S:t Göransgatan 57, ni blir lappade!

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Säkert för sent att tipsa ägarna.. Tog typ 10 min att logga in, hitta forumet, ladda upp bilderna och posta!

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Kolla upp ägarna via regnumret istället (sms). Oftast går det att hitta rätt person via hitta.se (om man inte heter typ Kalle Svensson förstås).

Nackdelen är att man måste regga sig på den där skiten, my wallet eller vad det nu heter. Jag vägrar!:mad:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Kolla upp ägarna via regnumret istället (sms). Oftast går det att hitta rätt person via hitta.se (om man inte heter typ Kalle Svensson förstås).

Nackdelen är att man måste regga sig på den där skiten, my wallet eller vad det nu heter. Jag vägrar!:mad:

Offtopic men ja - Wywallet har fullständigt tagit kål på sms-köp för min del. Det gick från hyfsat många sms-köp (stadsbussar, kolla upp fordon med mera) till noll och inga sms-köp.

Varför blir hojarna lappade? Ser inte ut som om dom står i lastzonen? Eller är det chansare som inte pyntat parkering? Isåfall är det ju bara att skylla sig själv...

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Offtopic men ja - Wywallet har fullständigt tagit kål på sms-köp för min del. Det gick från hyfsat många sms-köp (stadsbussar, kolla upp fordon med mera) till noll och inga sms-köp.

Varför blir hojarna lappade? Ser inte ut som om dom står i lastzonen? Eller är det chansare som inte pyntat parkering? Isåfall är det ju bara att skylla sig själv...

Samma här, använde tjänsten väldigt ofta.

Även om man får stå där hojarna var parkerade så får man väl inte ställa sig på tvärs? Man måste väl stå i "vägens förlängning"? De gäller naturligtvis inte MC-parkeringar.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Även om man får stå där hojarna var parkerade så får man väl inte ställa sig på tvärs? Man måste väl stå i "vägens förlängning"? De gäller naturligtvis inte MC-parkeringar.
Jag har tänkt att det t.o.m är god sed att ställa sig på bredd för att ta så lite plats som möjligt, då man ändå inte sticker ut mer än en knapp bilbredd?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Surt men det är en knepig plats då det närmast är en garageutfart där parkering är förbjuden (dock står inte hojarna framför utfarten) men anar att det är där lapplisan stödjer sig på?

Kneedrag

Guest

förlåt ot!
Men måste hålla med!

Hatar my wallet.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Men vafan, det finns ju en hel påse med parkeringar bara ett stenkast därifrån. :död
Dom skyller nog sig själva om dom inte orkar gå några ynka meter extra.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Någon tipsade mig att kontakta stadskontoret(?) om mc-parkering. Jag mailade om att parkeringen vid jobbet alltid var full. I våras dubblade dom den i storlek. Kanon! :tummenupp

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
OT: MyWallet är helt otroligt simpel att installera, sedan störs man aldrig av den!
Fattar inte att man har något emot den alls.

OnT: Surt att man inte kan ställa hojen utanför p-fickor osv. Jag minns inte helt,
men jag har för mig att det var rätt fritt att parkera hojarna för 10-15 år sedan.

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Haha, den där lilla Krullhåriga tjockisen till Pisse-Lisa ser jag varje dag. Hon måste leda alla ligor som går att leda då hon inte gör något annat än att skriva ut böter varje gång jag ser henne. :tummenupp:huvet
(Hänger mellan Fridhemsplan och Fleminggatan)

Ansiktsuttrycket är alltid "jag har ätit för mycket Valium" oavsett om en Jätte till byggare står och skriker så hela kvarteret hör könsorden hagla eller om en 2-barnsmamma "Drama Queen"-gråter utanför Daglivs. :yoparty

Det dumma är att 20 meter längre upp på gatan fanns en Hoj-parkering, vilken numera är en vallgrav full av kommunalarbetare som försöker titta på rören tills de lagar sig själva. :):tungan

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Skiten heter WyWallet .
Dock behövs den inte för att kolla upp vem som äger ett fordon.
Installera SMSBilägare så är det bata att söka.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO