Sagan om Comviq och uttrycksfriheten

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Haha, tekniskt sett ska jag ju tillbaka till skolan efter semestern. Mitt jobb just nu är ju att vidareutbilda mig. Men jag vet hur du känner. Var glad att det snart är över! :tummenupp

Tror din skola är lite roligare än min skola faktiskt :p Eller ska vi posta varsin bild från en vanlig skoldag så får forat rösta? :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tror din skola är lite roligare än min skola faktiskt :p Eller ska vi posta varsin bild från en vanlig skoldag så får forat rösta? :D

Haha, jag sätter nog inte emot faktiskt om jag ska vara ärlig :D å andra sidan, var glad att du snart är färdig. Jag har långt kvar innan jag får kalla mig färdig, och när jag väl når dit finns det säkert nya saker att lära :D

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har någon sagt att det är så? :va

Ska vi förbjuda åsikter som folk tjänar på? :va

Ingen har väl försökt eller ens föreslagit förbud mot åsikter.:va

Det folk reagerar på är att man kan göra sig ett namn och få uppdrag bars för att man ligger inne med en massa hat mot olika grupper människor.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ingen har väl försökt eller ens föreslagit förbud mot åsikter.:va

Det folk reagerar på är att man kan göra sig ett namn och få uppdrag bars för att man ligger inne med en massa hat mot olika grupper människor.

Jo, Comviq :D De har idag blockerat mig från att kommentera och gilla saker på deras sida, och de har dessutom systematiskt utplånat varenda inlägg och kommentar jag skrivit till dem oavsett om det jag skrivit brutit mot deras regler för kommentarsinnehåll eller ej :D Så mycket var uttrycksfriheten värd...

Extra roligt blir det när man betänker att dagens tema för deras lilla kampanj är sanning, våga vara ärlig. Själva skriver de i sina kommentarer att "vi har bara tagit bort inlägg som innehåller spam, länkar till andra sidor, stötande innehåll, rasistiska budskap eller personliga påhopp" vilket inte stämmer in på mina inlägg, så ärligheten var visst inte värd så mycket den heller :D

"Alla åsikterna hade lika rätt att uttryckas, men vissa åsikter hade lite likare rätt än andra"
-Comviq 2017

Comviqblockademig.jpg
Som ni kan se så har de blockerat mig från att skriva och gilla, och dessutom tagit bort min kommentar. Sitt svar till mig finns dock kvar, som bevis för att där stod något skrivet av mig innan. De tackade mig till och med för hjälpen, så man kan ju undra hur stötande det inlägget egentligen var... :D

Aviseringarnaärkvar.jpg
Aviseringarna för händelser i mina gamla inlägg och kommentarer är kvar...
Menintetillgängligt.jpg
Men inte tillgängliga, åtminstone inte för mig :D

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo, Comviq :D De har idag blockerat mig från att kommentera och gilla saker på deras sida, och de har dessutom systematiskt utplånat varenda inlägg och kommentar jag skrivit till dem oavsett om det jag skrivit brutit mot deras regler för kommentarsinnehåll eller ej :D Så mycket var uttrycksfriheten värd...

Extra roligt blir det när man betänker att dagens tema för deras lilla kampanj är sanning, våga vara ärlig. Själva skriver de i sina kommentarer att "vi har bara tagit bort inlägg som innehåller spam, länkar till andra sidor, stötande innehåll, rasistiska budskap eller personliga påhopp" vilket inte stämmer in på mina inlägg, så ärligheten var visst inte värd så mycket den heller :D

"Alla åsikterna hade lika rätt att uttryckas, men vissa åsikter hade lite likare rätt än andra"
-Comviq 2017

View attachment 435520
Som ni kan se så har de blockerat mig från att skriva och gilla, och dessutom tagit bort min kommentar. Sitt svar till mig finns dock kvar, som bevis för att där stod något skrivet av mig innan. De tackade mig till och med för hjälpen, så man kan ju undra hur stötande det inlägget egentligen var... :D

View attachment 435519
Aviseringarna för händelser i mina gamla inlägg och kommentarer är kvar...
View attachment 435521
Men inte tillgängliga, åtminstone inte för mig :D

Det står dem ju fritt att göra hur de vill, självklart kommer de radera alla tecken på kritik.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det står dem ju fritt att göra hur de vill, självklart kommer de radera alla tecken på kritik.

Visst gör det det. Det står dem också fritt att säga sig stå för en sak alldeles utan att göra det...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Comviqljuger1.jpg

Idag, dagen då Temat för Comviqs kampanj är sanning och våga vara ärlig, då går de ut och blåljuger sina kunder rakt i ansiktet. Comviq säger:

"Vi tar enbart bort inlägg som innehåller hets mot folkgrupp, hån mot andra användare, inlägg/kommentarer som innehåller privat info, spam, bilder och länkningar till andra sidor. Facebooks filter fungerar så att inlägg med många specialtecken såsom frågetecken eller utropstecken ibland tas bort; vi kontrollerar vårat spamfilter kontinuerligt och lägger tillbaka inlägg som felaktigt blivit dolda! Genom att länka till en annan sida uttrycker man sig inte själv, utan hanvisar till någon annan som uttryckt sig!"

Att deras facebookinlägg idag innehåller färre kommentarer än hälften av vad där fanns igår, det skyller comviq alltså på facebooks spamfilter. Eller att de innehållit stötande material och därför tagits bort. Jag vet inte om jag håller med Comviq om att ALLA mina inlägg och kommentarer stämmer in på deras beskrivning av vad ett inlägg inte får innehålla och därför rättfärdigade radering, och det har jag också informerat dem om. Vi får väl se om de ens bryr sig om att kommentera det. Troligen inte.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hahaha.
Synd att du blev blockad, det här debaclet är har ju blivit en riktigt rolig historia att följa.

Men vad fan håller de på med egentligen, patetiska, hycklande stackare.

Vi får väl se vad som händer... :gnissla

Men ja, det är nästan så man inte vet om man ska skratta eller gråta. Fruktansvärt patetiskt.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag ifrågasatte deras reaktion på dina inlägg och länkade hit.
Blockerad och raderad.

Hahaha! :rofl Ja, nej, mina åsikter passade visst inte Comviq... Det var visst inte allas lika rätt att uttrycka sig de stod upp för... :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vem är först om att tipsa kvällsblaskorna då?

Jag tror de är grundligt ointresserade av att rapportera om skenhelighet när det är samma sorts skenhelighet som de själva hänger sig åt med stor energi.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag ifrågasatte deras reaktion på dina inlägg och länkade hit.
Blockerad och raderad.

Hahaha! :rofl Ja, nej, mina åsikter passade visst inte Comviq... Det var visst inte allas lika rätt att uttrycka sig de stod upp för... :hihi

Återigen betyder Gilla Håller med. För om vi nu ska ha åsikts- och yttrandefrihet måste man också hantera baksidan av myntet, åsikter som inte passar.

Lätt att säga men svårare att hantera i praktiken...

Vem är först om att tipsa kvällsblaskorna då?

Jag tror de är grundligt ointresserade av att rapportera om skenhelighet när det är samma sorts skenhelighet som de själva hänger sig åt med stor energi.

Tyvärr helt rätt, därför köper jag inte deras alster eller surfar på deras hemsidor...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Men Bushido då, du måste lämna din filterbubbla och inse att det inte finns någon uttrycksfrihet :tungan

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det är en pk-kampanj skapad av pk-människor. Reklambranschen är givetvis lika nedlusad av vänstermänniskor som övriga mediebranschen. Allt som ligger utanför åsiktskorridoren rensas bort. Sensmoralen genom hela kampanjen kommer att vara mer feminism och mer mångkultur och insikterna som dessa utvalda ambassadörer kommer fram till kommer att vara sånt som stödjer detta. "Jag hade ingen aaaning om hur många kvinnor som går omkring med kluvna hårtoppar!! #stoppamanssaxarna #klippkuken #hyllamig :mad::gråta:3freak:ätapiller:crash"

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring