Ja, om man inte kan skapa sig ett totalitärt samhälle på direkten finns följande genväg.Enda möjliga skälet till den här lagen skulle kunna vara att man vill komma åt en växande antisemitism i samhället.
Fortfarande inte rätt väg med lagstiftning men en möjlig orsak kanske?
Jag vill dela din upprymdhet men vågar inte ropa hej innan ån är över en.HURRA!!!
Tyvärr är det ju så att Löfven kommer tillbaka, det är jag helt övertygad om. Lyckan blir kortvarig. MEN! Nu har vi åtminstone svart på vitt att han är den absolut sämste statsminister vi någonsin haft, den första i svensk historia som lyckas bli avsatt genom förtroendeomröstning. Så nästa sosse som vågar påstå att Löfven var en bra statsminister kan man utan omsvep be att fara åt helvete då det är fastställt bortom alla rimliga tvivel att han är objektivt rikskass. Sämts i Svensk historia, icke diskutabelt.Jag vill dela din upprymdhet men vågar inte ropa hej innan ån är över en.
Hugaligen vilka krumbukter vi kommer få se och hopp förbytas till intighet.
Det är vad jag tror.
Dom kanske ska fråga Mona? Tredje gången gillt....Sossarna lär väl ändå få bråttom att tillsätta en ny partiledare före nästa val. Även dom inser ju att han gjort sitt som frontfigur.
Maggan är redan preppad, gissar jag.Sossarna lär väl ändå få bråttom att tillsätta en ny partiledare före nästa val. Även dom inser ju att han gjort sitt som frontfigur.
Jag har en polare i facket som skulle göra ett bättre jobb än resten av partiledarna tillsammans. Största problemet är väl att han är skånsk separatist.Maggan är redan preppad, gissar jag.
Är nog lite svettigt hos S nu när Kristersson fått första tjing av talmannen!
Skulle det bli extraval och man sneglar på SVT/Novus väljarbarometer så har M, K och SD 181 mandat.Har svårt se att dom kommer fram till något konstruktivt.
M+SD+KD+L = 70+62+22+19 = 173 mandat
Dom måste väl få med sig C eller V för att bilda en majoritetsregering och bägge verkar vara lika osannolika att få med sig.
Fast Annie har väl iofs en till sko att äta upp...
Det ryktas att det finns delar av centern som kan tänka sig att stötta M+KD+SD+L så... Det kan finnas hopp, om än ett litet. Vi får väl se...Har svårt se att dom kommer fram till något konstruktivt.
M+SD+KD+L = 70+62+22+19 = 173 mandat
Dom måste väl få med sig C eller V för att bilda en majoritetsregering och bägge verkar vara lika osannolika att få med sig.
Fast Annie har väl iofs en till sko att äta upp...
Skulle det bli extraval och man sneglar på SVT/Novus väljarbarometer så har M, K och SD 181 mandat.
Lös regeringskrisen - om du kan
Stapla partiklossarna på varandra och se om du kan hitta en möjlig lösning på regeringskrisen.www.svt.se
Jag kikade på den där och fattade inte att det alternativ man ville välja som regering skulle stå på vänstersidan. Staplade upp S+C+V till vänster och M+KD+SD till höger och fick kommentaren "Osannolik regering, det skulle bli en minoritetsregering som behöver stöd från andra partier."Skulle det bli extraval och man sneglar på SVT/Novus väljarbarometer så har M, K och SD 181 mandat.
Lös regeringskrisen - om du kan
Stapla partiklossarna på varandra och se om du kan hitta en möjlig lösning på regeringskrisen.www.svt.se
Ja fast med nuvarande mandat så verkar M, KD, SD och L bara få 174 mandat.Jag kikade på den där och fattade inte att det alternativ man ville välja som regering skulle stå på vänstersidan. Staplade upp S+C+V till vänster och M+KD+SD till höger och fick kommentaren "Osannolik regering, det skulle bli en minoritetsregering som behöver stöd från andra partier."
Vände man på steken såg det bättre ut: "Sannolik regeringskonstellation. I så fall en M/KD-regering som samarbetar med SD. Detta är ett huvudalternativ för samtliga tre partier. Kan kräva stöd av L för att uppnå majoritet i riksdagen."
Hoppas hoppas hoppas
Fast sen ska S isåfall lösa samarbetet mellan V och C, och då det bara hänger på ett mandat så kan det ju vara så som Marcus Oscarsson spekulerat att det finns enskilda röster som kan övertalas till andra sidan...Ja fast med nuvarande mandat så verkar M, KD, SD och L bara få 174 mandat.
Jag har en polare i facket som skulle göra ett bättre jobb än resten av partiledarna tillsammans. Största problemet är väl att han är skånsk separatist.
Fast den statsministerkandidaten har tidigare sagt sig kunna bilda regering utan majoritet så varför skulle han inte göra det igen?Ja fast med nuvarande mandat så verkar M, KD, SD och L bara få 174 mandat.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|