Söker: Bush-klippen från letterman

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Letterman brukar ha ett litet Bush-klipp varje kväll, där bush gör bort sig/säger bort sig... Dessa är ofta hysteriskt roliga. Vet ni vart man kan fixa dessa eller liknande på när bush gör bort sig?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Var hittar man roliga Bush-bilder då? Han har ju gjort mycket idiotiskt i sina dar..
Förressten nån som vet var man hittar roliga bilder på våran kung? Skitrolig snubbe tycker jag.. Såg en bild på han när han käkade korv en gång.. Skitrolig.. Senap i hela nyllet :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
BillSkullman skrev:
Var hittar man roliga Bush-bilder då? Han har ju gjort mycket idiotiskt i sina dar..
Förressten nån som vet var man hittar roliga bilder på våran kung? Skitrolig snubbe tycker jag.. Såg en bild på han när han käkade korv en gång.. Skitrolig.. Senap i hela nyllet :D

Du vet att 90% av alla bilder och historier om honom är förfalskningar och resten beror på att massor av människor vill fördumma honom och därav finns det ett par ögon på honom vid varje tillfälle medan förmodligen även DU gör minst lika dumma saker och troligen oftare.

Heja Bush :yoparty

:rolleyes:

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Hmm.. Tvivlar STARKT på att mer än hälften av USAs befolkning hatar honom utan anledning. Läst "stupid white men" eller sett Fahrenheit 9/11?
Kan visserligen vara båg det med, men jag liter mer på Michael Moore än Bush i vart fall. I alla lägen..

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
BillSkullman skrev:
Hmm.. Tvivlar STARKT på att mer än hälften av USAs befolkning hatar honom utan anledning. Läst "stupid white men" eller sett Fahrenheit 9/11?
Kan visserligen vara båg det med, men jag liter mer på Michael Moore än Bush i vart fall. I alla lägen..

Värre populist och allmän idiot än Michael Moore är ju svårt att hitta idag, jag som tyckte det var hemskt när vi hade en Janne Joseffson i Sverige.

Visst finns det anledningar till att folk tycker olika om Bush men han är ändå deras demokratiskt valda president. Sen om resten av landet skulle röstat kunde de klagat men stannar man hemma har man inte mycket att säga till om.

Stupid white är fullt av brister och populism med syfte att manipulera mindre begåvade amerikaner att rösta på demokraterna. Fahrenheit 9/11 skulle jag inte betala för att se, skulle inte ens se om man betalade nu när man tänker efter. :fatta!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
BillSkullman skrev:

Michael Moore är ungefär lika objektiv som Janne Josefsson men han har iaf en poäng i det mesta han skriver. Och förutom att bara skriva ur eget huvud finns det för huvuddelen av innehållet utförliga källförteckningar. Det ger ju läsarna möjlighet att SJÄLVA läsa och tolka det Michael Moore baserar sina alster på. Han är populist, färgad, subjektiv och kan ibland göra en höna av en fjäder... MEN på det hela taget har han verkligen tänkvärda poänger.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
Stupid white är fullt av brister och populism med syfte att manipulera mindre begåvade amerikaner att rösta på demokraterna. Fahrenheit 9/11 skulle jag inte betala för att se, skulle inte ens se om man betalade nu när man tänker efter. :fatta!

Stupid White Men innehåller även en väldig massa källhänvisningar. Du kan själv läsa de artiklar som han grundar sinna påståenden på. Det är många gånger i etablerade tidningar som informationen redovisats första gången. Om du nu inte tål MIchael MOore så kan du ju iaf läsa de artiklar han hänvisar till. Bara de, utan Michaels ihopplock, räcker för att göra en mörkrädd.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
Värre populist och allmän idiot än Michael Moore är ju svårt att hitta idag, jag som tyckte det var hemskt när vi hade en Janne Joseffson i Sverige.

..Även om han är färgad och populist skulle jag gärna höra dig förklara vad som gör honom till en idiot?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Villee skrev:
Visst finns det anledningar till att folk tycker olika om Bush men han är ändå deras demokratiskt valda president. Sen om resten av landet skulle röstat kunde de klagat men stannar man hemma har man inte mycket att säga till om.

Han var ju inte deras demokratiskt valde! :fatta!
Läs på lite tack.. Hela valet var ju ett enda stort hån mot demokratin. Skaffa lite kött på benen så förstår du snart vad som menas. Och se Fahrenheit 9/11, vill du inte betala för att se den, ladda ner den ist.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
BillSkullman skrev:
Han var ju inte deras demokratiskt valde! :fatta!
Läs på lite tack.. Hela valet var ju ett enda stort hån mot demokratin. Skaffa lite kött på benen så förstår du snart vad som menas. Och se Fahrenheit 9/11, vill du inte betala för att se den, ladda ner den ist.

