S:t Göransgatan 57, ni blir lappade!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
För att 8 av 10 blev mobbade som barn och nu ger dom igen med att bötfälla alla dom kan!
Osociala avskum!
Vilken normal människa vill jobba med att ge andra medborgare böter?

Vilken normal människa sitter och skriver såna här inlägg då? :hihi

Off T: det gläder mig att så många ogillar wywallet, själv hatar jag dem passionerat. Då de beslutade att användarna skulle regga sig sjönk smsgåvorna till biståndsorganisationerna under svältkatastrofen i Sahel med 80-90 %. Wywallet tyckte att organisationerna skulle uppmana folk att regga sig och "var villiga att ta ett möte om saken" Som om ett möte skulle kunna mätta hungriga människor på flykt. Fy fan.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Någon tipsade mig att kontakta stadskontoret(?) om mc-parkering. Jag mailade om att parkeringen vid jobbet alltid var full. I våras dubblade dom den i storlek. Kanon! :tummenupp

Min brorsa gjorde precis samma sak men vid sin hemadress och fick en MC-ruta målad precis utanför sin port. :tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För att 8 av 10 blev mobbade som barn och nu ger dom igen med att bötfälla alla dom kan!
Osociala avskum!
Vilken normal människa vill jobba med att ge andra medborgare böter?

Hur svårt/jobbigt är det att stoppa i ett par kronor i en maskin:confused: gör du/ni det slipper ni ju dem! Dom gör ju bara sitt jobb. Är poliser också jordens avskum? Jag har dåcaldrig haft några större problem med lapplisor men jag tillhör kanske en unik skara som alltid parkerar på anvisad plats och betalar för det:7peta

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Vilken normal människa sitter och skriver såna här inlägg då? :hihi

Off T: det gläder mig att så många ogillar wywallet, själv hatar jag dem passionerat. Då de beslutade att användarna skulle regga sig sjönk smsgåvorna till biståndsorganisationerna under svältkatastrofen i Sahel med 80-90 %. Wywallet tyckte att organisationerna skulle uppmana folk att regga sig och "var villiga att ta ett möte om saken" Som om ett möte skulle kunna mätta hungriga människor på flykt. Fy fan.
Älskar SH:s moralkärringar:rolleyes:
Ni tillför så mycket glädje på forumet:rolleyes:

abethebabe
Nej, poliser är inte avskum. Dom kan faktiskt hjälpa medborgarna också :)

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Det var inte ett inlägg om moral. I övrigt hänvisar jag till Jerkers analys nedan. :hej

Det är alltid lika roligt med människor som anser sig själva vara begåvade :)
Att köra 5 km/h för fort är lika olagligt som att parkera fel. Om du aldrig kör för fort så kan du vara en moralkärring, annars så är du bara en hycklare ;) Nå håller du hastigheten till punkt och pricka?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Det är alltid lika roligt med människor som anser sig själva vara begåvade :)
Att köra 5 km/h för fort är lika olagligt som att parkera fel. Om du aldrig kör för fort så kan du vara en moralkärring, annars så är du bara en hycklare ;) Nå håller du hastigheten till punkt och pricka?

Gulle. Jag har inte tyckt varken bu eller bä om det faktum att folk bryter mot lagen. Däremot tycker jag det fjantigt att kalla lapplisor för saker eller nedvärdera dem som personer. Sånt höll man på med i femman, men de flesta här borde lämnat mellanstadiet. Borde ha, that is...

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Gulle. Jag har inte tyckt varken bu eller bä om det faktum att folk bryter mot lagen. Däremot tycker jag det fjantigt att kalla lapplisor för saker eller nedvärdera dem som personer. Sånt höll man på med i femman, men de flesta här borde lämnat mellanstadiet. Borde ha, that is...
Gulle tebax:krama
Men nog vet du att vi mc-åkare är lite galna och omogna :)
Återigen så tror jag inte att det inte finns någon här på SH som inte trafiksyndar på något sätt.
Om det är att köra 5 km/h för fort eller att köra med ett trasigt bakljus. Är bara så trött på hyckleriet på SH.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ja, de flesta som åker hoj oavsett modell, kör förr eller senare för fort eller parkerar fel. Några blir tagna med brallorna nere och får böter eller blir t.o.m av med lappen. Ett fåtal av dessa känner sig orättvist behandlade och ledsna i ögat (läs: kränkta) vilket ibland resulterar i en klagotråd. Många håller med TS och försöker ge råd och tröst, några andra tycker hen borde odla ett par pungkulor och ta straffet som en man. Den sistnämnda kategorin anses ofta vara moralkärringar....

Slutsats: vill du inte riskera bli kränkt av en moralkärring, gör du bäst i att inte bryta mot lagen och betala dina avgifter.

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Gulle tebax:krama
Men nog vet du att vi mc-åkare är lite galna och omogna :)
Återigen så tror jag inte att det inte finns någon här på SH som inte trafiksyndar på något sätt.
Om det är att köra 5 km/h för fort eller att köra med ett trasigt bakljus. Är bara så trött på hyckleriet på SH.
Så vadå, att begå brott diskvalificerar en från att ha åsikt i frågan om när andra begår brott?

Om så är fallet så är det en jävligt dum inställning. Kan förklara med ett extremt exempel; A snattade en Toblerone en gång, därför får han inte uttala sig om hur fel det är med väpnat rån? Eller B har klämt en person på häcken på fyllan och anmälts för detta, därför får hon inte uttala sig om hur fel det är med våldtäkt eller pedofili?

Är bara så trött på alla låtsasoutlaws som stämplar folk som moralkärringar bara för att man har förmågan att tänka.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Dom är cunts, så är det bara, jag parkerade efter en gata inom rutan, men det var så jäkla dåligt om parkeringar så efter två svep efter gatan lämnade en bil i motsatta riktningen sin parkering och jag svängde över och tog den, betalade och var lycklig :tummenupp

NÄÄÄ, 500 sek i p-bot för att jag stod mot färdriktningen, VAH faen spelar det för roll, bilen står ju STILL!"!"!"¤!#¤:huvet

Hade jag sett människan hade det blivit en något överhettad konversation...:brynad

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det här är verkligen en bra spegling av hur självupptaget Sthlm har blivit. Resultatet av en lapplisa på en liten gata på Kungsholmen, läggs upp i Mc-relaterat isf i Sthlmsforumet. Detta på ett forum med medlemmar från hela Sverige, plus Norge, Danmark, Finland och Åland :3freak

Det är dags att flytta härifrån

Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Dom är cunts, så är det bara, jag parkerade efter en gata inom rutan, men det var så jäkla dåligt om parkeringar så efter två svep efter gatan lämnade en bil i motsatta riktningen sin parkering och jag svängde över och tog den, betalade och var lycklig :tummenupp

NÄÄÄ, 500 sek i p-bot för att jag stod mot färdriktningen, VAH faen spelar det för roll, bilen står ju STILL!"!"!"¤!#¤:huvet

Hade jag sett människan hade det blivit en något överhettad konversation...:brynad

Så du menar att du parkerade på vänster sida av vägen och att du blir förvånad över att du fick böter för det?
Mmm...nej, du får tyvärr inte mina sympatier.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Så vadå, att begå brott diskvalificerar en från att ha åsikt i frågan om när andra begår brott?

Om så är fallet så är det en jävligt dum inställning. Kan förklara med ett extremt exempel; A snattade en Toblerone en gång, därför får han inte uttala sig om hur fel det är med väpnat rån? Eller B har klämt en person på häcken på fyllan och anmälts för detta, därför får hon inte uttala sig om hur fel det är med våldtäkt eller pedofili?

Är bara så trött på alla låtsasoutlaws som stämplar folk som moralkärringar bara för att man har förmågan att tänka.
Ursäkta? låtsasoutlaw?
Jag är ingen outlaw! Skulle aldrig påstå att jag var det heller. Däremot så gillar jag inte falska människor.
Proud member of moppefuckogänget?
Är du inte trött på efterblivna människor också?

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Ursäkta? låtsasoutlaw?
Jag är ingen outlaw! Skulle aldrig påstå att jag var det heller. Däremot så gillar jag inte falska människor.
Proud member of moppefuckogänget?
Är du inte trött på efterblivna människor också?
jag är trött på efterblivna människor, helt klart. Men förstår du varför jag tycker det är fel att stämpla folk med din motivering? Ingenting är svart eller vitt.
Har man gjort rätt för sig och blir lappad så är det en helt annan diskussion än om man gjort fel och fortfarande klagar på lappningen.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Jag skiter fullständigt i vad du tycker!
För mig är du bara en fjant som leker smart.

Tjita1

Guest
Jag undrar mest hur ni gör när ni fäster P-biljetten på motorcykeln? Själv har jag skaffat Easypark, men jag måste fixa en dekal som går att fästa på utsidan av rutan, dom man får är gjorda för att sätta på insidan, och min lilla ruta är kolsvart så det funkar inte speciellt bra..

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det här är verkligen en bra spegling av hur självupptaget Sthlm har blivit. Resultatet av en lapplisa på en liten gata på Kungsholmen, läggs upp i Mc-relaterat isf i Sthlmsforumet. Detta på ett forum med medlemmar från hela Sverige, plus Norge, Danmark, Finland och Åland :3freak

Det är dags att flytta härifrån

NEEEEEEVEEEEEER!!!!! Alltsom rör Stockholm och Bulten har ju alltid varit riksangelägenheter här på sporthoj.com :hihi :hihi :rofl

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO