Saab

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
2. Ny design.
Jag är så jävla less på att alla europeiska biltillverkare är stockkonservativa med designen. Uppfattningen bland biltillverkarna tycks vara att utseendet måste spegla märkets historia ända tillbaka till stenåldern. Ge mej en SAAB som inte ser ut som en SAAB!

Okej för ny design, men den MÅSTE se ut som en Saab till viss del, jag tror dom tappar fler gamla kunder än dom vinner nya på att helt ändra stil.

Identitet är viktigt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Är det nån marknad som är bra idag så är det ju små premium bilar.. Många tillverkare är på väg, men utbudet är inte så stort än..

Bara för att man köper en liten bil betyder ju inte det att man vill ha en uselt byggd bil..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Okej..... den har bättre bränsleförbrukning än motsvarande BMW :arsele

Bättre svar, LR :gnissla

Näe nu har du nog tänkt fel..

Saab 9-3 ttid : 0-100 9.2 sek förbrukning: 0.68l/mil
bmw 320xd : 0-100 8.5 sek förbrukning: 0.56l/mil

jaråmensåatt... Saaben låter ju fantastisk :rolleyes:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var har Victor hittat pengarna? :brinnerup

Den mannen ger mig dåliga vibbar och han verkar röra sig bland inte helt rumsrena kompisar.
I värsta fall ser jag framför mig att han skiter i Saab och gör som med F1-stallet han köpte, men det tror jag inte. Mera tror jag bara att dom lyfter ryssarnas penningtvätt till en ny nivå. Det senare kommer nog inte missgynna Saab ekonomiskt de närmsta åren utan snarare kanske tvärtom.

Så för industrin i trollhättan och sverige tror jag det ser ljust.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Näe nu har du nog tänkt fel..

Saab 9-3 ttid : 0-100 9.2 sek förbrukning: 0.68l/mil
bmw 320xd : 0-100 8.5 sek förbrukning: 0.56l/mil

jaråmensåatt... Saaben låter ju fantastisk :rolleyes:

Badger tänkte nästan rätt, ska vi vara petiga är det följande som gäller (manuell, sedan):

Saab 9-3 ttid : 0-100 8.5 sek förbrukning: 0.53l/mil, 180hk
bmw 320d : 0-100 7.9 sek förbrukning: 0.48l/mil, 170 hk

Ska vi klassa tyskarna som världsbäst så tycker jag ändå att svenskarna har kommit väldigt långt med de små medel de haft till förfogande.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Nu överlever väl SAAB några år till, men jag tror ingen kommer att lyckas få fason på detta företag. Förhoppningsvis, men inte troligtvis, har staten vettiga säkerheter för garantin på EIB-lånet. Hade jag jobbat på SAAB idag hade jag sökt mig ett annat jobb så fort som möjligt, på lång sikt ser det inte så lätt ut.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag är skeptisk, hoppas att SAAB försvarskoncernen och Scania inte låter SAABs varumärke ingå i det nya företaget. Man har misshandlat varumärket tillräckligt med GM och Spyker åren. Låt det gå till historien för vad det var. Själv hade jag önskat att det fanns en annan köpare som hade musklerna som krävs för att åter bygga upp SAAB igen, men det finns nog ingen sådan om vi ska vara helt ärliga. Bara en rad opportunister. Skulle vara intressant att veta om staten nu gått in med löften om investeringar i olika dödfödda projekt till det här nya bolaget.

Tyckte den här debattartikeln är värd att ha i åtanke:

http://di.se/Default.aspx?pid=270143__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=

Saab => NEVS?

http://www.dn.se/ekonomi/sa-mycket-betalar-nevs-for-saab
http://www.dn.se/ekonomi/kopet-av-saab-klart

Vad kommer att hända?
Är Kai Johan Jiang en smart och seriös affärsman med bra visioner och som kommer att göra SAAB (eller vad bilarna kommer att att heta), till en succé?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC