Söker: Bush-klippen från letterman

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
Ja visst är det så, men då kanske man ska se till vad de gör också. Det är inte enbart sitta och sätta folk bakom lås och bom utan de arbetar ofta mycket med självaste lagarna som gör att tjänsterna blir politiska men när de väl sitter och dömer så är de nog så objektiva som någon annan domare.

Om du syftar till att det är fel att väljas av president till olika tjänster så har vi ju hela generalsekreterar tjohejset i Sverige där det sitter mer än nog av sossar och det kan knappast handla om att man inte kan hitta en kompetent borgerlig näringsidkare.

Så deras forna lojaliteter skulle vara som bortblåsta för att de fått en postition i HD?? ...jag är skeptisk.

Jag försvarar inte sossarnas maktfulkomlighet och den svågerpolitik de stundtals driver.
Vad sossarna har för sig är väl egentligen irrelevant?
Är det någon som någonstans i tråden har skrivit något med:
"Det här är så dumt i USA, tacka vet jag vad sossarna gjort för Sverige!"...!?!?!!?!?

...Att jag har kritik mot Bush är väl inte detsamma som att jag sitter och försvarar socialdemokratisk politik i Sverige!?
Jag har aldrig sett en tråd som handlat om värderingar som inte slutar med att allt högerfolk avslutar varenda mening med:
"..till skillnad från alla djävla sossar"
"..som det där djävla kommunistpacket"

....Jag har inte kallat mig sosse, vänsterpartist eller något i denna tråd. Jag har skrivit att jag tycker att vi kan vara solidariska.
Och bara för att du försvarar Bush gapar och skriker inte jag saker som:
"...ja, kan förstå det mörblå som du verkar vara"
"... fast du kanske tycker det är bättre i Mussolinis anda?!"
"..fast du kanske vill att alla ska ha bruna skjortor"!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Villee skrev:
Om du syftar till att det är fel att väljas av president till olika tjänster så har vi ju hela generalsekreterar tjohejset i Sverige där det sitter mer än nog av sossar och det kan knappast handla om att man inte kan hitta en kompetent borgerlig näringsidkare.

Wohaa.
Så om man är näringsidkare är man automatiskt kompetent, eller för den delen borglig? Eller är man kompetent för att man är borglig?
Eller är man automatiskt inkompetent om man är sosse?

Jihaa, här generaliserar vi inte för fem öre hör jag.

gladh

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:
Det är ju skrattretande om du på allvar tror att sossar är mer populistiska än politiker i andra partier.. Däremot hävdar jag ju inte heller att de är mindre populistiska än någon annan.. Samma skrot och korn.
...är det några som däremot är snabba med att försöka rida på folks känslor så är det partierna till höger om moderaterna.. ND, SD..

LÄkare har oftast toppbetyg i ALLA ämnen... Då borde man väl kunna kräva att killen som sitter med makten att skicka "nukyular"-weapons borde ha bättre än snitt "C" när han pluggade eller!?

()
nukylar-weapons

Jag tror sossar är mer populistiska i Sverige än andra partier (bortsett Reinfeld då som verkar vara lurig jävel samt ND, SD som du räkna upp). Vänster och miljöpartiet står för det de säger och därför får inga röster och borgarna är torra just pga. de är ärliga och inte värst populistiska.

Visst har läkare toppbetyg i alla ämnen, men så har ju Mr. Bush också gått på Yale (eller var det Harvard) dit du inte skulle komma in med svenska toppbetyg (ok, det går att köpa sig en plats där men du får ändå världsklass utbildning).

Så är det ju smått intressant att närmast ingen i Sveriges regering har högskoleutbildning om man ska jämföra folks utbildningsnivå och jag tror Mr. Bush har rätt bra koll på sina nukylar-weapons.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
1. Jag tror sossar är mer populistiska i Sverige än andra partier .....

2. så har ju Mr. Bush också gått på Yale (eller var det Harvard) dit du inte skulle komma in med svenska toppbetyg ...

1. Därom tvistar de lärde. Tycker oppositionspartier oavsett färg normalt är aningen mer populistiska än sittande regering.
...som exemplet när de krävde bodströms avgång efter rymningarna trots att det rymde tre gånger fler under deras senaste regeringstid..

2. ..och sen råder en ganska infekterad debatt om HUR Bush kom in på Yale eftersom hans betyg egentligen inte räckte till mer än en reservplats och då långt ner på denna lista efter ett par tusen andra, mer kvalificerade reserver.

....Hade velat höra hans tal på YAle inför studenterna där han sa:
- Se på mig, även en C-student kan bli president.
Det han inte sa var:
....och som har en tidigare president som pappa, pappas kompisar i HD, min farbror som guvenör för en stor delstat samt en annan nära släkting som högsta hönset på det största medianätverken i landet:(Fox networks)

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
t-rex skrev:
Nej. Han är President i USA. Viss skillnad.

Fast vist hade det varit skönt att kunna eliminera honom genom att låsa in honom i ett hus tillsammans med andra "högpresterande intellektuella" :näsblod utan någon kontakt med omvärlden.
George for BigBrother :yoparty

gladh

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Baltazar skrev:
Intressant och i allra högsta grad relevant artikel.

Förresren, det står bla: "It wasn't his SAT scores: 566 verbal...". Då är ju naturligtvis min fråga vad max-poängen på eytt sådant prov är.

Mvh

"What Represents a Good SAT SCORE?

SAT scores range from 200 to 800 points in each of the Verbal and Math areas of the SAT, or a total score of up to 1600 points. Since only about 20 of the over 1,000,000 students who take the SAT each year get a perfect score, how do you figure out what a good score for you would be? "

http://www.powerprep.com/satimpro.htm

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:
Så deras forna lojaliteter skulle vara som bortblåsta för att de fått en postition i HD?? ...jag är skeptisk.

Jag försvarar inte sossarnas maktfulkomlighet och den svågerpolitik de stundtals driver.
Vad sossarna har för sig är väl egentligen irrelevant?
Är det någon som någonstans i tråden har skrivit något med:
"Det här är så dumt i USA, tacka vet jag vad sossarna gjort för Sverige!"...!?!?!!?!?

...Att jag har kritik mot Bush är väl inte detsamma som att jag sitter och försvarar socialdemokratisk politik i Sverige!?
Jag har aldrig sett en tråd som handlat om värderingar som inte slutar med att allt högerfolk avslutar varenda mening med:
"..till skillnad från alla djävla sossar"
"..som det där djävla kommunistpacket"

....Jag har inte kallat mig sosse, vänsterpartist eller något i denna tråd. Jag har skrivit att jag tycker att vi kan vara solidariska.
Och bara för att du försvarar Bush gapar och skriker inte jag saker som:
"...ja, kan förstå det mörblå som du verkar vara"
"... fast du kanske tycker det är bättre i Mussolinis anda?!"
"..fast du kanske vill att alla ska ha bruna skjortor"!

Lojaliteter? Så du menar att du röstar som Bush säger bara för att hans establisemang satt personen på denna plats. Du tror inte att de behöver motivera deras utslag? Du tror inte dessa sedan kontrolleras av andra? Det enda som de i politisk väg kan påverka är hur strängt de vill ha sina straff samt vilka mål de vill ta upp. Det är rätt klart att Florida målet skulle tagits upp om Gore velat det och det finns inga straff där så det skulle nog gått rättvist till.

Nej du har inte sagt att du är det ena eller andra, och visst blev det rätt mkt. Sverige helt plötsligt men något politiskt system måste man ha och om Bush är så fel så är ju motpolen det vi ser i Sverige (om vi snackar demokratiska höger och vänsterfalanger).

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
gladh skrev:
Wohaa.
Så om man är näringsidkare är man automatiskt kompetent, eller för den delen borglig? Eller är man kompetent för att man är borglig?
Eller är man automatiskt inkompetent om man är sosse?

Jihaa, här generaliserar vi inte för fem öre hör jag.

gladh

Har inte sagt det men om det knappt finns en enda borgerlig generalsekreterare så är det ju enligt regeringen så att det inte finns några kompetenta borgerliga näringsidkare då dessa ämbeten ska innehavs efter kompetens. Detta säger sig självt att det inte stämmer då en stor del av näringsidkarna är borgerliga och en stor del av näringsidkarna även är någolunda kompetenta.

Och nej vi generaliserar inte värst mycket, vi ser till verkligenheten. Du får nog ta och läsa inläggen både en och två gånger så att du hajjar vad jag försöker säga, får be om ursäkt om jag är verkar lite flummig ibland.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:
1. Därom tvistar de lärde. Tycker oppositionspartier oavsett färg normalt är aningen mer populistiska än sittande regering.
...som exemplet när de krävde bodströms avgång efter rymningarna trots att det rymde tre gånger fler under deras senaste regeringstid..

2. ..och sen råder en ganska infekterad debatt om HUR Bush kom in på Yale eftersom hans betyg egentligen inte räckte till mer än en reservplats och då långt ner på denna lista efter ett par tusen andra, mer kvalificerade reserver.

....Hade velat höra hans tal på YAle inför studenterna där han sa:
- Se på mig, även en C-student kan bli president.
Det han inte sa var:
....och som har en tidigare president som pappa, pappas kompisar i HD, min farbror som guvenör för en stor delstat samt en annan nära släkting som högsta hönset på det största medianätverken i landet:(Fox networks)

1. ok, det går väl inte få någon sanning om det hela men det är iaf. min åsikt (ja håller med om det där med fångarna men som sagt reinfeldt är ju lurig populist och han som starta det hela).

2. Nämnde redan i första inlägget att det går att köpa sin plats, men påpekade även att han får samma utbildning (världsklass) som de andra och så jäkla sopiga betyg hade han inte som betyder att han bör mycket väl ha kunnat ta till sig det som där lärdes ut.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Nej. Han är President i USA. Viss skillnad.

Han är fortfarande mänsklig.

Heja heja Bush, låt han sitta nästa mandatperiod också, sen får vi se nästa Bush (brorsan såklart :tummenupp ) i Vita Huset och styra hela tjohejett!

:corn

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Villee skrev:
Lojaliteter? Så du menar att du röstar som Bush säger bara för att hans establisemang satt personen på denna plats. Du tror inte att de behöver motivera deras utslag? Du tror inte dessa sedan kontrolleras av andra? Det enda som de i politisk väg kan påverka är hur strängt de vill ha sina straff samt vilka mål de vill ta upp. ...

HD i USA har stor politisk makt. Ja, de behöver motivera sina utslag. Nej, detta kontrolleras inte av andra. Vem då, den jättehögsta domstolen? Oavhängighet vettu. Ok för pressen, men den dagen exvis FOX tar upp ett HD fall till granskning kommer väl vara ungefär vid den tiden som vinterkläder börjar importeras till helvetet.

Och ja, naturligtvis påverkar en republikanskt sammansatt HD domsluten i republikansk riktning.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Villee skrev:
Har inte sagt det men om det knappt finns en enda borgerlig generalsekreterare så är det ju enligt regeringen så att det inte finns några kompetenta borgerliga näringsidkare då dessa ämbeten ska innehavs efter kompetens. Detta säger sig självt att det inte stämmer då en stor del av näringsidkarna är borgerliga och en stor del av näringsidkarna även är någolunda kompetenta.

Och nej vi generaliserar inte värst mycket, vi ser till verkligenheten. Du får nog ta och läsa inläggen både en och två gånger så att du hajjar vad jag försöker säga, får be om ursäkt om jag är verkar lite flummig ibland.

För det första så tror jag att du menar generaldirektör, snarare än generalsekreterare.

För det andra så har du rätt i att en övervägande del av de som utses till generaldirektörer har någon form av S-bakgrund. Förmodligen proportionellt större andel än vad S är representerad i riksdagen. Dock kan inte det på något sätt jämföras med utnämning av domare. Det ligger ett grundläggande fel i att politiken utnämner domarkåren, det blir en sammanblandning av enheter som inte ska/borde kunna påverka varandra för att upprätthålla ett demokratiskt system. Sen är det skit samma om det är republikaner eller demokrater.

gladh

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
1. ok, det går väl inte få någon sanning om det hela men det är iaf. min åsikt

.... han bör mycket väl ha kunnat ta till sig det som där lärdes ut.

Det är svårt att göra annat än att spekulera när vi pratar populism i svensk politik. Finns ju knappast någon statistik eller forskning som kan ge fakta...

Har man C i snitt när man avslutar sina studier på Yale är väl det ett rätt bra tecken på att inte allt för mycket fastnade!?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Villee skrev:
Han är fortfarande mänsklig.

Heja heja Bush, låt han sitta nästa mandatperiod också, sen får vi se nästa Bush (brorsan såklart :tummenupp ) i Vita Huset och styra hela tjohejett!

:corn

Han ja. Inte ämbetet.

Heja Bush? Förespråkar du religiösa fundamentalister till ledande positioner i samhället?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
t-rex skrev:
Förespråkar du religiösa fundamentalister till ledande positioner i samhället?

Självklart gör man väl det!?
Jag tycker det är på tiden att vi gör som i en rad skolor i Texas och byter ut den där bedrövliga darwinistiska evulutionsläran med sann Skapelseberättelse!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
HD i USA har stor politisk makt. Ja, de behöver motivera sina utslag. Nej, detta kontrolleras inte av andra. Vem då, den jättehögsta domstolen? Oavhängighet vettu. Ok för pressen, men den dagen exvis FOX tar upp ett HD fall till granskning kommer väl vara ungefär vid den tiden som vinterkläder börjar importeras till helvetet.

Och ja, naturligtvis påverkar en republikanskt sammansatt HD domsluten i republikansk riktning.

Ja kontrolleras av press, och nej kanske inte på nöjeskanalerna men visst fasen debateras och kontrolleras HD utslag också och kanske inte av lekmän men den finns alltid ex antal experter som läser igenom utslagen och ska säga sin mening med mera. Det är inte så att de kan döma direkt hur som helst och tror du inte att det hade varit några hundra gånger större uppmärksamhet om det gått till domstol gällande vem blir president. Domsluten påverkas säkerligen i republikansk riktning men det är knappast det som avgör och då vem som blir president inte kan gå åt mer än två håll så var det ju svårt att påverka åt något håll.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
gladh skrev:
För det första så tror jag att du menar generaldirektör, snarare än generalsekreterare.

För det andra så har du rätt i att en övervägande del av de som utses till generaldirektörer har någon form av S-bakgrund. Förmodligen proportionellt större andel än vad S är representerad i riksdagen. Dock kan inte det på något sätt jämföras med utnämning av domare. Det ligger ett grundläggande fel i att politiken utnämner domarkåren, det blir en sammanblandning av enheter som inte ska/borde kunna påverka varandra för att upprätthålla ett demokratiskt system. Sen är det skit samma om det är republikaner eller demokrater.

gladh

Aa, ingen större skillnad på generalsekreterare och generaldirektör men helt rätt vi säger direktör så håller vi oss inom staten. Sen kanske det inte är jämbördigt med utval av domarkår men så finns det också olika politiska system - i vissa är detta mer lämpat i andra inte. Och nej USAs system är långt ifrån felfritt men det blir lite väl svårt ändra på deras kära konstutition så vi får bara stå ut med det.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...