Villee skrev:Ja visst är det så, men då kanske man ska se till vad de gör också. Det är inte enbart sitta och sätta folk bakom lås och bom utan de arbetar ofta mycket med självaste lagarna som gör att tjänsterna blir politiska men när de väl sitter och dömer så är de nog så objektiva som någon annan domare.
Om du syftar till att det är fel att väljas av president till olika tjänster så har vi ju hela generalsekreterar tjohejset i Sverige där det sitter mer än nog av sossar och det kan knappast handla om att man inte kan hitta en kompetent borgerlig näringsidkare.
Så deras forna lojaliteter skulle vara som bortblåsta för att de fått en postition i HD?? ...jag är skeptisk.
Jag försvarar inte sossarnas maktfulkomlighet och den svågerpolitik de stundtals driver.
Vad sossarna har för sig är väl egentligen irrelevant?
Är det någon som någonstans i tråden har skrivit något med:
"Det här är så dumt i USA, tacka vet jag vad sossarna gjort för Sverige!"...!?!?!!?!?
...Att jag har kritik mot Bush är väl inte detsamma som att jag sitter och försvarar socialdemokratisk politik i Sverige!?
Jag har aldrig sett en tråd som handlat om värderingar som inte slutar med att allt högerfolk avslutar varenda mening med:
"..till skillnad från alla djävla sossar"
"..som det där djävla kommunistpacket"
....Jag har inte kallat mig sosse, vänsterpartist eller något i denna tråd. Jag har skrivit att jag tycker att vi kan vara solidariska.
Och bara för att du försvarar Bush gapar och skriker inte jag saker som:
"...ja, kan förstå det mörblå som du verkar vara"
"... fast du kanske tycker det är bättre i Mussolinis anda?!"
"..fast du kanske vill att alla ska ha bruna skjortor"!