Lotta skrev:Det är i våra trakter, låt bli våra jobb......
Tja, jag tror nog att Helge-pojken alltid har plats för några nya!
Lotta skrev:Det är i våra trakter, låt bli våra jobb......
Stefan skrev:Men å andra sidan så är tider inget man får haka upp sig på om man ska köra lastbil men lotsarna har något lindrigare arbetstider.
Fast de vore ju helt klart coolt att köra lite på Norge ett tag, om inte annat för att fylla på bankkontot till våren.
är det bra tider då? sen behöver du väl bara byta bil eller?Stefan skrev:Nu har de blivit ändrade planer.... jag kommer att köra byten på Söderhamn istället för att lotsa. Fan vad gött de ska bli.
Börjar 8 på kvällen och är hemma framåt morgonkvisten igen. 5 nätter i veckan, sön-tors. Lasta lite stycke i Örebro o sen upp till Söderhamn och byta bil, enstaka dagar kan man behöva lossa på vägen hem. Kommer ju att ha hela dagarna över för hojåka och andra väsentligheter som sömn o så.blom skrev:är det bra tider då? sen behöver du väl bara byta bil eller?
verkligen sköna tider..Stefan skrev:Börjar 8 på kvällen och är hemma framåt morgonkvisten igen. 5 nätter i veckan, sön-tors. Lasta lite stycke i Örebro o sen upp till Söderhamn och byta bil, enstaka dagar kan man behöva lossa på vägen hem. Kommer ju att ha hela dagarna över för hojåka och andra väsentligheter som sömn o så.
De bästa man kan få ju.crashtestdummy skrev:verkligen sköna tider..
För oss som inte förstår bättre....Stefan skrev:De bästa man kan få ju.
det är nog faktiskt ganska braSupermoto skrev:För oss som inte förstår bättre....
Menar du allvar eller är det ett skämt (illa dåligt om du frågar mig!) ??
wtfblom skrev:det är nog faktiskt ganska bra
det är perfekt om man redan har vänt på dygnsryttmen... det är ju bara att köra på det inslagna spåret...crashtestdummy skrev:
Det var ju du själv (eller nån som fullanvände ditt login) alldeles nyss som sa att den här gången skulle du minsann ha ett "9-5-jobb"blom skrev:det är nog faktiskt ganska bra
Jag tycker allvarligt att de ska bli jävligt skönt att köra natt.Supermoto skrev:För oss som inte förstår bättre....
Menar du allvar eller är det ett skämt (illa dåligt om du frågar mig!) ??
SedärStefan skrev:Jag tycker allvarligt att de ska bli jävligt skönt att köra natt.
Slippa gå upp på morgonen när man sover som skönast, ingen chef som ringer och stressar o härjar, lite trafik på vägarna (alla jävla pensionärer ligger i sängen och sover istället för att ligga ivägen och bromsa) och man behöver inte lasta och lossa hela tiden.
Supermoto skrev:Sedär
Jag själv är dock inte helt övertygad men om det är bra för dig så är det bra för dig
erik skrev:Tänk på att chaufförer är lite speciella...
Ligatus skrev:lite bättre o bra jävla mycke snyggare då eller?
Jaja, ok då förstår jag...erik skrev:Exakt... Det jag egentligen menade var att chaufförer har speciella arbetstider, sover borta m.m något som många "normala" människor inte uppskattar.
Jag träffar ju ett tiotal chaffisar varje dag,Ligatus skrev:lite bättre o bra jävla mycke snyggare då eller?
raukroland skrev:Jaja, ok då förstår jag...
Chaufförer är onormala människor menar du, då är jag med...
crashtestdummy skrev:Jag träffar ju ett tiotal chaffisar varje dag,
Budbilschaffisarn är som nästan vanliga människor (fast i träskor)
Linjebilschaffisarna dvs dom som kör samma sträcka (1 miljard mil) dag ut och dag in. Dom är nog det mest (tio superlativ och fem förnedringar) man kan stöta på. dom pratar gärna om är sin lastbil och knulla men framför allt pratar dom om hur dåliga alla andra lastbilschaffisar är. det är den enda yrkesgrupp som verkligen genuint tror sig vara absolut bäst i branchen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|