Sagan om Comviq och uttrycksfriheten

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det är en pk-kampanj skapad av pk-människor. Reklambranschen är givetvis lika nedlusad av vänstermänniskor som övriga mediebranschen. Allt som ligger utanför åsiktskorridoren rensas bort. Sensmoralen genom hela kampanjen kommer att vara mer feminism och mer mångkultur och insikterna som dessa utvalda ambassadörer kommer fram till kommer att vara sånt som stödjer detta. "Jag hade ingen aaaning om hur många kvinnor som går omkring med kluvna hårtoppar!! #stoppamanssaxarna #klippkuken #hyllamig :mad::gråta:3freak:ätapiller:crash"

Men om reklambranschen och media är nedlusade av vänstermänniskor borde väl vi ha vänstermajoritet i ägandet av reklam och media? :va

Jag trodde det var högern som var kapitalister...

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Men om reklambranschen och media är nedlusade av vänstermänniskor borde väl vi ha vänstermajoritet i ägandet av reklam och media?

Jag tror inte att dom som äger bolagen nödvändigtvis är vänster, åtminstone inte vad gäller det ekonomiska. Jag tror att bolagen drivs av människor som vill ha makt, status och pengar. Hur dom skaffar sig detta tror jag inte spelar så stor roll.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Detäroknärvigördet.....

Läste precis en av kommentarerna på comviqs sida, en kvinna som hävdade att "vita män kan inte drabbas av rasism och sexism, för det finns inget strukturellt hat mot vita män". I nästa sekund sa hon "Du hade säkert också hatat din förtryckare om du blivit förminskad på grund av ditt kön". Ehm, vänta nu... :va Hur förminskande är det inte att få höra att rasism och sexism inte kan drabba en bara för att ens kön och ens hudfärg inte räknas in bland de kön som kan utsättas för könsbaserat hat och de hudfärger som kan drabbas av rasbaserat hat? :va :rofl

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Läste precis en av kommentarerna på comviqs sida, en kvinna som hävdade att "vita män kan inte drabbas av rasism och sexism, för det finns inget strukturellt hat mot vita män". I nästa sekund sa hon "Du hade säkert också hatat din förtryckare om du blivit förminskad på grund av ditt kön". Ehm, vänta nu... :va Hur förminskande är det inte att få höra att rasism och sexism inte kan drabba en bara för att ens kön och ens hudfärg inte räknas in bland de kön som kan utsättas för könsbaserat hat och de hudfärger som kan drabbas av rasbaserat hat? :va :rofl
Hon är säkert vegan med .De brukar vara så hatiska och aggresiva

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hon är säkert vegan med .De brukar vara så hatiska och aggresiva

Jag gick in på hennes sida, bland hennes gamla profilbilder fanns en med texten "girls just wanna have fun...damental human rights"...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Var bara tvungen att spara och dela den här brudens resonemang och förmåga att undvika att svara på givna argument:

Cajsa My Ranglin är en idiot.jpg
Såna här stjärnor finns det alltså som går till Comviqs och deras ambassadörers försvar... Ja, vad säger man. Det är svårare att leva som man lär, kanske?

"Man ska inte inte förminska folk för deras kön eller hudfärg, det är strukturellt förtryck!! Utom om det rör sig om vita män såklart, de räknas inte"

- Cajsa My Ranglin, 2017.

Last edited:

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Hoj
ingen hoj
Tog en text från en feminist och bytte plats på han och hon och lade ut på nätet för något år sedan för att se reaktionerna.
Jag hade faktiskt inte väntat mig det hat som uppstod från kvinnor och jag vet inte hur många kommentarer det hann bli innan någon insåg att det var deras idol som skrivit texten och den försvann.
Det goda hatet...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tog en text från en feminist och bytte plats på han och hon och lade ut på nätet för något år sedan för att se reaktionerna.
Jag hade faktiskt inte väntat mig det hat som uppstod från kvinnor och jag vet inte hur många kommentarer det hann bli innan någon insåg att det var deras idol som skrivit texten och den försvann.
Det goda hatet...

:rofl :rofl :tummenupp

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Var bara tvungen att spara och dela den här brudens resonemang och förmåga att undvika att svara på givna argument:

View attachment 435593
Såna här stjärnor finns det alltså som går till Comviqs och deras ambassadörers försvar... Ja, vad säger man. Det är svårare att leva som man lär, kanske?

"Man ska inte inte förminska folk för deras kön eller hudfärg, det är strukturellt förtryck!! Utom om det rör sig om vita män såklart, de räknas inte"

- Cajsa My Ranglin, 2017.

"För det andra kan inte sexism drabba män eller rasism drabba vita."

Ok, då vet jag Cajsa. Du verkar vara ytterst kompetent och auktoritär på detta område så jag väljer att tro dig.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
"För det andra kan inte sexsism drabba män eller rasism drabba vita."

Ok, då vet jag Cajsa. Du verkar vara ytterst kompetent och auktoritär på detta område så jag väljer att tro dig.
Hoppsan!
Vilken vriden syn och total oförmåga att förstå ett logiskt resonemang hon har.
Sexism och rasism är givetvis fel oavsett målgrupp/person!!

Tyvärr är det PK att hacka ned på män. Direkt och indirekt.
Exempel:
- varför heter det feminist? Varför inte människoälskare? Det verkar som de feminina är de enda viktiga... det handlar inte om att kvinnor ska ha samma fördelar som män, nej de ska ha extra fördel, ofta med motiveringen "vi har varit förtryckta, så nu är det VÅR tur...(underförstått) att förtrycka män
- varför heter det mödravård? Varför inte föräldravård?
- varför regelbundna bröstcancerundersökningar men inte prostataundersökningar? Det dör ju fler män i det än kvinnor i bröstcancer...

Fatta vilket liv det blivit om någon startade partiet "manligt initiativ"...det hette "mansvård"...och endast fanns regelbundna prostataundersökningar.

Nej fram för jämlikhet, men om kvinnor vill ha extra fördelar - fine för mig! Det kan de vara värda.
Men sluta hacka ned på män.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hoppsan!
Vilken vriden syn och total oförmåga att förstå ett logiskt resonemang hon har.
Sexism och rasism är givetvis fel oavsett målgrupp/person!!

Tyvärr är det PK att hacka ned på män. Direkt och indirekt.
Exempel:
- varför heter det feminist? Varför inte människoälskare? Det verkar som de feminina är de enda viktiga... det handlar inte om att kvinnor ska ha samma fördelar som män, nej de ska ha extra fördel, ofta med motiveringen "vi har varit förtryckta, så nu är det VÅR tur...(underförstått) att förtrycka män
- varför heter det mödravård? Varför inte föräldravård?
- varför regelbundna bröstcancerundersökningar men inte prostataundersökningar? Det dör ju fler män i det än kvinnor i bröstcancer...

Fatta vilket liv det blivit om någon startade partiet "manligt initiativ"...det hette "mansvård"...och endast fanns regelbundna prostataundersökningar.

Nej fram för jämlikhet, men om kvinnor vill ha extra fördelar - fine för mig! Det kan de vara värda.
Men sluta hacka ned på män.

Feministerna var ju från början lite tveksamma människor som såg sig som frihetskämpar och revolutionärer för kvinnor i samhället. Suffragetterna i USA var inte alls förtjusta i dem, tex. Något som nutidens feminister inte tycker passar in i den egna berättelsen och gärna försöker sig på lite historierevisionism för.
Egalitarian är det icke könsladdade ordet för en förespräkare för jämlikhet. Iofs är det total jämlikhet, kön, hudfärg och handikapp oaktat.
Mödravård är väl just vård för födande mödrar. Den dagen fäder börjar föda kan vi säkert få fadervård. :hihi
Prostatacancerundersökningar görs inte regelmässigt mest för att män inte gnäller så värst mycket över sin hälsa skulle jag tro. Vi som grupp är inte intresserade av hälsa förrän vi kommer upp i pensionsmässig ålder, och när man är så gammal räknas ens åsikter inte ängre. :hihi

Vad gäller jämlikhet så är jag en förespråkare för att alla ska ha samma möjligheter. Tar folk inte möjligheterna i akt så får de fan skylla sig själva.

En intressant not värd att göra i jämlikhetsträsket är att kvinnor under 35 tjänar mer än sina manliga motsvarigheter inom samma yrke. Det är det jävligt få som tar upp, någonsin, när lönegap ska diskuteras.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Mödravård är väl just vård för födande mödrar. Den dagen fäder börjar föda kan vi säkert få fadervård. :hihi
Du missar poängen.
Föräldrar får barn, föräldrar behöver olika slags vård. BÅDA.
Vilken av dessa får vård, vilken bryr sig ingen om?
ALL, precis ALL fokus är på kvinnan.
Klart kvinnor ska ha vård, specialanpassad för dom. Självklart. Men är det därför ok att HELT strunta i fäderna?
Det är en stor omställning att bli förälder - för båda.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Du missar poängen.
Klart kvinnor ska ha vård, specialanpassad för dom. Självklart. Men är det därför ok att HELT strunta i fäderna?

Det är du som missar poängen med mödravård.

Kvinnan är också den som kläcker ut sig några kilo klumpeduns, och behöver specifik vård för kroppslig påverkan. Män har sällan dött i barnafödande. Kvinnor dog som flugor av det innan vården listade ut hur det skulle göras bättre med just mödravård.
Mentalvård finns redan och är helt perfekt för både mammor och pappor för de trauman som födseln innebär.