Inte demokratiskt valde i den bemärkelsen att han hade flest röster. Men det behöver de å andra sidan inte ha i USA... Så vad det gäller själva valet tror jag du kommer få stånga dig blodig om du ska försöka övertyga någon om att han inte är demokratiskt vald..

...det som förvånar mig mest är att ens någon demokrat blivit president med tanke på att 4 av de 5 största nätverken har republikanska ägare och värst då FOX news som har direkta blodsband till herr Buske..

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke
"The Iraqi regime is a threat to any American and to threats who are friends of America."

Herregud, visst är det där bara en olycklig felsägning men han verkar ju inte direkt vara en mästare av engelska/amerikanska språket om man ser till alla andra hysteriks roliga citat och ljudupptagningar :)

Han verkar faktiskt, om möjligt, annu mer korkad när han inte kan uttrycka sig bättre...

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Demokratisktiskt vald i mina ögon är någon som med majoriteten av folkets röster blir vald. I det här fallet fifflades det ju enormt mycket med rösterna, vissa fick inte rösta, sen fick dom det helt plötsligt när det gynnade Bush, och sen bröts regler för att Bush skulle få fler röster..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
BillSkullman skrev:
Demokratisktiskt vald i mina ögon är någon som med majoriteten av folkets röster blir vald. I det här fallet fifflades det ju enormt mycket med rösterna, vissa fick inte rösta, sen fick dom det helt plötsligt när det gynnade Bush, och sen bröts regler för att Bush skulle få fler röster..

Jag lovar dig, jag står på din sida.

Men jag är inte så säker på att USA skulle må bättre av ett system som enbart tog hänsyn till antalet röster. De har ett elektorssystem som trots allt syftar till att ge glesbefolkade men dock viktiga stater något att säga till om.

Detsamma gäller ju vår representation i EU. Skulle den vara strikt baserad på antalet medborgare hade vi knappt haft några representanter där nere.

Men visst. Hade inte Pappa Buskes polare suttit i högsta Domstolen är jag osäker på om rösträkningen avbrutits.

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
korvgubbe skrev:
Men jag är inte så säker på att USA skulle må bättre av ett system som enbart tog hänsyn till antalet röster. De har ett elektorssystem som trots allt syftar till att ge glesbefolkade men dock viktiga stater något att säga till om.

Vad är då en viktig stat?
En "Vit" stat? Rik stat?
Tycker väl ändå att alla röster skall räknas lika.
Spelar väl ingen roll om man heter Göran Persson och tjänar 500'000 i månan eller Azkan Muhammed och går på a-kassa?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
BillSkullman skrev:
Vad är då en viktig stat?
En "Vit" stat? Rik stat?
Spelar väl ingen roll om man heter Göran Persson och tjänar 500'000 i månan eller Azkan Muhammed och går på a-kassa?

Det man vill värna om är alla jordbruksstater som försörjer USA med livsmedel. I dessa stater är befolkningen färre och deras behov är ju till stor del skilda från befolkningen i LA, NY, Chicago o.s.v. . Därför har de ett elektorssystem som innebär att oavsett hur liten en stat är så har den ett minsta antal elektorer.

Om jag inte förstått saken fel så har även vi en representationsform i riksdagen som inte är till tusendelen exakt just för att vi MÅSTE ha representanter från glesbygden. MEr än hälften av sveriges befolkning bor i Sthlm:s län, Skåne och Västergötlands län. Jag har svårt att tänka mig att det vore optimalt att låta oss storstadsbor få "för mycket" makt eftersom vi har ganska dålig förståelse för skogs och lantbruks- länens behov. Det finns säkert nån som kan det hela mycket bättre än jag men representationen i riksdagen styrv väl heller inte den enbart av antal röster utan av valkretsar/län? Även små län får en röst!?

Edit 1:
BillSkullman skrev:

..inom staten är alla röster lika värda. Däremot har de minsta staterna fler elektorsröster per invånare än de med många invånare.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
BillSkullman skrev:
Låter rimligt. Upplyst. Tack

Nu är jag bara datanörd och inte statsvetare så någon får gärna upplysa mig om jag har rätt i mitt påstående om "skogslänens" överrepresentation i riksdagen.

Vill ju inte lura i Bill här en massa nonsens!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:
..Även om han är färgad och populist skulle jag gärna höra dig förklara vad som gör honom till en idiot?

Ah vart på semester och inte snackat politik på flera månader egentligen så det här kan ju faktiskt bli intressant :D

Ok visst kan han ha en poäng ibland och det är väl bra att saker som han tar upp får lite medialjus men han är fortf. rätt idiotisk

Tex. snackar han så mycket skit om att ingen bryr sig om de mindre lottade osv. men ändå gör han en film om att det är hemskt när GE startar ny fabrik i Mexico och poänterar då endast att stackars amerikanerna förlorar sina jobb på andra sidan gränsen. Protektionister har jag inte mycket tillövers.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...