söker jobb i Örebrotrakten

Ligatus

Flyter på botten
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
crf 450
Stefan skrev:
Men å andra sidan så är tider inget man får haka upp sig på om man ska köra lastbil men lotsarna har något lindrigare arbetstider.
Fast de vore ju helt klart coolt att köra lite på Norge ett tag, om inte annat för att fylla på bankkontot till våren.

vi har riktigt bra tider.. sover iof bort några nätter men e hemma en eller två dagar i veckan oxå! jo de blir väl ganska bra, men ska man jaga pengar så äre ju te o styra upp lite europa.. (grekland, frankrike england mm ) då e man riktigt truckers.. eller ja, ett par horor i hytten oxå så har man fyllt alla kriterier... :tummenupp

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Nu har de blivit ändrade planer.... jag kommer att köra byten på Söderhamn istället för att lotsa. Fan vad gött de ska bli.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Stefan skrev:
Nu har de blivit ändrade planer.... jag kommer att köra byten på Söderhamn istället för att lotsa. Fan vad gött de ska bli.
är det bra tider då? sen behöver du väl bara byta bil eller?

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
är det bra tider då? sen behöver du väl bara byta bil eller?
Börjar 8 på kvällen och är hemma framåt morgonkvisten igen. 5 nätter i veckan, sön-tors. Lasta lite stycke i Örebro o sen upp till Söderhamn och byta bil, enstaka dagar kan man behöva lossa på vägen hem. Kommer ju att ha hela dagarna över för hojåka och andra väsentligheter som sömn o så.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Stefan skrev:
Börjar 8 på kvällen och är hemma framåt morgonkvisten igen. 5 nätter i veckan, sön-tors. Lasta lite stycke i Örebro o sen upp till Söderhamn och byta bil, enstaka dagar kan man behöva lossa på vägen hem. Kommer ju att ha hela dagarna över för hojåka och andra väsentligheter som sömn o så.
verkligen sköna tider.. :näsblod

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Stefan skrev:
De bästa man kan få ju.
För oss som inte förstår bättre....
Menar du allvar eller är det ett skämt (illa dåligt om du frågar mig!) ??

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
det är nog faktiskt ganska bra :tummenupp
Det var ju du själv (eller nån som fullanvände ditt login) alldeles nyss som sa att den här gången skulle du minsann ha ett "9-5-jobb" :va

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:
För oss som inte förstår bättre....
Menar du allvar eller är det ett skämt (illa dåligt om du frågar mig!) ??
Jag tycker allvarligt att de ska bli jävligt skönt att köra natt.
Slippa gå upp på morgonen när man sover som skönast, ingen chef som ringer och stressar o härjar, lite trafik på vägarna (alla jävla pensionärer ligger i sängen och sover istället för att ligga ivägen och bromsa) och man behöver inte lasta och lossa hela tiden.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Stefan skrev:
Jag tycker allvarligt att de ska bli jävligt skönt att köra natt.
Slippa gå upp på morgonen när man sover som skönast, ingen chef som ringer och stressar o härjar, lite trafik på vägarna (alla jävla pensionärer ligger i sängen och sover istället för att ligga ivägen och bromsa) och man behöver inte lasta och lossa hela tiden.
Sedär :)

Jag själv är dock inte helt övertygad men om det är bra för dig så är det bra för dig :fakta :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Ligatus skrev:
lite bättre o bra jävla mycke snyggare då eller? :arsele

Exakt... Det jag egentligen menade var att chaufförer har speciella arbetstider, sover borta m.m något som många "normala" människor inte uppskattar.

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
erik skrev:
Exakt... Det jag egentligen menade var att chaufförer har speciella arbetstider, sover borta m.m något som många "normala" människor inte uppskattar.
Jaja, ok då förstår jag...
Chaufförer är onormala människor menar du, då är jag med... :hihi :hihi :hihi

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Ligatus skrev:
lite bättre o bra jävla mycke snyggare då eller? :arsele
Jag träffar ju ett tiotal chaffisar varje dag,
Budbilschaffisarn är som nästan vanliga människor (fast i träskor)
Linjebilschaffisarna dvs dom som kör samma sträcka (1 miljard mil) dag ut och dag in. Dom är nog det mest (tio superlativ och fem förnedringar) man kan stöta på. dom pratar gärna om är sin lastbil och knulla :D men framför allt pratar dom om hur dåliga alla andra lastbilschaffisar är. det är den enda yrkesgrupp som verkligen genuint tror sig vara absolut bäst i branchen.

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
raukroland skrev:
Jaja, ok då förstår jag...
Chaufförer är onormala människor menar du, då är jag med... :hihi :hihi :hihi

Det är ni som är de konstiga och jag som är normal.

crashtestdummy skrev:
Jag träffar ju ett tiotal chaffisar varje dag,
Budbilschaffisarn är som nästan vanliga människor (fast i träskor)
Linjebilschaffisarna dvs dom som kör samma sträcka (1 miljard mil) dag ut och dag in. Dom är nog det mest (tio superlativ och fem förnedringar) man kan stöta på. dom pratar gärna om är sin lastbil och knulla :D men framför allt pratar dom om hur dåliga alla andra lastbilschaffisar är. det är den enda yrkesgrupp som verkligen genuint tror sig vara absolut bäst i branchen.

Kan hålla med dig om att vissa chaufförer (oftast de som drar trailers kors o tvärs) kan va lite udda men flertalet som jag har stött på är helt vanliga människor som du o jag.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln