Inte för att jag säger att det är fel men nej. Min stereo är inte en 4k Sony. Lite dyrare än så är den.
Jag har inte sagt att det håller samma kvalitet. Jag har sagt att en överväldigande majoritet inte kan höra skillnad på en 320kbit mp3 och en CD.
Har du en väldigt bra anläggning och enormt bra öron så kanske du kan höra skillnad men jag är faktiskt tveksam att du skulle klara av att plocka rätt om du inte på förhand visste vilken av dom som är vilken.
Visst finns det skillnader men frågan är ju inte om skillnaden finns. Jag har för mig att alla hela tiden varit överens om att mp3 är förstörande komprimering. Eller har du missat hela den delen av diskussionen??? Däremot är frågan om de små skillnaderna som finns är hörbara i din anläggning med dina öron.
Det finns alldeles för många som hävdar att dom hör skillnad direkt och som sedan vid ett blindtest inte hör skillnad alternativt tar fel för att jag utan vidare skall tro på att alla som säger sig kunna höra skillnad faktiskt sedan skulle göra det.
När, var & hur har dessa tester mellan mp3 och CD ägt rum? Hur såg stereon ut som det testade på? Länk?
Nej, jag missa inte diskussionen, men tog ditt "oerhört liten" som att du mena att skillnaden var försumbar vilket den verkligen inte är. För 5-6k får man en stereo som verkligen ger skillnader mellan mp3 - FLAC/CD. Man måste ju vara näst intill tondöv alt. skruvat sönder EQ'n för att INTE höra skillnad.