Söker: Bush-klippen från letterman

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
1.Kvinnanskropp visst, hon kan pilla på sig själv hur mycket hon vill så länge hon inte rör ungen då det är ungenskropp.

Och du menar att ett fosters "liv" är lika heligt som en färdig människas även under det tidigaste fosterstadiet då det i stort sätt skulle krävas DNA-analys för att skilja det från ett grisfoster?..
...och även innan fostrets hjärta börjat slå?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Ge dig, det är inte ungens kropp när man gör abort. Det är ingen tänkande, på egen hand levande varelse. Det är bara en del av mamman.

Nu kan jag inte de exakta veckorna men jag har för mig att man får göra abort utan godkännande från socialstyrelsen tom v24. Från och med v26 kan man nästan uteslutande rädda barn som föds i dag. Gränsen borde flyttas.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Chris Ash skrev:
Ge dig, det är inte ungens kropp när man gör abort. Det är ingen tänkande, på egen hand levande varelse. Det är bara en del av mamman.

No way - ungenskropp.

Ja visst har USA alltid egoistiska orsaker till sina oegoistiska handlingar (som stöd åt u-länder med mera) men så funkar även Sveriges försvar (vi hjälper u-länder så att läget i världen är stabilt och vi slipper använda resten av försvaret).

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:
Och du menar att ett fosters "liv" är lika heligt som en färdig människas även under det tidigaste fosterstadiet då det i stort sätt skulle krävas DNA-analys för att skilja det från ett grisfoster?..
...och även innan fostrets hjärta börjat slå?

Qui Madame

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Nu kan jag inte de exakta veckorna men jag har för mig att man får göra abort utan godkännande från socialstyrelsen tom v24. Från och med v26 kan man nästan uteslutande rädda barn som föds i dag. Gränsen borde flyttas.

Det är stor skillnad på att flytta gränsen från abort från, låt säga 24 till 20 eller 18 veckan och att helt förbjuda abort..
Bush vill förbjuda abort. Det är fel! Att flytta gränsen hit eller dit kan vara väl värt att disskutera... Men faktum kvarstår.. Bush och hans religöst fanatiska anhängare vill förbjuda abort och ersätta evulutionslära med skapelselära...

Ser fram emot den dag då jag får ersätta samtalet om blommor och bin med samtalet om hur ett revben kan göras om till en kvinna..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Det är stor skillnad på att flytta gränsen från abort från, låt säga 24 till 20 eller 18 veckan och att helt förbjuda abort..
Bush vill förbjuda abort. Det är fel! Att flytta gränsen hit eller dit kan vara väl värt att disskutera...

Det är inte bara värt att diskutera, det är en stor skam att det inte diskuteras i sverige.

R.Reagan:
"I have noticed that everyone who wants free abortion have already had the privilege to be borned..."

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Villee skrev:
Jämför inte ...

Dumt att bara säga "ööh, de åkte till Irak för oljan och annars har de aldrig agerat förut... jag har iaf. inte läst något i tidningarna .... ööh jag läser inga tidningar men.. ööh jag har inte sett några attackflygplan på tv på länge... de gör nog inget öh..

Du ser inte skillnaden på aktioner under FN eller andra NGOs och Irak?

Till Irak åkte de naturligtvis inte för oljan. Irak var ett omedelbart hot mot USA, de hade massförstörelsevapen och massa otrevliga saker. Att invadera ett land på de grunder USA gjorde anser du vara legitimt?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Hur var det med Serbien då?

Kosovo är nog en av de mest korkade insatser USA gjort, de påstådda folkmorden var som en piss i mississippi jämfört med Bosnien, dessutom hände de flesta EFTER det att "Operation Allied force" inletts.Detta skedde till stor del eftersom man inte vågade gå in med marktrupp för att få egna förluster, sånt som skadar populariteten hemma och serberna vände då vreden mot Kosovoalbanerna, något som bla Carl Bildt varnade för men ingen lyssnade på. De utdragna flygbombningarna skadade dessutom inte Serbiens vältränade och kompetenta armé något nämnvärt, förutom en massa skenmål. Och den kunde i många fall ostört fortsätta ganska lång tid med sin etniska rensning. Å andra sidan berodde segern på en mycket lyckad krigföring mot infrastrukturen i landet inte på grund av att man slog den förhatliga armén av serbiska "härjare".

De flesta bedömare är överens om att ett par tusen människor mördades av serberna, lika många som NATO bombade ihjäl genom bland annat klusterbomber över centrala Pristina.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Villee skrev:
No way - ungenskropp.

Ja visst har USA alltid egoistiska orsaker till sina oegoistiska handlingar (som stöd åt u-länder med mera) men så funkar även Sveriges försvar (vi hjälper u-länder så att läget i världen är stabilt och vi slipper använda resten av försvaret).

Jag säger inte att det som USA gör alltid är fel. Tankarna är ofta goda, och att handla efter egna intressen är fullt normalt. Bara idiotiskt att tro att amerikanerna är annorlunda.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
t-rex skrev:

Till Irak åkte de naturligtvis inte för oljan. Irak var ett omedelbart hot mot USA, de hade massförstörelsevapen och massa otrevliga saker.

Det är nu som jag blir nervös. Är ironin död eller inte?

gladh

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
t-rex skrev:

Till Irak åkte de naturligtvis inte för oljan. Irak var ett omedelbart hot mot USA, de hade massförstörelsevapen och massa otrevliga saker. Att invadera ett land på de grunder USA gjorde anser du vara legitimt?

Nej ingen större skillnad om de räddar liv genom FN, NGO eller direkt ingripande (jaja diskutabelt). Jag är mot alla krig som sagt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
Persiskdialekt, ja.

Ah, det är bra.. Ville bara reda ut var du stod..

Så egentligen från den första celldelningen anser du att det är en människa!? Som skall skyddas till varje pris oavsett konsekvenserna för främst mamman(eftersom de så många hanar av vår art inte är män nog att ta sitt ansvar)..!?!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:
Ah, det är bra.. Ville bara reda ut var du stod..

Så egentligen från den första celldelningen anser du att det är en människa!? Som skall skyddas till varje pris oavsett konsekvenserna för främst mamman(eftersom de så många hanar av vår art inte är män nog att ta sitt ansvar)..!?!

Syftar till att rädda allt liv som går att räddas och man räknar individer inte antaler celler på jorden.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Villee skrev:
Syftar till att rädda allt liv som går att räddas och man räknar individer inte antaler celler på jorden.

Allt liv som går att räddas?
.....det är ju inte från ca 24 veckan (Som markus skrev) som ett foster är livsdugligt...

...det var därör jag undrade om några enstaka celler ansågs vara heligt som en människa i dina ögon.. alltså att abort ska förbjudas helt och inte ens tillåtas då fostret saknar egna hjärtslag o.s.v.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
korvgubbe skrev:
Allt liv som går att räddas?
.....det är ju inte från ca 24 veckan (Som markus skrev) som ett foster är livsdugligt...

...det var därör jag undrade om några enstaka celler ansågs vara heligt som en människa i dina ögon.. alltså att abort ska förbjudas helt och inte ens tillåtas då fostret saknar egna hjärtslag o.s.v.

Ja allt liv, inkl. enstaka celler då, uttrycka mig lite klumpigt menade antalet unika celler så att säga. Syftar till att en (liten) unge på 10 celler är alltså värt mer än ett finger med jäkla många fler celler.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...