Söker: Bush-klippen från letterman

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Ehhh, det räcker alltså inte till att komma in på Yale, och han låg 180 poäng under medianen? Verkar skärpt....

Nej det räcker inte att komma in till Yale för antagningspoängen handlar inte om vilka som kan bäst ta till sig kurserna utan om en rättviseprocess där de med bäst meriter ska ha rätt till en plats. Sen att Bush fått sin plats given är väl fel på ett sätt men han är ändå smart nog för att höra vad som sägs på lektionerna med sina 600 score.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Märkligt nog har väl inte heller bush satt igång maskineriet med en befrielseaktion? Märkligt...

Sist han befriade ett u-land så fick han bara spott och spe. Dessutom så vore det lite otaktiskt att involvera sig i en till militär konflikt innan den senaste är löst. Varför agerar inte Frankrike eller Tyskland? Eller EU? Eller FN?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Fråga din polare om han sympatiserar med Arnold.

gladh

Det är jag alldeles övertygad om att han gör. Det här är visserligen inte en polare utan en kille som min förra arbetsgivare gjorde lite affärer med. Beträffande Arnold så är han ju politiker. Det är inte Missy Elliott.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Sist han befriade ett u-land så fick han bara spott och spe. Dessutom så vore det lite otaktiskt att involvera sig i en till militär konflikt innan den senaste är löst. Varför agerar inte Frankrike eller Tyskland? Eller EU? Eller FN?

Världssamfundet har lång startsträcka, det är sant. Att FN inte vaknar är trist.

Men om Bush drivs av ett sånt brinnande intresse av att skapa rättvisa och rädda liv så verkar det ju inte vara några problem för honom att röra ihop ett par flygplan och lite slagskepp. Och är det bara tyrrani och sånt han vill befria folk från så finns det ju en del lättare mål.... Saudiarabien tex. Kanske ställa lite krav på Sharon....

Han är märkligt selektiv, vår gode medelmåtta, tycker du inte det?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Jajemän. Fri skola och andra konstiga sosseidéer är rätt ok ibland...

Fast som sagt hellre sett att min familj sluppit betala all denna skatt och istället sparat pengarna till utbildnigen som man gör i USA. Nu tar staten pengarna och jag tvingas läsa i Sverige om jag vill läsa gratis. I USA kunde jag haft hela världen som arena då familjen fortf. haft pengarna och inte staten.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Det är jag alldeles övertygad om att han gör. Det här är visserligen inte en polare utan en kille som min förra arbetsgivare gjorde lite affärer med. Beträffande Arnold så är han ju politiker. Det är inte Missy Elliott.

Vaddå? Privatpersoner får inte synas i det offentliga rummet i din kompis värld? Free speach SUX!!!!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Villee skrev:
...QUOTE]

1. En kvinnas kropp är fortfarande hennes. Valet ligger hos henne och ingen annan. Märkligt att högern så gärna vill bestämma över andras kroppar samtidigt som man vill minimera statens inflytande så mycket som möjligt.´

2. nuf said. Vi väntar på nån som kan ämnet.

3. Jag tror att han i retoriken och i handling är på samma korståg som europeerna var på medeltiden. Byt ut jerusalem mot ondskans axelmakt och ekonomisk vinning mot olja så har du en ganska så god bild av det hela.

4. Men då är ju ekonomins värde inte absolut och du motsäger din första teorri krin ekonomins funktion.

5. Jag anser fortfarande att bush är en diskriminerande idiot, punkt. Om du tar åt dig är det beklagligt. Vill du inte fortsätta diskussionen så vassego.

gladh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Och är det bara tyrrani och sånt han vill befria folk från så............. Kanske ställa lite krav på Sharon....

jag anser visserligen inte Sharon vara en tyrann. Lite radikal ibland dock.

t-rex skrev:

Jo, det håller jag med om.

Men det gör det ju inte på något sätt sämre för de som de facto blir befriade. Om Sverige och Finland var ockuperat så skulle inte jag hata USA för att de befriade bara Sverige, vad skälen än må vara. Men jag håller med dig, de borde involvera sig på fler ställen och använda sin vapenarsenal till att befria fler. (Mot betalning från FN)

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Vad hette han nu, killen i kalifonien.....

Ah, du syftar på killen med över 20 år politisk erfarenhet och gift med Kennedyklan medlem samt lyckats bli världskändis när han syssla med alla det andra? Arnold Schwarzenegger heter han.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Vaddå? Privatpersoner får inte synas i det offentliga rummet i din kompis värld? Free speach SUX!!!!

Vafan. Vi är inte kompisar. Jag har få sympatier med hans åsikter, men han är rolig att lyssna på.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Världssamfundet har lång startsträcka, det är sant. Att FN inte vaknar är trist.

Men om Bush drivs av ett sånt brinnande intresse av att skapa rättvisa och rädda liv så verkar det ju inte vara några problem för honom att röra ihop ett par flygplan och lite slagskepp. Och är det bara tyrrani och sånt han vill befria folk från så finns det ju en del lättare mål.... Saudiarabien tex. Kanske ställa lite krav på Sharon....

Ja det är underligt vad det finns USA styrkor överallt i världen i alla möjliga aktioner. Det kanske har att göra med hans låga IQvärden att han inte fattat lägga all krut på Irak, Afganistan istället så som han borde om han visste hur man är selektiv.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Villee skrev:
Ja det är underligt vad det finns USA styrkor överallt i världen i alla möjliga aktioner. Det kanske har att göra med hans låga IQvärden att han inte fattat lägga all krut på Irak, Afganistan istället så som han borde om han visste hur man är selektiv.

Ehhhh, va? Vilka aktioner jämför du med Irak?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
...men han är rolig att lyssna på.

Det kan jag tänka mig. Extremhöger är ofta det. Är de till på köpet religiösa fundamentalister brukar det bli en hel del oförglömliga citat.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
gladh skrev:
Villee skrev:
...QUOTE]

1. En kvinnas kropp är fortfarande hennes. Valet ligger hos henne och ingen annan. Märkligt att högern så gärna vill bestämma över andras kroppar samtidigt som man vill minimera statens inflytande så mycket som möjligt.´

2. nuf said. Vi väntar på nån som kan ämnet.

3. Jag tror att han i retoriken och i handling är på samma korståg som europeerna var på medeltiden. Byt ut jerusalem mot ondskans axelmakt och ekonomisk vinning mot olja så har du en ganska så god bild av det hela.

4. Men då är ju ekonomins värde inte absolut och du motsäger din första teorri krin ekonomins funktion.

5. Jag anser fortfarande att bush är en diskriminerande idiot, punkt. Om du tar åt dig är det beklagligt. Vill du inte fortsätta diskussionen så vassego.

gladh

1.Kvinnanskropp visst, hon kan pilla på sig själv hur mycket hon vill så länge hon inte rör ungen då det är ungenskropp.
3. Jag tror inte du läst nog om de första korstågen för kunna säga det där.
4. Har inte sagt att ekonomins värde är absolut, har bara sagt att den inte kan förminska (undantag finns så klart - tex. dumpa billaster i havet försvinner massa arbetstimmar). Något annat jag missa?
5. Alla har vi rätt att tycka :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Villee skrev:

Självklart går USA in i krig där det passar dem. Det finns inga goda heliga änglar i denna världen med mål att bekämpa alla "onda stater". USA gillar dessa ondingar ibland och hatar dem ibland. Prsakerna är oftast ganska komplexa, men har med egen vinning att göra. Givetvis, det är så det fungerar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Självklart går USA in i krig där det passar dem. Det finns inga goda heliga änglar i denna världen med mål att bekämpa alla "onda stater". USA gillar dessa ondingar ibland och hatar dem ibland. Prsakerna är oftast ganska komplexa, men har med egen vinning att göra. Givetvis, det är så det fungerar.

Hur var det med Serbien då?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Villee skrev:
1.Kvinnanskropp visst, hon kan pilla på sig själv hur mycket hon vill så länge hon inte rör ungen då det är ungenskropp.
3. Jag tror inte du läst nog om de första korstågen för kunna säga det där.
4. Har inte sagt att ekonomins värde är absolut, har bara sagt att den inte kan förminska (undantag finns så klart - tex. dumpa billaster i havet försvinner massa arbetstimmar). Något annat jag missa?
5. Alla har vi rätt att tycka :tummenupp

Ge dig, det är inte ungens kropp när man gör abort. Det är ingen tänkande, på egen hand levande varelse. Det är bara en del av mamman.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:
Ehhhh, va? Vilka aktioner jämför du med Irak?

Jämför inte då Irak är deras största aktion för tillfället men säger att de finns på andra håll i världen samtidigt och gör sitt bästa men en stats vapenmakt räcker inte till ALLT! Titt som tätt besöker de tex. Liberia och hjälper till Fransmännen, de finns i gamla Indien och de har samarbetsavtal här och var. De samarbetar med jäkla massa NGOs och de har sanktioner och påtryckningar på ett flertal ställen och försöker få igång fredssamtal med mera på olika ställen i världen.

Dumt att bara säga "ööh, de åkte till Irak för oljan och annars har de aldrig agerat förut... jag har iaf. inte läst något i tidningarna .... ööh jag läser inga tidningar men.. ööh jag har inte sett några attackflygplan på tv på länge... de gör nog inget öh..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Det kan jag tänka mig. Extremhöger är ofta det. Är de till på köpet religiösa fundamentalister brukar det bli en hel del oförglömliga citat.

Jepp. När Janet visade tutten på super bowl så lät han först lite upphetsad. Då frågade jag:

"But, I thought you were a right winged christian. Do you really thin she should have done that?

".....lång tystnad....... No, I am actually very concerned. It was not the right thing to do."

Visserligen så hade han en bra förklaring, eller ok förklaring i alla fall:

"What if some kid saw that and pulls that trick on my 11 year old daughter. How fun is that?"

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...