Iceman1975
Stället krymper
Swedie skrev:Jag är lite nojjig oxå och går och tittar ner på bilen så ofta jag kan.
Vad har du för bil?
Har sett massa BMW´s med guldkors i backspegeln..
Kanske det man ska ha för att få ha den ifred..
Swedie skrev:Jag är lite nojjig oxå och går och tittar ner på bilen så ofta jag kan.
Swedie skrev:Någon som har nån sorts värmegenerator? För det är APKALLT i lägenheten.
Filialen ligger ju på plattan ovanför BirkaBil... det blir närmre... (men nu är det kanske lite för sent..)Nice_boy skrev:Man kan käka på st Rangnhills cafe precis brevid Telgekällaren... Brevid kyrkan i stan.. Dom har toast mest och lite blandat..
Sen finns det en grekisk kållgrill. På andra sidan kanalen skickar en bild.
Swedie skrev:Vad säger lagen om hur varmt det ska vara i lägenheten? För det här känns oacceptabelt. Det är 16 grader i köket. Troligen 12-13 i vardagsrummet.
hyrestgästföreningen bör ha koll på lagen..Swedie skrev:Vad säger lagen om hur varmt det ska vara i lägenheten? För det här känns oacceptabelt. Det är 16 grader i köket. Troligen 12-13 i vardagsrummet.
Wassup skrev:tackar alla för en trevlig ljugar kväll.
Iceman1975 skrev:Verkar inte som det blivt nån bra start på eran flytt till Tälje..
Swedie skrev:större suv.
Någon som har nån sorts värmegenerator? För det är APKALLT i lägenheten.
Arne_Duck skrev:Jag rekomenderar att gnugga sig mot flickvännen, altrnativt skaffa katt. Varmt o mysigt...
Alicia skrev:Det hjälper inte ens att använda sig av gnuggning. Just nu är det hyfsat oki. Kom upp någon med ytterligare ett element.
Arne_Duck skrev:ajdå, då är det kyligt.... Jag bor i TB i rosenlund. 40-tals kåk. Lätt dragit kan man säga. Dock har jag förhandlat till mig en hyressänkning pga att mitt sovrum sällan har mer än 17grader.... Ytterväggen skall isoleras om i sommar. Och skaffat katt.... igår faktiskt....
Alicia skrev:Som sagt, de nyrenoverade lägenheterna kommer nog bli riktigt fräscha.
Dom byter allt i hela huset och lägger värmeslingor och liknande i golven.
Vi drar el från lägenheten under till våra värmefläktar. Nu gick någon propp där, nu börjar det bli kyligt igen.
Få se om elektrikern är snabb nog.
Hur är rosenlund förresten?
Alicia skrev:på toaletten är det väl knappt 10 grader.
Arne_Duck skrev:Just nu? Snöstorm. Men det är lugnt just här iaf. Har haft den gamla hojen stående utanför porten hela sommaren utan problem(hundhår på kedjan dock). TB har gått med på att sätta en sån där ögla i väggen för hojkättingen, så det kommer nog funka med den nya åsså. Det finns åtminstonde tre st i min omedelbara närhet som har hojarna här utan problem. Även bilen har fått vara ifred trots den varit avställd. Hörde ngt om en suv....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|