Söndagsåka?

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Tack för idag. Blev en runda :)

Av dom 7.5tim jag åkte hoj idag så hade jag regn i 2-3minuter precis vid Globen.
Nu dock öser det ner här hemma så det var väl på tiden :arsele

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Tack för en fantastiskt gruppkörning värd namnet! Vi hade olika hojtyper och höll olika tempo men ändå körde vi som ett lag, på skitroliga vägar! :tummenupp Ni som tog kort lägg gärna upp dessa i tråden. :)

Själv lyckades jag imponera stort genom att både välta hojen på parkeringen och köra iväg utan att fälla upp stödet... :rodnar
:glömdet

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Ja det var grymt kul, tusen tack alla, extra tack till er som körde slow motion med mig!
Sista repan fick vi stanna och släppa en älg över vägen.

Själv lyckades jag imponera stort genom att både välta hojen på parkeringen och köra iväg utan att fälla upp stödet... :rodnar
:glömdet

...3 gånger om vi ska vara noga. :tuttar

Last edited:

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Ja det var grymt kul, tusen tack alla, extra tack till er som körde slow motion med mig!
Sista repan fick vi stanna och släppa en älg över vägen.

...3 gånger om vi ska vara noga. :tuttar

Äh så sakta gick det inte, du hade ju såna nedlägg att du skrapa både binkers o kåpa bak :yoparty

Haha ja det där stödet var lite udda. Att glömma 1 gång visst men 3 :va :arsele

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Blev en riktigt lång tur med fina vägar, om än lite grusiga. :tummenupp

Så var det ju kul med Romy och Michelle i Åkersberga :tuttar

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
vägen upp till gimo och från hargshamn ner till halstavik är grymt sköna! delar av vägen efter det har jag inte kört. får haka på någon gång så fort hojen är 100%

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Äh så sakta gick det inte, du hade ju såna nedlägg att du skrapa både binkers o kåpa bak :yoparty

Haha ja det där stödet var lite udda. Att glömma 1 gång visst men 3 :va :arsele

ReSpEcKt för phett nerlägg!:yoparty

Stödskrap är väl istället för knäskrap?:Bugar

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Finns bara en bra beskrivning: Grümt!

Men för att få det lite mera innehållsrikt:

Väsby - vallentunavägen - granakurvan - mot kårsta - gottröra macken - knutby - gimo - hallstavik - norrtälje - riala - brottby - vaxholm - rydbo - fresta - hemåt. Med reservation för någon missad anhalt.

Glömde kolla tripen men borde nog ha blivit runt 30 mil iaf, trevligt folk vettiga tempon och folk skötte sig exemplarist. Det enda jag hängde upp mig på och inte riktat till någon specifikt utan bara en generell regel:

När vi svänger av och väntar på folk vid avfarten stanna INTE 5-10m in på den nya vägen!!! Det blir korvstoppning när vi är 10 hojar och folk försöker hålla sin plats i ledet, räcker med att en tappar balansen så har man skador på två tre hojar helt i onödan (ja det är alltid onödigt med skador). Alltså stanna eller rulla sakta för o se att alla är med men lämna utrymme i förhållande till hur många det nu som är med. Försöker inte vara bror duktig eller hävda att jag skötte mig exemplariskt i korvstoppningen men det är så onödigt, jag blev för övrigt våldtagen av en korv på gottröramacken.

För att bjuda på lite skadeglädje - Ja vi blev dyngsura tillslut, medans det duggade lite lägger jag av kommentaren:

"Ja men vi kan ju lika gärna ta Vaxholm, det kommer ju regna lika mkt in mot stan"

Sen kommer vi 50m bokstavligen in på vaxholmsvägen och så blir det f-n monsunanfall uppifrån, det bara vräker ned och jag känner mig så där lagom nöjd med mitt vettiga resonemang 38 sekunder tidigare... Men det var b.l.a. detta som gjorde turen så trevlig, ingen gnällde, vände eller på annat sätt brydde sig om fiaskovädret. Med glada miner blev det fika i Vaxholm, regnet upphörde och det blev bogan på vägen tillbaka också. På sluttampen fick jag o Anna stanna för en älg, helt kontrollerat hade Anna framför mig så hon satte upp handen och jag stanna bakom samt en bil i mötande. Hälge (fast det kan ha varit en älgko) gick några varv i slänten och ladda sen över vägen, fick inte fram mobilen i tid för en bild tyvärr.

En av dom bättre turerna jag varit på, tack som f-n för trevligt sällskap och en runda att komma ihåg, får vi göra om!

Bildbevis:

Lunch i downtown Gimo, träffa trevliga sejjen på macken för övrigt (hon vinka när vi åkte)
attachment.php

Jag ställde rutinerat upp viffern bredvid beemern så de kunde stå o snacka väghållning och bromsar medans vi käka, satan vad det gick sen...
attachment.php

attachment.php

Anna fick se bevis på att gaffatejp fixar det mesta med tanke på hennes blinklykta
attachment.php

Fika i Nortan
attachment.php

Passa på att munna karlaktig dricka (hostmedicin) bland kaffe addicts
attachment.php

Ögongodis
attachment.php

attachment.php

Bifogat

• najsdajj1.jpg
    najsdajj1.jpg
    115.1 KB · Visningar: 250
  • najsdajj8.jpg
    najsdajj8.jpg
    119.3 KB · Visningar: 241
  • najsdajj10.jpg
    najsdajj10.jpg
    94.8 KB · Visningar: 249
  • najsdajj6.jpg
    najsdajj6.jpg
    102.9 KB · Visningar: 241
  • najsdajj5.jpg
    najsdajj5.jpg
    72.4 KB · Visningar: 251
  • najsdajj4.jpg
    najsdajj4.jpg
    120.4 KB · Visningar: 247
  • najsdajj3.jpg
    najsdajj3.jpg
    84.5 KB · Visningar: 268
  • najsdajj2.jpg
    najsdajj2.jpg
    125.6 KB · Visningar: 248

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
På tal om skrapade blinkers, nån som kan tipsa om nån liten källarverkstad med moderata priser som kan hjälpa mig fixa den där blinkersen? Känns lite över budget att åka till BMW eller MC-proffsen för det.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag klättra upp bland grönsakerna, vad gör man inte för en fin bild?
attachment.php

"Det är helt ofarligt, de.. den är jordad...... eller vad det heter"
attachment.php

Bifogat

• najsdajj7.jpg
    najsdajj7.jpg
    142.4 KB · Visningar: 253
  • najsdajj9.jpg
    najsdajj9.jpg
    109.7 KB · Visningar: 248
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
På tal om skrapade blinkers, nån som kan tipsa om nån liten källarverkstad med moderata priser som kan hjälpa mig fixa den där blinkersen? Känns lite över budget att åka till BMW eller MC-proffsen för det.

Hur ini bövelen lyckades du få in ett meddelande mellan mina??? ;) Vi måste ha bra samspel efter turen...

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Hur ini bövelen lyckades du få in ett meddelande mellan mina??? ;) Vi måste ha bra samspel efter turen...

Jag har blivit så jefla snabb idag helt enkelt! Du hinner inte ens märka det, men plötsligt ligger jag före! ;)

Kul bilder, plus story till! :tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag har blivit så jefla snabb idag helt enkelt! Du hinner inte ens märka det, men plötsligt ligger jag före! ;)

Kul bilder, plus story till! :tummenupp

Tack tack! =) Lite möda la jag ned iaf, men grunna på det vi prata om att mjuka upp dig lite (körning o inget annat för alla lustigkurrar). Du ligger som sagt helt rätt på vägen och jag blev imponerad av hur du kunde hålla ett så exakt spår och lugn hela tiden men du är lika stel som vid en uppkörning, precis som du sa så gör regnet sitt till men du kommer nog få ut mycket av att bli lite mjukare på hojen. Bara hojta till om du ska ut o åka, jag har fritid i överflöd.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Tack tack! =) Lite möda la jag ned iaf, men grunna på det vi prata om att mjuka upp dig lite (körning o inget annat för alla lustigkurrar). Du ligger som sagt helt rätt på vägen och jag blev imponerad av hur du kunde hålla ett så exakt spår och lugn hela tiden men du är lika stel som vid en uppkörning, precis som du sa så gör regnet sitt till men du kommer nog få ut mycket av att bli lite mjukare på hojen. Bara hojta till om du ska ut o åka, jag har fritid i överflöd.

Japp! Fick tips om att klämma åt med benen om tanken också och det förändrar ju hela sitsen, då blir jag mjukare i kroppen.
Haha, men sen skulle jag ju köra lugnt idag, men i mitt universum var det ju inte så lugnt så jag höll krampaktigt fast mig av fartskräck, men vi kanske kan ta en runda i Anna-tempo så kanske jag kan slappna av lite.

Hörs på pm nån dag!

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras