Söker: Bush-klippen från letterman

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
Såpass? Det hade jag ingen koll på , vart hitta du denna info. Allt jag vet är hans antagning dit och med de betyg han hade då från highschool med mera så ser det inte ut att vara någon större utmaning att hänga med vad som sägs.

Och det är inte heller alltid betyg speglar kunskaper då faktorer som intresse och andra aktiviteter vid sidan av studierna (som att leka på pappas ranch) påverkar dessa.

...Den som söker skall finna:

http://www.yaledailynews.com/article.asp?AID=2636

The president never released his high-school grades from Andover -- an elite New England prep school that his father had also attended -- or his SAT scores. But several years ago, The New Yorker got hold of Bush's Yale records and discovered that he scored a 566 on the verbal SAT and a 640 on the math SAT -- 180 points below the median score for his Yale classmates.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Synd att inte vår regering har fler gemensamma nämnare med den amerikanska då. Fler än bristande utbildning alltså.

korvgubbe skrev:

The president never released his high-school grades from Andover -- an elite New England prep school that his father had also attended -- or his SAT scores. But several years ago, The New Yorker got hold of Bush's Yale records and discovered that he scored a 566 on the verbal SAT and a 640 on the math SAT -- 180 points below the median score for his Yale classmates.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
gladh skrev:
1. Det enda som jag har förstått vad gäller ProLife rörelsen är att jag aldrig kommer att förstå mig på den. Det du nämner är att mannen tar del i ansvaret över kvinnans kropp vilket känns lite motbjudande. Att ta ansvar för sina handlingar innebär inte födsel till varje pris.
2. Donation av vad?
3. Jag syftade på Bush korståg mot ondskans axelmakt.
4. Nedsippringsteorin syftar till att om de rikaste rikaste blir rikare kommer de att konsummera och pengar så attsäga sipprar ner genom folklagren till de fatigaste. Detta är bluff och båg och innebär oftast att de rikaste rikaste blir såpass rika att konsumtions hastigheten inte räcker till. Pengar lägs mao på hög. Nä, det är bättre (rent nationalekonomiskt) att satsa på att få till stånd en bred och lagom välbärgad medelklass som har hög grad av trygghet. Då jäklar konsumeras det. "måla en tia vit" well, den fysiska penningen har inget med var rikedomen befinner sig.
6. Jag hänger inte med, rättare sagt eftersom du inte förklarat vad du menade i första ledet fattar jag ännu mindre om varför du känner dig kränkt.

gladh

1. Det går helt enkelt ut på att har man åstadskommit att ett liv skapas så ska man för fasen inte döda den på en gång. För att detta ska inte enbart vara kvinnans belastning ska även mannen finnas där för hjälpa till på alla tänkbara sätt.
2. Donation av ryggmärg med mera.
3. Mm ok, anser inte att Irakkrigen är några korståg och tror inte så många andra heller gör det seriöst. Är personligen mot alla former av krigsföring.
4. Bara för att nedsippringsteorin är svår / smått omöjlig att bevisa liksom all annan ekonomisk teori så behöver det inte vara bluff. Marknadsekonomin är rätt likt naturer där, då inge materia / pengar försvinner någonsin utan går runt i systemet. Om de rika har pengar så har de inte det på hög i huset, utan investerar (trycker in pengarna på sånt som skapar fabriker i olika länder som skapar jobb etc). Eller så köper de bilar, båtar, hus, flygplan med mera lite beroende på hur rika de är och då behöver man någon som bygger dessa och pengarna skapar återigen jobb.
6. Du i princip ansåg att Bush och alla som stödde honom diskriminerande idioter.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Synd att inte vår regering har fler gemensamma nämnare med den amerikanska då. Fler än bristande utbildning alltså.

GP har ju inte i närheten så mycket makt som GB...

Vad är det annars du saknar?
- statstöd tortyr när det gäller landets säkerhet?
- viljan att tillåta fängelser som håller fångarna helt rättslösa?
- Dödstraffsförespråkande abortföreståndare som är för liberala vapenlagar?
- Förbud mot homoäktenskap?
- ..eller du kanske vill att vi ska stryka oss från Kyotoavtalet?
- Ah.. nu förstår jag! Du vill att vi tillåter skolor att stryka Darwins evulutoinslära från studieplanen?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Innovativt.

Fel.

Var kommer ordet fundamentalist från i första läget?

Innovativt, fel?

Jaha, du kan väl förklara det om du tycker det är så viktigt - har ingen ordbok i närheten och inte tillgång till NE just nu.. Jag är som sagt trött och kommer inte ihåg vad min SO lärare i 7an sa till klassen om skillnad på bokstavstroende, fundamentalist och ortodox. Sen har väl några repeterat det genom åren men tyckte fortf. det var en skitsak så la inte så mycket energi på det.

Vad menar du med sista meningen? Frågar du vart ordet har sin ursprung eller syftar du på någon del av diskussionen?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:

566 och 640 visste jag och de är rätt bra poäng, ni glömmer väl inte att det är det gamla SAT systemet? Det är klart att det inte är sånt som krävs till Yale men det har inget att göra med om han klarar av att ta till sig all info.

Läste på sidan om resten men då jag inte känner till betygssystemet på Yale 68 så har jag svårt att kommentera hur bra eller dåligt han gjorde från sig. Hur mycket är 40 credits?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:

Och du anar inte hur glad jag är över just det faktumet.

Jag saknar:
Skattepolitiken
Vapenpolitiken (modifikationer behövs, grundidén är bra)
Kriminalvården (dödsstraff undantaget)
Möjligheterna
Klimatet
Civilkuraget

Jag kommer inte lägga resen av min e.m. på att utveckla.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:

Vad är det annars du saknar?
- statstöd tortyr när det gäller landets säkerhet?
- viljan att tillåta fängelser som håller fångarna helt rättslösa?
- Dödstraffsförespråkande abortföreståndare som är för liberala vapenlagar?
- Förbud mot homoäktenskap?
- ..eller du kanske vill att vi ska stryka oss från Kyotoavtalet?
- Ah.. nu förstår jag! Du vill att vi tillåter skolor att stryka Darwins evulutoinslära från studieplanen?

Det är bra att du tar upp så positiva saker om landet med flera hundra miljoner invånare 50 olika delstater och hundratals olika kulturyttring och maktsystem på lokal och semilokal nivå.

Jag skulle iaf. hellre bo i USA än Sverige trots landets brister för de mest utsatta.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Villee skrev:

Ok, man kallar honom fundamentalist. Som har ett kristet ursprung. Det var vad kristen höger kallade sig i staterna när de gjorde uppror mot liberalismen nån gång på 1800-talet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
566 och 640 visste jag och de är rätt bra poäng, ni glömmer väl inte att det är det gamla SAT systemet? Det är klart att det inte är sånt som krävs till Yale men det har inget att göra med om han klarar av att ta till sig all info.

Läste på sidan om resten men då jag inte känner till betygssystemet på Yale 68 så har jag svårt att kommentera hur bra eller dåligt han gjorde från sig. Hur mycket är 40 credits?

Även om det inte är överdrivet dåligt så är det absolut inte bra...

Och oavsett om han blir "godkänd" med viss marginal anser jag att det är en smula olustigt med en dyslektiskt medelmåtta som aldrig rest utanför USA (innan valet) som president. Att han är en fundammentalt kristen abortmotståndare som är för liberala vapenlagar och för "skapelse-lära" istället för Darwinism ger mig kalla kårar.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Villee skrev:
1. Det går helt enkelt ut på att har man åstadskommit att ett liv skapas så ska man för fasen inte döda den på en gång. För att detta ska inte enbart vara kvinnans belastning ska även mannen finnas där för hjälpa till på alla tänkbara sätt.
2. Donation av ryggmärg med mera.
3. Mm ok, anser inte att Irakkrigen är några korståg och tror inte så många andra heller gör det seriöst. Är personligen mot alla former av krigsföring.
4. Bara för att nedsippringsteorin är svår / smått omöjlig att bevisa liksom all annan ekonomisk teori så behöver det inte vara bluff. Marknadsekonomin är rätt likt naturer där, då inge materia / pengar försvinner någonsin utan går runt i systemet. Om de rika har pengar så har de inte det på hög i huset, utan investerar (trycker in pengarna på sånt som skapar fabriker i olika länder som skapar jobb etc). Eller så köper de bilar, båtar, hus, flygplan med mera lite beroende på hur rika de är och då behöver man någon som bygger dessa och pengarna skapar återigen jobb.
6. Du i princip ansåg att Bush och alla som stödde honom diskriminerande idioter.

1. Så det finns inga andra tillfällen som barn kan komma till på än genom överlagt och moget planerande? som tex fylla, våldtäkt, incest, sprucken kondom?
2. Förvisso, kan nån som vet nåt om stamceller kommma in i diskussionen och förklara skillnaden mellan primära stamceller och reverserade stamceller, snälla.
3. Än en gång, bush sa att "we are on a crusade". Om det är ett regelrätt korståg eller inte spelar mindre roll än huruvida GWB uppfattar att han är på korståg.
4. Din teori kanske kan ge dig Nobelpris. Förklara thur begrepp som mtillväxt, inflation och deflation får plats i din teori av pengars oförstörbara värde.
5. Nej jag sa, indirekt, att Bush är en diskriminerande idiot. Sen hoppade du över den punkten på ett sätt som gjorde mig nyfiken på hur du ser på homosexuellas rättigheter. Men du kan fortsätta att inte svara på frågan om du vill.

gladh

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Villee skrev:

...

Ehhh, det räcker alltså inte till att komma in på Yale, och han låg 180 poäng under medianen? Verkar skärpt....

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Det kan du vara helt säker på att en del av dina meningsmotståndare har dock.

Än en gång levererar du guldkommentarer Markus.

Jag skulle kunna tota ihop en löpsedel på detta:
"Yttersta högern anser att källhänvisning och fakta inte spelar nån roll"

gladh

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Bildning och skolgång kamrat, bildning!

Jao, kurserna börjar om 3 veckor (!) och förhoppnigsvis har jag lyan klar med NE.se så får jag läsa på lite om fundamentalism :tummenupp

Planen är att fly till USA inom 5 år, nu när familj betalat skatt i Sverige värt min utbildning är det lika bra att ta vara på den gratis i Sverige och sedan jobba där. Har för mig att jag beskrivit detta i en annan tråd och att du var där? :confused:

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...