Mödravården är specifikt till för att hantera vård av mödrar så de inte dör, eller utvecklar födselpsykoser eller andra saker direkt relaterat till att föda. Att tramsa med att blanda in män i den vården är att vattna ur den. Män har helt andra behöv och deras vårdbehov är mentala och löses bäst med samtalsterapi vid behov.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Det är du som missar poängen med mödravård.

Kvinnan är också den som kläcker ut sig några kilo klumpeduns, och behöver specifik vård för kroppslig påverkan. Män har sällan dött i barnafödande. Kvinnor dog som flugor av det innan vården listade ut hur det skulle göras bättre med just mödravård.
Mentalvård finns redan och är helt perfekt för både mammor och pappor för de trauman som födseln innebär.

Mödravården är specifikt till för att hantera vård av mödrar så de inte dör, eller utvecklar födselpsykoser eller andra saker direkt relaterat till att föda. Att tramsa med att blanda in män i den vården är att vattna ur den. Män har helt andra behöv och deras vårdbehov är mentala och löses bäst med samtalsterapi vid behov.
Ja, det var ju det jag skrev...
Men varför inte ta steget in i 2000-talet och kalla det föräldravård, där mödravården ingår?

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ja, det var ju det jag skrev...
Men varför inte ta steget i 2000-talet och kalla det föräldravård, där mödravården ingår?

För att det redan finns?
Eller är du ute efter att bara sätta ett gulligt könsneutralt namn i sann feministisk anda? Det är ju primärt mödravård.
Den övriga delen är mentalvård, och då passar namnet mentalvård genast mycket bättre.
Allt detta ingår i allmänvården, som är ett så generellt namn du bara kan få.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Dog-som-flugor-delen slutade väl rätt mycket när läkarna slutade gå från obduktioner till leveransavdelningen utan att tvätta händerna iofs, om jag inte minns skitfel :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du missar poängen.

:va fast då bör ju jag ställa till oreda för att det inte heter vuxenvård.
Jag får ju gå till mödravårdscentralen fast jag aldrig någonsin tänkt eller tänker bli moder.

Intimvård för kvinnor kanske faller herrn i smaken :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
:va fast då bör ju jag ställa till oreda för att det inte heter vuxenvård.
Jag får ju gå till mödravårdscentralen fast jag aldrig någonsin tänkt eller tänker bli moder.

Intimvård för kvinnor kanske faller herrn i smaken :D

Jag förstår inte det där med att folk är så brydda om vad saker och ting heter. Jag skiter fullständigt i om det heter mödravård, det är helt ok med mig att vissa saker har feminina namn och andra har maskulina. Däremot tycker jag att det blir lite kontroversiellt när folk predikar att saker och ting är sexistiska bara för att de har maskulina namn, och att det ISTÄLLET ska få ett feminint namn för att, du vet, jämlikhet. Vafan, tycker man det är sexistiskt att nånting har ett namn som kan associeras med ett visst kön, då borde man väl ändå strida för att det ska få ett helt könsneutralt namn? :va Varför är det alltid så att det är sexism så fort något har manligt fokus, men om det istället byts ut till kvinnligt fokus då är det plötsligt helt ok? :va Jag får inte riktigt ihop den logiken...

Men som sagt, jag fattar framförallt inte varför folk lägger ett sånt jävla fokus på vad saker och ting heter eller om det ges ett specifikt könsattribut. Jag menar, hur illa har man det egentligen om man tycker att det är FÖRJÄVLIGT att det är en man på skylten vid övergångsställena så till den milda grad att man känner ett behov av att lägga kraft, möda och tid på att en del av dessa skyltar ska bytas ut mot en kvinnlig kontur?? :D

Eller som en feminist jag talade med för ett tag sen som tyckte det var FÖRJÄVLIGT att hårtrimrar sorterades under "Manlig kroppsvård" på någon random hemelektronikkedjas hemsida för att "Det finns faktiskt flickor med kort hår också!"... Javafan, om du nu vet om var den jävla trimmerjäveln finns, varför köper du den inte bara, rakar skallen nöjd och glad och håller käften? Hur förtryckande är det egentligen att den sorteras och kategoriseras på ett sät som gör att 99.9% av dess klientel enkelt kan hitta den? Ska den verkligen sorteras under "kvinnlig kroppsvård" bara för att stackars lilla förtryckta du och den där promillen potentiella kunder ska känna er bekväma med att köpa den om det får till följd att nästan alla som kan tänkas vilja köpa skiten får leta runt för att deras produkt inte finns där de väntar sig? Känns det inte mer logiskt att en produkt sorteras så att huvudklientelet kan lokalisera den enkelt? Jag förstår inte varför folk väljer att kriga för en sån sak, hur jävla viktigt är det med namn och kategorier? :va :dummer

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring