Sökes: nyaste sporthojarna för året att delta i årets olika GTBoard.com event

Granqvist

because norrland is the shit
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
Ducati 1198s
Åker en svart GSXR 1000 09 som är orginal förutom systemet, GSXR har inte ändras mer än gråtonen på någon kåpa till 2013. Kommer gärna och racear :)

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Jag tycker att det är skoj att det arrangeras ett sådant event under ordnade former.
Men det är lite beklämmande att många verkar negativa baserat på att de inte är säkra på att hojjen kommer att vinna.
Trams.
Det är ingen skam i att bli rastad av en superbil när man åker standardhoj.
Jag tycker snarare att det skulle vara kul med fler modeller.
Hur står sig till exempel en original BMW R1200GS mot en X6?

Jag har inget emot att en original sporthoj får stryk av en Veyron eller Agera-R för det
får dom.

Däremot är det lite obs bara lite kul att man vill att det bara skall komma ORIGINAL-hojar
för att då tex köra mot AMS ALpha 13 som är en Nissan GT-R R35 Trimmad från 530 hk i
motorn till 1600 hk på hjulen (AMS Alpha 12) och vridet ökat från 607 nm till 1500 nm.

Obs, återigen, jag tycker eventet är riktigt roligt att kolla på och det finns mängder av
bilar som jag gladeligen skulle vilja äga :)

Skulle kunna tänka mig att köra själv mot dom men min daytona käkar dom till frukost
och jag tror inte någon skulle tycka att det är kul att kolla på :)

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har inget emot att en original sporthoj får stryk av en Veyron eller Agera-R för det
får dom.

Däremot är det lite obs bara lite kul att man vill att det bara skall komma ORIGINAL-hojar
för att då tex köra mot AMS ALpha 13 som är en Nissan GT-R R35 Trimmad från 530 hk i
motorn till 1600 hk på hjulen (AMS Alpha 12) och vridet ökat från 607 nm till 1500 nm.

Obs, återigen, jag tycker eventet är riktigt roligt att kolla på och det finns mängder av
bilar som jag gladeligen skulle vilja äga :)

Skulle kunna tänka mig att köra själv mot dom men min daytona käkar dom till frukost
och jag tror inte någon skulle tycka att det är kul att kolla på :)

Men tidigare har det ju även varit med trimmade hojjar.

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Hej, din R1 är standard? Ngn större skillnad mellan en R1 2209 alt rn 2012?

Japp, den är standard, förutom det vanliga med öppnare ljuddämpare för mera gött-ljud men sånt ger ju ingen effektökning. Mina är dessutom ett uns tyngre än originalen...
Effektmässigt ingen skillnad mellan årsmodellerna, 12:an är mest en facelift samt har fått TC :)

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Nu är ju jag lite knäpp, men varför inte ta in mig med min SMR som fått lite tillsyn. Mig veterligen så har en sån hoj aldrig varit med och en hel del bilister lär nog ha överskott av självförtroende mot mig och mitt ekipage.

Min toppfart räcker ju inte till men i accet drar jag ju ifrån en hel del av dem = spännande race i slutet av rakan.

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
En faclift hade vart roligast och TC låter ju säkert. Du vet inte ngn som har en sån?

Japp, den är standard, förutom det vanliga med öppnare ljuddämpare för mera gött-ljud men sånt ger ju ingen effektökning. Mina är dessutom ett uns tyngre än originalen...
Effektmässigt ingen skillnad mellan årsmodellerna, 12:an är mest en facelift samt har fått TC :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har ju min Z1000SX, som är exakt samma som 12 och 13, förutom färgschemat. :)
Den lär inte ha en chans mot lite skojigare bilar, men kan ju säkert vara med som lite av en komisk relief... :hihi

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag har ju min Z1000SX, som är exakt samma som 12 och 13, förutom färgschemat. :)
Den lär inte ha en chans mot lite skojigare bilar, men kan ju säkert vara med som lite av en komisk relief... :hihi

Den skulle jag tycka vore jäkligt intressant att matcha mot lite "simplare" superbilar, typ basic porsche, mercedes, bmw...

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den skulle jag tycka vore jäkligt intressant att matcha mot lite "simplare" superbilar, typ basic porsche, mercedes, bmw...

Jo, det hade väl varit de det vore intressant att se den ställd mot.
Det vore kul med den, vi har ju lite vanliga bilar också :)

Denna ryska AMS 12 är rätt snabb (men just denna kommer inte): http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6opxOvQdzZU

Hehe, det hade varit intressant att komma dit faktiskt. :) Och jag hyser inga större aversioner mot att få pisk av allsköns feta bilar. ;)

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Förhoppningsvis har jag en aprilia Rsv4 relativt snart i min ägo om det är av intresse?

Kommer dock inte vara helt original...

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Var exakt och när? PM:a om du inte vill skriva ut det.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS