S unplugged

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Trevligt att en kvinna får regera någon gång. Hade varit ännu trevligare om det var någon man hade något som helst förtroende för. Men hon har i vare fall mer utstrålning än Stefan, vilket dock inte är så svårt.

Nu ska hon regera med blå budget, men får vänstern ändå igenom sin pensionshöjning främst riktad mot folk som inte har haft några vita inkomster under sitt liv? Fanns ju ett motförslag att höja för intjänad pension så fler lyftes över golvet istället för att höja golvet för alla oavsett deras arbetsinsats, men det matchar väl inte vänsterns väljarskara där alla ska ha rätt till allt, oavsett egna insatser.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är ändå ett märkligt system vi har... S bildade regering tillsammans med MP under löfvens ledning. Plötsligt byter man hux flux ut statsministern men lyckas inte skrapa ihop tillräckligt med stöd för sin egen budget varpå en av parterna i koalitionsregeringen lämnar. Vi har nu fått en regeringskonstellation som är något helt annat än vad som "vann" valet, och så kallar man det demokrati :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Trevligt att en kvinna får regera någon gång.
En seger för könskvotering snarare än för demokratin. Hade varit ännu trevligare om en kompetent person kunde få regera någon gång... Ärligt talat, ska man inte utföra sitt ämbete med könet så spelar det inte mycket roll vad man har mellan benen. Men det är klart, Maggan kanske tänkt utveckla en ny regeringsmetod där hennes fiffi plötsligt blir relevant. Lite "mjuka förhandlingar" sent om kvällarna i rosenbad...

Edit: Nähäpp, nu avgick hon visst!! :skrattaåt :rofl:skrattaåt :rofl:skrattaåt :rofl

Magdalena Andersson fuck this.jpg

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är ändå ett märkligt system vi har... S bildade regering tillsammans med MP under löfvens ledning. Plötsligt byter man hux flux ut statsministern men lyckas inte skrapa ihop tillräckligt med stöd för sin egen budget varpå en av parterna i koalitionsregeringen lämnar. Vi har nu fått en regeringskonstellation som är något helt annat än vad som "vann" valet, och så kallar man det demokrati :va
Visar väl tydligt hur dåligt det här regeringsunderlaget har varit sedan dag ett.
Att JÖK-regeringen knappast skulle räcka mandatperioden ut var väl ganska väntat.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hon blev inte bara historisk som vår första kvinnliga statsminister utan sannolikt även den statsminister som suttit kortast tid. :rofl
Jag säger inte att kärringar inte ska leda landet. Jag konstaterar bara att varje gång vi haft en kärring på posten så har det utlöst en regeringskris inom sju timmar. ?

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Värt att tänka på i sammanhanget är att även samtliga manliga socialdemokratiska statsministrar genom tiderna blivit inkvoterade. Hade det funnits några kompetenskrav hade ingen av dem kunnat bli statsminister.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag säger inte att kärringar inte ska leda landet. Jag konstaterar bara att varje gång vi haft en kärring på posten så har det utlöst en regeringskris inom sju timmar. ?

Det var väl dömt på förhand? Världen har väl aldrig någonsin sett kvinnor komma överens om de är fler än två.

Men jag undrar hur historiebeskrivningen ska bli den här gången när dom inte kan beskylla männen för misslyckandet? Eller finns det några män i periferin som kan ges skulden?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det var väl dömt på förhand? Världen har väl aldrig någonsin sett kvinnor komma överens om de är fler än två.

Men jag undrar hur historiebeskrivningen ska bli den här gången när dom inte kan beskylla männen för misslyckandet? Eller finns det några män i periferin som kan ges skulden?
Säkerligen, och hittar de inget annat relevant att skylla på så var det antagligen alliansens fel.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vi har nu fått en regeringskonstellation som är något helt annat än vad som "vann" valet, och så kallar man det demokrati :va
Va ju dött lopp i valet, ingen som vann valet... Va bara "svetsloppan" som va så himla sugen att regera, då blir de som de blir..

Enda raka hade varit att ha nyval.. Då försvinner förhoppnings vis några partier..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hoppsan...

Statsmedia förnekar sig inte. Hade det varit en högerpolitiker hade det inte varit något tjafs om "ser ut att", det hade blivit ramaskri och gatlopp direkt. Men när det är en S-politiker som har bruna skelett i garderoben, då ska det istället slätas över och tonas ned.

Partiet sluter givetvis upp bakom. Ungdomens synder är sedan länge glömda och förlåtna, precis som alla glömt och förlåtit att Löfven gick med i SSU samtidigt som det rasbiologiska institutet var i allra högsta grad aktivt. Det säger väl ingenting om deras värdegrund, att man har nära relation med högerextremister/nationalister och heilar lite eller att man väljer att gå med i ett parti som arbetar aktivt för att tvångssterilisera orena raselement. Men Åkessons ungdomsengagemang i SD, det får aldrig glömmas.

#detäroknärvigördet

Last edited:

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Men var det på allvar något mer komprometterande?
Alltså jag har ingen aning varför hon gjorde sådär, men det är stor skillnad på en tonårings påhitt på fyllan och att hänga i vit-makt-kretsar.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Alltså jag har ingen aning varför hon gjorde sådär, men det är stor skillnad på en tonårings påhitt på fyllan och att hänga i vit-makt-kretsar.
Håller med Bushido om att media varit hårdare om det varit nån från SD.
Men håller fullständigt med om att den här woke-cancel-skiten för något man gjorde 20+ år sedan måste sluta.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vad räknas som att "hänga i vit-makt-kretsar" då? Hon har ju tydligen nära kopplingar till bandet Raubtier där pojkvännen spelar trummor, ett band som till och med Expressen menar delvis kan kopplas till högerextremism:
Karkianen lär ju ha festat med bandet regelbundet, och enligt vittnen har hon och pojkvännen spelat nynazistisk musik på sina hemmafester och även heilat från balkongen vid upprepade tillfällen. Lyckas man fastna på bild heilandes så är det nog ganska rimligt att anta att det nog skett mer än en gång... För min del känns det som att det gått långt bortom att bara "tolerera" pojkvännen och dennes umgängeskrets. Om man tar avstånd från sånt så tror jag inte att man tillåter nazistmusik och heilande i sitt eget hem, än mindre ägnar sig åt det själv. Då är man nog åtminstone delvis med på noterna.

Finns det några (äkta) bilder på Åkesson heilandes?

Samhället hade aldrig accepterat att en SD-politiker suttit kvar om detta avslöjats om en av dem. Bör det inte vara lika för alla, även om det är en av "de goda" som polade med nazister i sin ungdoms dagar?

Alternativet är ju att vi förlåter Åkesson och hans polare för det de gjorde när de var lika unga och dumma... Lär inte ske.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Vad räknas som att "hänga i vit-makt-kretsar" då? Hon har ju tydligen nära kopplingar till bandet Raubtier där pojkvännen spelar trummor, ett band som till och med Expressen menar delvis kan kopplas till högerextremism:
Karkianen lär ju ha festat med bandet regelbundet, och enligt vittnen har hon och pojkvännen spelat nynazistisk musik på sina hemmafester och även heilat från balkongen vid upprepade tillfällen. Lyckas man fastna på bild heilandes så är det nog ganska rimligt att anta att det nog skett mer än en gång... För min del känns det som att det gått långt bortom att bara "tolerera" pojkvännen och dennes umgängeskrets. Om man tar avstånd från sånt så tror jag inte att man tillåter nazistmusik och heilande i sitt eget hem, än mindre ägnar sig åt det själv. Då är man nog åtminstone delvis med på noterna.

Finns det några (äkta) bilder på Åkesson heilandes?

Samhället hade aldrig accepterat att en SD-politiker suttit kvar om detta avslöjats om en av dem. Bör det inte vara lika för alla, även om det är en av "de goda" som polade med nazister i sin ungdoms dagar?

Alternativet är ju att vi förlåter Åkesson och hans polare för det de gjorde när de var lika unga och dumma... Lär inte ske.

Jag lade ingen som helst värdering i vare sig det en eller andra.
Själv har jag aldrig fotats heilande av mycket enkla skäl och tycker nog att det är ganska enkelt att undvika. Däremot har jag som tonåring gjort både ett och två som var grovt oansvarigt och olämpligt. Som dessutom definitivt på goda grunder skulle diskvalificera mig som lämplig för förtroendevald post, om de hade skett i vuxen ålder.

Men kan hon beslås med sällskapsheilande i nutida umgänge med alternativ syn på människors värde baserat på etnicitet är det nog illa.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag lade ingen som helst värdering i vare sig det en eller andra.
Själv har jag aldrig fotats heilande av mycket enkla skäl och tycker nog att det är ganska enkelt att undvika. Däremot har jag som tonåring gjort både ett och två som var grovt oansvarigt och olämpligt. Som dessutom definitivt på goda grunder skulle diskvalificera mig som lämplig för förtroendevald post, om de hade skett i vuxen ålder.

Men kan hon beslås med sällskapsheilande i nutida umgänge med alternativ syn på människors värde baserat på etnicitet är det nog illa.
Även om man inte kan skuldbeläggas personligen för något som någon annan har gjort så får det väl ändå anses som skapligt olämpligt att hänga med nynazister, spela musik med högerextrema texter och dessutom själv heila i den kontexten om man sen vill försöka ta avstånd ifrån allt vad deras värderingar innebär... Framförallt när det är vänsterkanten som allt som oftast vill ha det till att "tystnad är medhåll". Om tystnad är medhåll, vad är då aktivt deltagande?

Personligen skulle jag nog ha svårt att bara sitta ner och njuta av festen ifall det spelas nazistmusik och heilas runtom i lokalen, fann jag mig plötsligt i sådant sällskap skulle jag nog avlägsna mig ganska fort eftersom jag inte sympatiserar med det. Och jag har extremt svårt att se att vem som helst kan ryckas med och småheila lite "mest på kul". Festar man på de premisserna så har man bevisligen inga problem med lite nynazism i vänskapskretsen, är man dessutom en av de som deltar aktivt i dumheterna så skulle jag säga att man helt klart passerat gränsen för låt-gå-mentalitet.

Om hennes agerande är preskriberat vid det här laget så bör rimligtvis Åkesson & Co också vara förlåtna vid det här laget. Han var väl i liknande ålder när han först gick med i SD?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag skulle nog vilja ha bättre bevis på Raubtiers höger-extremism än att någon av våra kvälls-blaskor skriver det.
Visst, hård metall, men knappast vit-maktmusik.
Nu har jag inte lusläst texterna men när jag jag såg dom på div evenemang och lyssnade på bla "Kamphund" kändes det mest som dom tog allt med en gnutta humor och glimten i ögat snarare än att uppvigla till nazze-sympatier.
Nu var jag inte helt nykter när jag såg dom så kan ha fel...

Edit: gissar också att Säpo kollar nya ministrar med anhang och förhållandet till sångaren i Raubtier är ju inte direkt hemligt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag skulle nog vilja ha bättre bevis på Raubtiers höger-extremism än att någon av våra kvälls-blaskor skriver det.
Visst, hård metall, men knappast vit-maktmusik.
Nu har jag inte lusläst texterna men när jag jag såg dom på div evenemang och lyssnade på bla "Kamphund" kändes det mest som dom tog allt med en gnutta humor och glimten i ögat snarare än att uppvigla till nazze-sympatier.
Nu var jag inte helt nykter när jag såg dom så kan ha fel...

Edit: gissar också att Säpo kollar nya ministrar med anhang och förhållandet till sångaren i Raubtier är ju inte direkt hemligt.
Om det bara var Raubtiers texter som var på tapeten så skulle det väl vara en sak, men hon och hennes sambo lär ju även ha spelat Pluton Svea på sina fester vilket (om det är sant) nog ändå får anses som lite mer problematiskt... Har svårt att se att man kan uppskatta deras musik om man inte sympatiserar över huvud taget med vit makt rörelsen och högerextremismen...

Bara ett exempel... Raubtiers låtskrivare kanske inte skriver sådär överdrivet högerextrema låttexter åt sitt eget band, men om det är sånt som medlemmarna lyssnar på i hemmet så kan man ju ändå börja undra över vad det är för folk och vad de har för värderingar egentligen...

Återigen: Det som irriterar mig är som vanligt det smärtsamt uppenbara hyckleriet i allt detta. Om Karkiainen tyckte att vit-makt-musik och heilande var "en kul grej" när hon var ung, om hon bara tolererade kompisarnas nazistiska tendenser, om hon faktiskt var nynazist eller om hon rentav fortfarande är det, det som skaver mest (utom ifall hon själv faktiskt var och dessutom fortfarande är fullblodsnazist, det vore såklart jävligt illa) är vänsterns överslätande och frånskyllande. Det är fulvänstern som propagerat för den här "woke-cancel-skiten", då ska den fanimig gälla deras egna också när det dyker upp gammalt smuts. Lika för alla, leva som man lär etc. Det kan inte vara så att en moderat, kristdemokrat eller Sverigedemokrat får löpa gatlopp och överge sin politiska karriär ifall det framkommer att man som ung lyssnade på vit-makt-musik och heilade på någon fest då och då samtidigt som en sosse går fullkomligt fri med ursäkter som att "hon var ung och dum", "hon kan inte dömas för hennes kompisars agerande", "hon ironiserade bara", "hon tar avstånd" och så vidare. När detta avslöjas om Karkiainen så är det "ett högerextremt drev i syfte att skada henne politiskt" och tidningsrubrikerna säger "här ser det ut som att hon heilar", hade detta gällt någon på högerkanten så hade det fan inte låtit likadant och jag är så jävla trött på den typen av dubbelmoral att jag kan spy.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...