Saker man som hojåkare är trött på att få höra, om och om igen...

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Det senaste tillskottet i dumma-frågor-samlingen jag fått ihop är när någon fick reda på att man väntade barn/har fått barn.

- Då blir det väl sidovagn nu va?

- Nej, enkelsits.

- Men då får du ju inte med familjen!

- Just det.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
håkanolsson skrev:
(Jag kör 3cyl 2-takt)

Vad fan är det där för skit? den låter ju som en jävla moppe HA HA HA HA HA HA. Nääääääe, HD e läckert!!!!!! De'e riktiga bågar.

(Vad ska man säga till en sån?)

Inte mycket att säga - det låter ju faktiskt som en moppe (ända tills avgasportarna öppnar fullt och nålen smäller upp mot 12.000 rpm :) ).

Kommentarerna är annars mest "är det en 125:a ?" (det står 250 med stora siffror) eller "bara 250 - det är ju inte mycket".

Frågor om toppfart orkar jag inte ens besvara - det är likadant som att förklara varför man valt att köra motard och en RS250 (vikt, smidighet, kurvtagning och _hyfsat_ med kraft). Folk lyssnar ändå inte...

Jag drar istället till med "den gör nästan 300 med rätt drevning och den här lustgastuben (pekar på stötdämparen bak)" :D

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Morsans snubbes son (lite halvberusad) :

Tittar på mina nya perfekt avstämda 10 000:- Jolly Moto expansionskammare o pekar på ljuddämparnas smala utblås som gör att trycket hålls högt i pipan.

- He he, fjuttigt ! Dom där ser ju ut som ett par penisar Hi Hi Hi.

(Han sade det aldrig men underförstått, -allt som inte är raka rör är homosexuellt)

Om du läser det här - DRA ÅT HELVETE

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Har du fyllt i ett sånt däringa donationskort?

Kul och höra precis när man ska ut och köra. :mad:

Svaret brukar ju vanligtvis bli:

Vadå, har du körkort och bil? :crash

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Andra personen = A
Jag = J

A:"Vad är det för kubik?"
J:"750cc"
A:"Jag känner en som har en 1000cc, den går fort den, heheh"
J:"Men dom 1000cc utnyttjar man ju ändå bara på motorvägen, en 750 är ju snällare i kurvorna, så länge som du inte är elit förare"
A:"Jo, men den går som fan"
J:"Ja det kan jag tänka mig", jag tänker "Skaffa en hoj själv istället för att skrytta med andras :fakta "

Något annat vanligt är:
A:"Hur får går den?"
J:"240km/h, har jag HÖRT" :rolleyes:
A:"Hur fort har du kört då?"
Jag tänker-"Ja, va fan tror du"

Fast det värsta jag vet är följande:
J:"Har du hoj kort?"
A:"Ja"
J:"Vill du provköra?"
A:"Nää, då kör jag ihjäl mig" försöker se lite cool ut
J:"Det tror jag inte, jag har ju inte kört ihjäl mig än"
A:"Nä, men jag ger ju allt när jag kör" Fnyser till
J:"Ja, och va fan tror du inte jag gör då?"
A:"Nä, men jag ger verkligen allt"
J:"Ja, det gör väl jag med, tror du att jag står här och ljuger? jag lovar att du inte kommer att köra ihjäl dig"
A:"Nä, det är nog säkrast att jag låter bli"
Fega personer som försöker låta cool... blääääääää

Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Ugluk skrev:
Det senaste tillskottet i dumma-frågor-samlingen jag fått ihop är när någon fick reda på att man väntade barn/har fått barn.

- Nej, enkelsits.

- Just det.

HAHA!!

ÄGD!!
Den där ska jag skriva ner!! :bow

:bow Ugluk for farssa!! :bow

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Klart man får höra den-där-är-snabb-va frågorna..
Osså smågrabbarna som tittar på mätartavlan..

(en lykta för halv- o en för hel-ljus)
-ditt lyse är trasigt
-nej, det ska vara sådär
-vafan är det bra för

Men även ett par roliga frågor kommer det upp..

Ett par killar som blev förvånade när de såg vad stod på hojen efter att vi kört en sväng.. "Va, är det bara sexhundrafemtio kubuk?" Det var ju rätt kul :D

-Den där är helt ny va?
-Hahaha, nejdu den har gått nästan 3000mil (för ett par hundra mil sen)

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Detta hände mig imorse:

-Hej snygg mc!
-Tack!
-Låter mycket dock!
-Ja jag vet!
-Kan inte du putta den till den stora gatan och starta den där för att jag får ont i öronen när den går igång!
-Nej sorry den väger 200kg, jag vill inte tappa den i marken!
-Men kan inte du stoppa något o avgasröret tills du kommer bort härifrån.
-Brukar du be bilister göra samma sak?
-Nej!

Sen gav jag upp bara, vände mig och gick!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
TomK skrev:

Jag drar istället till med "den gör nästan 300 med rätt drevning och den här lustgastuben (pekar på stötdämparen bak)" :D

:D :D :D
Synd att jag inte har sånna tjusiga dämpare, nån måste va riktigt lättlurad om ja ska få dem att tro att mina fina dämpare är lustgastuber :rolleyes: :hej

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Cale skrev:

-ditt lyse är trasigt
-nej, det ska vara sådär
-vafan är det bra för

Ett par killar som blev förvånade när de såg vad stod på hojen efter att vi kört en sväng.. "Va, är det bara sexhundrafemtio kubuk?" Det var ju rätt kul :D

-Den där är helt ny va?

Den där med lyssena har oxå varit med om :D
Har ju en gammel gixxer

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Gnällspik skrev:
"Vad kostar en sån därn?"
"Hundra tusen"
"Oj då, det får man ju en bil för!"

:mad: Vad är det för fel på folk? Väntar de sig att en värstinghoj i supersportklassen skall kosta mindre än nån liten koreansk skitbil?

"Åhå herr Bilklant, menar ni att jag kunde ha fått en tredörrars Yeong Yang utan ABS, istället för denna ZyberZZZ1300++RRRRR Carbon Turbo Från Yttre Rymden? What the hell was I thinking? Istället för att glida på en snygg båge som gör 0-200 på 8 sekunder hade jag ju nu kunnat sitta på ett polyestersäte i en skitbil!"

ha ha ha.. :D

det där var riktigt kul skrivet.

själv så får jag aldrig några kommentarer nästan. mina föräldrar tjatar alltid om att jag ska ta det lungt, men det är deras jobb.

om någon annan kommer åt mitt håll och ser ut att vilja prata så smiskar jag iväg för fullt. jag har sån jävla snutnoja. kan va en civilare som är i farten.. läskigt :eek:

jag måste dock erkänna att jag snackade så där innan jag skaffade hoj. alltså att jag var helt säker på att jag skulle köra ihjäl mig.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Vanlig saker ifrån föräldrarna (hos mig iaf).

- Du kör väl försiktigt. (Mmmmm, säkert)
- Jag hörde på radion att det var mycket älg ute i Östersunds trakten (Skall iof sig köra mellan s-vall - s-holm, och genvägen går inte via ö-sund)
- Hörde att hojen var på service, det tycker mamma är bra. (Tack som f-n)
- Börjar inte du bli för gammal för sådant där. (Jo, men jag är inte död än)
- Jag tyckte den förra hojen var snyggare. (Där fick jag)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
kul tråd.

lillebrors moppe såldes igår. en grabb i 15-årsåldern med pappa och audi var här för att titta på den. min lila snabba sebeärr stod utanför garaget och dom kunde inte låta bli att se den.

audi-pappan: åh
jag: det är min.
audi-pappan: åh. va? nej. är det en elvahundra?
jag: nääääe. asså. 600. står på med rosa bokstäver duvet.
audi-pappan: den går snabbt va?
jag: jo, hähä. jo det gör den.
audi-pappan: hur snabbt?
jag: tvåhundrafemti.

okej. den KANSKE går i tvåhundrafemti. jag har inte testat än. :rodnar men det är alltid så, om nån har kommit för att kanske köpa en grej, så ska nån alltid titta på massa andra grejjer också.

sen finns det ju domdära som gillar skinnkläder också. (Amber, gamla klasskompisar, pappas jurist Pernilla). "snyggt! var kan man köpa en såndär jacka??"

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Ugluk skrev:

- Nej, enkelsits.

- Just det.

Den där känner jag igen :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Gnällspik skrev:
"Vad kostar en sån därn?"
"Hundra tusen"
"Oj då, det får man ju en bil för!"

:mad: Vad är det för fel på folk? Väntar de sig att en värstinghoj i supersportklassen skall kosta mindre än nån liten koreansk skitbil?

"Åhå herr Bilklant, menar ni att jag kunde ha fått en tredörrars Yeong Yang utan ABS, istället för denna ZyberZZZ1300++RRRRR Carbon Turbo Från Yttre Rymden? What the hell was I thinking? Istället för att glida på en snygg båge som gör 0-200 på 8 sekunder hade jag ju nu kunnat sitta på ett polyestersäte i en skitbil!"

Vidare:

När man fjärde vintern i rad åker båge till och från skolan har man hört följande fras litet för många gånger:

"Är det inte kallt?"

Jag funderade ett tag på att skaffa mig en liten skylt som jag bara skulle rycka fram när jag hörde denna fras yttras (alltid samma, aldrig med någon variation), och på skylten skulle det stå:

"DET ÄR VÄL FAN KLART ATT DET ÄR KALLT!"

Men jag insåg att jag ändå skulle tvingas stå och orera om varför jag envisades med att speedwaya omkring i snöyran, så jag lät bli och svarade helt enkelt

"Nej."

istället.

Vad har vi mer? Jo:

"Jag har funderat på att skaffa mig en båge, jag har ju trots allt körkort för det som man fick tillsammans med bilkortet på den tiden."

Dessa brukar från mig få höra:

"Du skall nog ge fan i att skaffa en hoj."

Varpå jag fyller i något om att har det kvittat fram till nu så gör det nog inget om de avstår även framöver. För ingrodda gamla bilister i 50-årsåldern som sätter sig på en hoj är nog snabbast ner i graven av alla kategorier. Van vid en kaross och fyra gummisulor, ni vet.

Jag höll nästan på att glömma de milda gamla män som ibland står och tittar på min hoj för att sen undfägna mig med samma historia om deras gamla Silverpil som visserligen inte kunde mäta sig med såna hääääär hojar, men som på den tiden...oj oj oj, ja, och så hade man tidningspapper instoppat bakom jackan när det var kallt och körde i gummistövlar.

Fast jag klassar dem inte till samma irritationskategori, för jag respekterar gamla människor.

Vad finns det då mer för gamla klyschor som man får höra om och om och om och om och om igen?

WORD! :rofl

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
sgtpepper skrev:
Snubbar i min egen ålder (25-30) utan A-kort brukar ofta kläcka ur sig varianter på följande fras när motorcyklar kommer på tal:
"Jag funderar på att skaffa hojkort, men jag skulle ju säkert som amen i kyrkan köra ihjäl mig direkt på en sporthoj".

Underförstått att dom är så balla killar att dom inte kan köra annat än max, hela tiden, och av den anledningen inte fixat hojkort (att dom är lata, fattiga och saknar kraft att genomföra saker är tydligen inte anledningen :rolleyes: )

WORD! :rofl

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Den mest irriterande kommentaren tycker jag är.

Hey len få testa bågen då få testa rå , hur fort går den, åk på bakan, hey burna gasa , få testa rå. hur mycket kostar den få testa skjysta............................................................................... :öl :öl

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Cale skrev:

-ditt lyse är trasigt
-nej, det ska vara sådär
-vafan är det bra för

-Den där är helt ny va?

Jag ägde min hoj i bara några månader, men om jag fått 1krona för varje gång jag fått det påpekat att ett lyse är trasigt...
Då hade jag nog kunnat finansiera mitt hojåkande med dom pengarna(nja inte riktigt).
Är det bara jag som tycker det ser lite kaxigt ut när ena lyser bara.
Den ser arg ut liksom på nåt vis.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...