A_NN_A
Saknar min Fireblade )`:
- Gick med
- 5 Sep 2003
- Hoj
- Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag förstår inte det där med att folk är så brydda om vad saker och ting heter. Jag skiter fullständigt i om det heter mödravård, det är helt ok med mig att vissa saker har feminina namn och andra har maskulina. Däremot tycker jag att det blir lite kontroversiellt när folk predikar att saker och ting är sexistiska bara för att de har maskulina namn, och att det ISTÄLLET ska få ett feminint namn för att, du vet, jämlikhet. Vafan, tycker man det är sexistiskt att nånting har ett namn som kan associeras med ett visst kön, då borde man väl ändå strida för att det ska få ett helt könsneutralt namn? Varför är det alltid så att det är sexism så fort något har manligt fokus, men om det istället byts ut till kvinnligt fokus då är det plötsligt helt ok? Jag får inte riktigt ihop den logiken...
Men som sagt, jag fattar framförallt inte varför folk lägger ett sånt jävla fokus på vad saker och ting heter eller om det ges ett specifikt könsattribut. Jag menar, hur illa har man det egentligen om man tycker att det är FÖRJÄVLIGT att det är en man på skylten vid övergångsställena så till den milda grad att man känner ett behov av att lägga kraft, möda och tid på att en del av dessa skyltar ska bytas ut mot en kvinnlig kontur??
Eller som en feminist jag talade med för ett tag sen som tyckte det var FÖRJÄVLIGT att hårtrimrar sorterades under "Manlig kroppsvård" på någon random hemelektronikkedjas hemsida för att "Det finns faktiskt flickor med kort hår också!"... Javafan, om du nu vet om var den jävla trimmerjäveln finns, varför köper du den inte bara, rakar skallen nöjd och glad och håller käften? Hur förtryckande är det egentligen att den sorteras och kategoriseras på ett sät som gör att 99.9% av dess klientel enkelt kan hitta den? Ska den verkligen sorteras under "kvinnlig kroppsvård" bara för att stackars lilla förtryckta du och den där promillen potentiella kunder ska känna er bekväma med att köpa den om det får till följd att nästan alla som kan tänkas vilja köpa skiten får leta runt för att deras produkt inte finns där de väntar sig? Känns det inte mer logiskt att en produkt sorteras så att huvudklientelet kan lokalisera den enkelt? Jag förstår inte varför folk väljer att kriga för en sån sak, hur jävla viktigt är det med namn och kategorier?
Du får ta det med sportbilsentusi. Det är han som har problem med att det heter mödravård.