Söker bra ryggsäck

mapa81

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha Fz6-s -06
e på jakt efter en smidig ryggsäck, att ha tex lunchlådan i o nån extra tröja etc, dvs behöver inte kunna packa några mängder, mest att ha till o från jobb.

Vad har ni för några förslag, får helst inte kosta en förmögenhet. Gärna diskret färg/ färger.
o gärna nån form av spänne runt magen o bröstet.

tacksam för svar

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Knox sixpack tycker jag funkar riktigt bra.
Den är utformad så att vikten hamnar långt ned och därmed inte bela star ryggen lika mycket.
Sen är det en hojväska vilket betyder att de tänkt till vad gäller spännen, var dragkedjan slutar osv.

Finns på t.ex. Mc-boden.

Medellin

Medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Knox K-Pack, som ersätter deras Six Pack!

Finns att beställa här: http://store.planet-knox.com/knox-armour/luggage/121/knox-kpack/

Stort förvaringsutrymme med extrafickor för bl a visir och mobil samt två ytterfickor. Ett spänne runt magen och ett runt bröstet. Medkommer även regnskydd. Du får mycket för pengarna, helt klart.

Tror frakten från Planet Knox ligger på runt 20-25 pund men det blir i slutändan billigare än att köpa här i Sverige, i alla fall när jag beställde. Fick ryggan efter några dagar.

Jag känner knappt att jag har den på mig, både med mitt 2-delade ställ och mitt raceställ med puckel (Alpinestars MX-1).

Last edited:

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Om du vill vara lite "pimp" kör du på en Boblbee Megalopolis Aero. Kört den i två säsonger nu till och från jobbet. Funkar utmärkt och ser grym ut.
bobl-megalopolis-aero.jpg
// Afterburner

Edit: Såg att den helst inte skulle kosta för mycket, vilket kanske tar bort Boblbeen. Tror den ligger runt 1.900:-

Last edited:

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Googla "AXIO" dom väskorna är som gjorda för oss hojåkare

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Det som vore bra att ha på en MC väska är någon form av lösning så att man inte får sån jävla belasning på axlarna.
Jag tycker att även fast man har kanske bara lastat 1 kg i väskan, typ matlåda och tröja så blir det ju jobbigt efter ett tag eftersom om man kör lite aggresivt i kurvor osv då jobbar man ju mycket med armar och axlar bara för att manövrera hojen och då blir den där ryggsäcken jävligt jobbig. Har åkt typ 10-15 mils rundor med lätt lastad väska... Det är inte kul efter 7-10 mil på krokig landsväg.

Så ta gärna med det i era tips? Kanske kan lösas med någon form av midjerem eller dyl.?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Googla "AXIO" dom väskorna är som gjorda för oss hojåkare

"som gjorda för..." Du menar serien som är avsedd för motorcykel? :)

Jag slår ett slag för Kriega, har en R35 som jag använde hela sommaren bl.a. 600 mil till Nordkap med mycket packning i, märkte knappt av väskan. :)

Det finns även mindre varianter men dom kostar också en del, men jag spenderar gärna lite extra för något som är bra uttänkt och har hög kvalitet så man slipper plocka upp kläder, skor,matlåda och plånbok längs motorvägen när ens billiga ryggsäck gått sönder. Sen har dom även en länk mellan axelbanden så ryggan sitter kvar tight runt en.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Det som vore bra att ha på en MC väska är någon form av lösning så att man inte får sån jävla belasning på axlarna.
Jag tycker att även fast man har kanske bara lastat 1 kg i väskan, typ matlåda och tröja så blir det ju jobbigt efter ett tag eftersom om man kör lite aggresivt i kurvor osv då jobbar man ju mycket med armar och axlar bara för att manövrera hojen och då blir den där ryggsäcken jävligt jobbig. Har åkt typ 10-15 mils rundor med lätt lastad väska... Det är inte kul efter 7-10 mil på krokig landsväg.

Så ta gärna med det i era tips? Kanske kan lösas med någon form av midjerem eller dyl.?

Kriega som jag nyss tipsade om är utmärkt för det tycker jag! grejen man kopplar ihop axelremmarna med tycker jag tar bort mycket av vikten då jag antar att det balanseras mer på bröstkorg och rygg då än bara rygg/axlar.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Eller så skippar ni ryggsäckar och köper er än cbr 929, RR kombi. går utan problem ner en tröjja eller 2 under sadeln med tillhörande byxor och skor :D

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
+1 för Kreiga. Haft min i snart 4 år, enbart till hojen dock. Ser ut som ny. Och fått tok mycket stryk.
Visst kostar en slant men det är den verkligen värd!

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Om du vill vara lite "pimp" kör du på en Boblbee Megalopolis Aero. Kört den i två säsonger nu till och från jobbet. Funkar utmärkt och ser grym ut.
View attachment 353107
// Afterburner

Edit: Såg att den helst inte skulle kosta för mycket, vilket kanske tar bort Boblbeen. Tror den ligger runt 1.900:-

Så sakta som du kör så hade det räckt med sopsäck och spännband.. ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Körde med en toköverfullpackad Knox Sixpack (ca 15kg) från Gelleråsen till Böda Sand på Öland (ca 60mil) och hade inga problem med tyngd på axlarna eller någon annanstans... Den fördelar viktbelastningen riktigt bra.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år