Södertäljefolk som vill köra!!

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Swedie skrev:
Jag är lite nojjig oxå och går och tittar ner på bilen så ofta jag kan.

Vad har du för bil?

Har sett massa BMW´s med guldkors i backspegeln..
Kanske det man ska ha för att få ha den ifred.. :näsblod
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Nice_boy skrev:
Man kan käka på st Rangnhills cafe precis brevid Telgekällaren... Brevid kyrkan i stan.. Dom har toast mest och lite blandat.. :tummenupp

Sen finns det en grekisk kållgrill. På andra sidan kanalen skickar en bild. :)
Filialen ligger ju på plattan ovanför BirkaBil... det blir närmre... (men nu är det kanske lite för sent..) :rolleyes:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad säger lagen om hur varmt det ska vara i lägenheten? För det här känns oacceptabelt. Det är 16 grader i köket. Troligen 12-13 i vardagsrummet.
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Swedie skrev:
Vad säger lagen om hur varmt det ska vara i lägenheten? För det här känns oacceptabelt. Det är 16 grader i köket. Troligen 12-13 i vardagsrummet.

Har du kollat elementen om det går att lufta dom?..
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Swedie skrev:
Vad säger lagen om hur varmt det ska vara i lägenheten? För det här känns oacceptabelt. Det är 16 grader i köket. Troligen 12-13 i vardagsrummet.
hyrestgästföreningen bör ha koll på lagen..

kolla deras hemsida
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
detta är en lägenhet som ska renoveras. Men jag trodde inte att de fick låta folk bo så här. Det jag stör mig mest på just nu är hur kallt det är. Jag vet varför det är kallt, det är för att ALLT är kallt. Vi pratar om väggar, golv och badrum och fönster. Och springorna som är fullt öppna runt fönstrena hjälper ju inte heller. Fönstrena är bytta till nya som ska klara en viss bullernivå. Fast jag har trafiken en hel ändå kan jag säga. Dock stör jag mig inte så enormt mycket av trafiken. Påminner om sjaskigt hotell utomlands. Lite mysigt nästan. hehe

Nä, imorgon blir det att ringa och berätta att jag inte betalar ett piss för el, då jag kommer behöva ett tiotal värmefläktar för att få det att bli varmt nog här inne.

Tror inte ens att värmeelementet som de har placerat här som ska installeras imorgon kommer hjälpa. Så tillvida det inte är nått jox som även värmer upp väggarna via "värmeslingor" eller nått. Det är oljebaserade element om ni undrar.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Iceman1975 skrev:
Verkar inte som det blivt nån bra start på eran flytt till Tälje..

Kallt, mycket kallt. Idag när vi gick upp var det 14 grader, på toaletten är det väl knappt 10 grader. Hade bara värmen funkat så hade det varit rätt okej iallafall.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Arne_Duck skrev:
Jag rekomenderar att gnugga sig mot flickvännen, altrnativt skaffa katt. Varmt o mysigt...

Det hjälper inte ens att använda sig av gnuggning. Just nu är det hyfsat oki. Kom upp någon med ytterligare ett element.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Alicia skrev:
Det hjälper inte ens att använda sig av gnuggning. Just nu är det hyfsat oki. Kom upp någon med ytterligare ett element.

ajdå, då är det kyligt.... Jag bor i TB i rosenlund. 40-tals kåk. Lätt dragit kan man säga. Dock har jag förhandlat till mig en hyressänkning pga att mitt sovrum sällan har mer än 17grader.... Ytterväggen skall isoleras om i sommar. Och skaffat katt.... igår faktiskt....
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Arne_Duck skrev:
ajdå, då är det kyligt.... Jag bor i TB i rosenlund. 40-tals kåk. Lätt dragit kan man säga. Dock har jag förhandlat till mig en hyressänkning pga att mitt sovrum sällan har mer än 17grader.... Ytterväggen skall isoleras om i sommar. Och skaffat katt.... igår faktiskt....

Som sagt, de nyrenoverade lägenheterna kommer nog bli riktigt fräscha.
Dom byter allt i hela huset och lägger värmeslingor och liknande i golven.
Vi drar el från lägenheten under till våra värmefläktar. Nu gick någon propp där, nu börjar det bli kyligt igen.
Få se om elektrikern är snabb nog.

Hur är rosenlund förresten?
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Alicia skrev:
Som sagt, de nyrenoverade lägenheterna kommer nog bli riktigt fräscha.
Dom byter allt i hela huset och lägger värmeslingor och liknande i golven.
Vi drar el från lägenheten under till våra värmefläktar. Nu gick någon propp där, nu börjar det bli kyligt igen.
Få se om elektrikern är snabb nog.

Hur är rosenlund förresten?

Just nu? Snöstorm. Men det är lugnt just här iaf. Har haft den gamla hojen stående utanför porten hela sommaren utan problem(hundhår på kedjan dock). TB har gått med på att sätta en sån där ögla i väggen för hojkättingen, så det kommer nog funka med den nya åsså. Det finns åtminstonde tre st i min omedelbara närhet som har hojarna här utan problem. Även bilen har fått vara ifred trots den varit avställd. Hörde ngt om en suv....
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Arne_Duck skrev:
Just nu? Snöstorm. Men det är lugnt just här iaf. Har haft den gamla hojen stående utanför porten hela sommaren utan problem(hundhår på kedjan dock). TB har gått med på att sätta en sån där ögla i väggen för hojkättingen, så det kommer nog funka med den nya åsså. Det finns åtminstonde tre st i min omedelbara närhet som har hojarna här utan problem. Även bilen har fått vara ifred trots den varit avställd. Hörde ngt om en suv....

Okej, det låter ju inte helt fel. Kan inte säga så mycket om där vi bor, då jag inte har en aning om hur det är. Förutom pizzerian under oss som intas av slitna alkolister varje dag och folk som snor våran parkering.
Nu är det varmt i lägenheten iallafall =)
Elektrikern var uppe å fixade med nya element å så. Som tur är så är alla gubbar som håller på med bygget riktigt schyssta och ordnar allt väldigt snabbt.
Rosenlund låg visst bara 1,5 kilometer härifrån.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top