolla läget. Vi hittar även inte till de ställen ni pratar om.
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Heli skrev:
HRMMPÅMINNELSE
Börjar med att kolla in Flamingo(gamla domino) vid 19 snåret vad sägs?
Annnars så rullar vi in på dödgrävaren senare om stället inte passar
Lista 4 feb:
Svampe
Heli
SENSEI
Minimorran
Henry1
Hulken_1
Wassup
Arne_Duck
ev Swedie?
ev Alicia?
FreddeH?
Gymfrida?
skog?
Kiosko?
SuperMicke

Jag glider nog förbi och kollar läget.
Har dom nåt bra käk på Flamingo?
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
SuperMicke skrev:
Jag glider nog förbi och kollar läget.
Har dom nåt bra käk på Flamingo?

Kul!

Har aldrig varit där, så jag vet inte vad maten smakar, Det var Arne_ducks förslag.

Vi skyller på honom om det inte är bra. :fatta! :hihi
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu är vi tillbaka i Eskilstuna, ska fixa käk och ta med oss mer grejer upp.
Vi får se om vi dyker förbi ikväll annars fixar vi inflyttningsfest hos oss senare och bjuder in alla.

Tusen tack till SuperMicke som kom förbi och hjälpte oss att bära upp alla saker :tummenupp
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Sicken tur att man är nyckter så man kan berätta för alla om kvällen..

:D
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
Tack för ikväll alla trevliga hojåkare :), men jag tackar inte punkarn som snodde min mössa, :mad: fan va kallt det va o gå hem -14 brrrrr.

På återseende :yoparty :fyllisar
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Hulken_1 skrev:
Tack för ikväll alla trevliga hojåkare :), men jag tackar inte punkarn som snodde min mössa, :mad: fan va kallt det va o gå hem -14 brrrrr.

På återseende :yoparty :fyllisar

Tack själv och till alla andra det var trevligt ljuga lite och se framemot sommaren igen med nya ansikten.
Det är tur att man körde så slapp man "frysa hemåt" i värsta kylan.
Och iom cola drickandet så slipper jag huvudvärk idag jämfört med vissa andra. :rofl
//Heli
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Heli skrev:
Och iom cola drickandet så slipper jag huvudvärk idag jämfört med vissa andra. :rofl
//Heli

:va Jag förstår inte vad du menar.
Det var kul att vi blev lite folk :fyllisar

SENSEI skrev:
Sicken tur att man är nyckter så man kan berätta för alla om kvällen..

:D
Hmm, med den stavningen så är det att sticka ut hakan några meter......
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Synd vi inte kunde komma dit. Det fick räcka med en kall pizza från bagarn i huset. Nu äntligen börjar det bli lite ordning och reda. Man för täcka väggar och golv med prylar så blir det OK att bo här. Men något jag vill ha hjälp med om det går, är att hitta en parkering i närheten, för det här funkar inte. Står precis där dräggen rantar runt och när man hör om uppskurna däck och skadad lack, så blir man inte direkt munter. Har iofs helförsäkring, men det är fortfarande surt som attan.

Ställde ett par hantlar innanför dörren oxå. De blev snodda inom ramen av 6 timmar. Tror folk seriöst att "Ja, titta det står ett par hantlar där. Dom tar jag!". Har dom inget vett i huvet?

Lägenheten saknar även ström till badrum och kylskåp.

Trafiken utanför hörs mycket väl. Vart kan man hitta ljuddämpande drapperiet? Dom är tunga som as, men de hjälper. Någon?

Har ingen värme i vardagsrummet. Fått två värmefläktar som får stå och pumpa. Redan blåst 1 säkring så får dra ner lite på effekten. Vilket betyder att det inte är mer än 15 grader inne just nu.

Har iaf internet, telefon och TV. Fast har ingen EuroSport, ZTV eller MTV. Bah
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Är du säker på att du är i sverige och inte någonstans i ett sönderbombat hus på gazaremsan? Låter inget vidare skoj det där. Hur var det? Skulle ni bara bo där ett litet tag och sedan flytta igen?
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Fy fan Swedie...
Hittade du lägenheten på rea eller???
Hoppas det ordnar sig snar med kylskåp mm.
Brorsan är elektriker om du skulle behöva en...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Imorgon börjar de jobba igen i huset. Det ska ju renoveras och det är slutresultatet som jag hoppas det är värt att vänta på. Men tills dess, så blir det att lida pin.
Ska flytta härifrån till våningen under till en renoverad etta. Sedan från ettan till en renoverad tvåa på samma plan. Bor på tredje nu.

Jag är lite nojjig oxå och går och tittar ner på bilen så ofta jag kan.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vi tänkte käka någonstans. Kan ni rekommendera något som är öppet just nu? Som ligger nära eller i centrum. Inte Pizza. Något vettigare. tack tack
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Swedie skrev:
Vi tänkte käka någonstans. Kan ni rekommendera något som är öppet just nu? Som ligger nära eller i centrum. Inte Pizza. Något vettigare. tack tack

Man kan käka på st Rangnhills cafe precis brevid Telgekällaren... Brevid kyrkan i stan.. Dom har toast mest och lite blandat.. :tummenupp

Sen finns det en grekisk kållgrill. På andra sidan kanalen skickar en bild. :)
 

Bifogat

  • Kollgrill.JPG
    Kollgrill.JPG
    109.1 KB · Visningar: 52
Last edited:

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Alicia skrev:
Tusen tack till SuperMicke som kom förbi och hjälpte oss att bära upp alla saker :tummenupp
Ni såg så hjälplösa ut, så då kunde man ju inte låta bli att erbjuda lite hjälp. Det hade säkert inte varit bra för grannsämjan heller :tungan
Heli skrev:
Tack själv och till alla andra det var trevligt ljuga lite och se framemot sommaren igen med nya ansikten.
Det är tur att man körde så slapp man "frysa hemåt" i värsta kylan.
Och iom cola drickandet så slipper jag huvudvärk idag jämfört med vissa andra. :rofl
//Heli
Jag antar att ni hade kul då. Jag blev (tyvärr?) bjuden på middag på kvällen, så jag missade tillställningen, men det blir väl fler pubkvällar hoppas jag:)
Swedie skrev:
Vi tänkte käka någonstans. Kan ni rekommendera något som är öppet just nu? Som ligger nära eller i centrum. Inte Pizza. Något vettigare. tack tack
Här är det bara att välja och vraka:
http://www.kringelstan.se/restaurangcafe/default.asp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top