Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Så idag, med hjälp av riksdagsröster köpta för 8 miljarder om året har vi nu fått vår första kvinnliga statsminister.
En seger för demokratin, har det sagts. Oklart hur.Så idag, med hjälp av riksdagsröster köpta för 8 miljarder om året har vi nu fått vår första kvinnliga statsminister.
En seger för könskvotering snarare än för demokratin. Hade varit ännu trevligare om en kompetent person kunde få regera någon gång... Ärligt talat, ska man inte utföra sitt ämbete med könet så spelar det inte mycket roll vad man har mellan benen. Men det är klart, Maggan kanske tänkt utveckla en ny regeringsmetod där hennes fiffi plötsligt blir relevant. Lite "mjuka förhandlingar" sent om kvällarna i rosenbad...Trevligt att en kvinna får regera någon gång.
Visar väl tydligt hur dåligt det här regeringsunderlaget har varit sedan dag ett.Det är ändå ett märkligt system vi har... S bildade regering tillsammans med MP under löfvens ledning. Plötsligt byter man hux flux ut statsministern men lyckas inte skrapa ihop tillräckligt med stöd för sin egen budget varpå en av parterna i koalitionsregeringen lämnar. Vi har nu fått en regeringskonstellation som är något helt annat än vad som "vann" valet, och så kallar man det demokrati
Jag säger inte att kärringar inte ska leda landet. Jag konstaterar bara att varje gång vi haft en kärring på posten så har det utlöst en regeringskris inom sju timmar. ?Hon blev inte bara historisk som vår första kvinnliga statsminister utan sannolikt även den statsminister som suttit kortast tid.
Jag säger inte att kärringar inte ska leda landet. Jag konstaterar bara att varje gång vi haft en kärring på posten så har det utlöst en regeringskris inom sju timmar. ?
Säkerligen, och hittar de inget annat relevant att skylla på så var det antagligen alliansens fel.Det var väl dömt på förhand? Världen har väl aldrig någonsin sett kvinnor komma överens om de är fler än två.
Men jag undrar hur historiebeskrivningen ska bli den här gången när dom inte kan beskylla männen för misslyckandet? Eller finns det några män i periferin som kan ges skulden?
Va ju dött lopp i valet, ingen som vann valet... Va bara "svetsloppan" som va så himla sugen att regera, då blir de som de blir..Vi har nu fått en regeringskonstellation som är något helt annat än vad som "vann" valet, och så kallar man det demokrati
Håller med Bushido om att media varit hårdare om det varit nån från SD.Men var det på allvar något mer komprometterande?
Alltså jag har ingen aning varför hon gjorde sådär, men det är stor skillnad på en tonårings påhitt på fyllan och att hänga i vit-makt-kretsar.
Vad räknas som att "hänga i vit-makt-kretsar" då? Hon har ju tydligen nära kopplingar till bandet Raubtier där pojkvännen spelar trummor, ett band som till och med Expressen menar delvis kan kopplas till högerextremism:Men var det på allvar något mer komprometterande?
Alltså jag har ingen aning varför hon gjorde sådär, men det är stor skillnad på en tonårings påhitt på fyllan och att hänga i vit-makt-kretsar.
Vad räknas som att "hänga i vit-makt-kretsar" då? Hon har ju tydligen nära kopplingar till bandet Raubtier där pojkvännen spelar trummor, ett band som till och med Expressen menar delvis kan kopplas till högerextremism:
Karkianen lär ju ha festat med bandet regelbundet, och enligt vittnen har hon och pojkvännen spelat nynazistisk musik på sina hemmafester och även heilat från balkongen vid upprepade tillfällen. Lyckas man fastna på bild heilandes så är det nog ganska rimligt att anta att det nog skett mer än en gång... För min del känns det som att det gått långt bortom att bara "tolerera" pojkvännen och dennes umgängeskrets. Om man tar avstånd från sånt så tror jag inte att man tillåter nazistmusik och heilande i sitt eget hem, än mindre ägnar sig åt det själv. Då är man nog åtminstone delvis med på noterna.Raubtier ”kan delvis kopplas till högerextremism”, enligt Expos Jonathan Leman
Civilminister Ida Karkiainens sambo spelar i det nationalistiska bandet Raubtier. Bandet är uppskattat inom nazistiska kretsar och använder sig av högerextrem tematik i sina låtar. – När man tittar närmre på sångaren och låtskrivaren Pär Hulkoff så ser man att han i sociala medier beter sig på...www.expressen.se
Finns det några (äkta) bilder på Åkesson heilandes?
Samhället hade aldrig accepterat att en SD-politiker suttit kvar om detta avslöjats om en av dem. Bör det inte vara lika för alla, även om det är en av "de goda" som polade med nazister i sin ungdoms dagar?
Alternativet är ju att vi förlåter Åkesson och hans polare för det de gjorde när de var lika unga och dumma... Lär inte ske.
Även om man inte kan skuldbeläggas personligen för något som någon annan har gjort så får det väl ändå anses som skapligt olämpligt att hänga med nynazister, spela musik med högerextrema texter och dessutom själv heila i den kontexten om man sen vill försöka ta avstånd ifrån allt vad deras värderingar innebär... Framförallt när det är vänsterkanten som allt som oftast vill ha det till att "tystnad är medhåll". Om tystnad är medhåll, vad är då aktivt deltagande?Jag lade ingen som helst värdering i vare sig det en eller andra.
Själv har jag aldrig fotats heilande av mycket enkla skäl och tycker nog att det är ganska enkelt att undvika. Däremot har jag som tonåring gjort både ett och två som var grovt oansvarigt och olämpligt. Som dessutom definitivt på goda grunder skulle diskvalificera mig som lämplig för förtroendevald post, om de hade skett i vuxen ålder.
Men kan hon beslås med sällskapsheilande i nutida umgänge med alternativ syn på människors värde baserat på etnicitet är det nog illa.
Om det bara var Raubtiers texter som var på tapeten så skulle det väl vara en sak, men hon och hennes sambo lär ju även ha spelat Pluton Svea på sina fester vilket (om det är sant) nog ändå får anses som lite mer problematiskt... Har svårt att se att man kan uppskatta deras musik om man inte sympatiserar över huvud taget med vit makt rörelsen och högerextremismen...Jag skulle nog vilja ha bättre bevis på Raubtiers höger-extremism än att någon av våra kvälls-blaskor skriver det.
Visst, hård metall, men knappast vit-maktmusik.
Nu har jag inte lusläst texterna men när jag jag såg dom på div evenemang och lyssnade på bla "Kamphund" kändes det mest som dom tog allt med en gnutta humor och glimten i ögat snarare än att uppvigla till nazze-sympatier.
Nu var jag inte helt nykter när jag såg dom så kan ha fel...
Edit: gissar också att Säpo kollar nya ministrar med anhang och förhållandet till sångaren i Raubtier är ju inte direkt hemligt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|