Samåkning för 125cc i Göteborg

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Jag har fortfarande 125an kvar så jag e la knatte fortfarande men under våren blir det större hoj men vi ska la fan ha några som kör 125or i gbg? :yoparty

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
känns jävligt onödigt att samtliga som håller denna tråden vid liv åker större cykel eller saknar intresset... (typ emil som är för emo för att lämna sin egen trädgård och jag själv som saknar nya ansikten)

Har ju egentligen lämnat denna tråden men vad fan menar du med det?

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
så alla knattar. nu har ni en chans att lära av dom gamla. jag är beredd att lära er allt jag kan, alla bus jag lärt mig, alla fina vägar jag kan.

vi kan ju inte låta 125cc-kulturen dö ut i göteborg nu när vi byggt upp ett sånt fett gäng. för vi va faktiskt många 07-08...

Med vad? KXen? :gnissla :) :D

Grejen med 125-samåkningar är ju att det blir mer paus/fika än körning, det är därför jag häldre körde/kör med dom "stora pojkarna", plus att jag nu inte kommer köra en meter gat125a till då hojen är avställd och ute för försäljning (KÖP):tummenupp

Nääh :tungan Det e inte jag som har moppefucko ovanför avtaren ;)

Och det är inte Tapper som är ironisk ovanför avataren ;)

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Har ju egentligen lämnat denna tråden men vad fan menar du med det?

du har ju lämnat denna tråden:tummenupp

men du vet va jag menar emil. "varför åka till göteborg å träffa lite roligt folk när jag har hojvägar som är 15 gånger bättre här"....

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Och det är inte Tapper som är ironisk ovanför avataren ;)

Och Joel var inte alls ironisk han heller:rolleyes: :tungan

Her we go agin, spammet;)

Jag tycker ändå det var kul o sommras när vi blev 4-5 st o va ute och körde.
Vad folk kör för hoj är egentligen skitsamma, bara det är en schysst gäng:tummenupp
Sen om Limez vill hävda sig och vara cool så kan ju han hålla sig till det där torra främlingsfientliga sporthojsgänget:rolleyes:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Och Joel var inte alls ironisk han heller:rolleyes: :tungan

Vad folk kör för hoj är egentligen skitsamma, bara det är en schysst gäng:tummenupp
Sen om Limez vill hävda sig och vara cool så kan ju han hålla sig till det där torra främlingsfientliga sporthojsgänget:rolleyes:

jag tycker vi hade skitkul i början. och vi har ju konstaterat både en och 15 gånger att vi är olika jag och emil men ärligt talat. halva grejen är ju för fan å träffa folket. skall man bara köra hoj kan man lika gärna köra själv. och det är ju eeh.... jävligt kul.... inte....

in på högsommarn och mot slutet tycker jag dock det blev tråkigt som fan. allt verkade helt plötsligt handla om pengar, är det värt att slösa 3 mil idag? den frågeställningen har tagits upp varje gång nånting skulle göras. vilket jag tycker är jävligt tråkigt.

som ni vet har jag alltid sagt på skämt att pengar inte är något problem. självklart är det ett problem. men så jävla magert att saker och ting måste vara värt pengarna för att det skall hända har ingen av oss. även jag har börjat ställa mej själv denna frågan och det suger verkligen. för så har jag aldrig resonerat om nånting innan.

därav min svala närvaro i gänget det senaste.

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
men du vet va jag menar emil. "varför åka till göteborg å träffa lite roligt folk när jag har hojvägar som är 15 gånger bättre här"....

Det stämmer ju, jag hade inte lust att åka 3 mil motorväg med 125a för att köra vägar som jag inte gillar. Då kör jag häldre själv faktiskt, men nu hade jag turen att hitta nya vänner som också fattade tycke för "mina" vägar:tummenupp (ni vet vilka ni är grabbar)

Men med stora hojen blir det förhoppningsvis enklare att ta sig in till götet och då senare ta sig uppåt längs med kusten, det som jag inte har orkat göra med 125an pgr.av bristen på fartresurser :gnissla

Får väl ändra min åsikt och erkänna att jag faktiskt tycker att spammet hör hemma i denna tråden, det visar vilka "unga" människor som hänger här, moppetråden typ:gnissla :D :)

Ja hojval bryr jag mig inte om, men det blev lätt den mentaliteten, när man var ett gäng 16-18åringar som åkte runt, att man ville stanna över allt.

Sen vet jag inte riktigt om jag tycker att "sporhojsgänget" är så "främlingsfientligt" jag kom in i "gänget" på bara några veckor, och då körde jag inte ens "sporthoj". Jag tror att det handlade om din egen mentalitet och inställning till det hela. Nu orkar jag inte leka psykolog längre.

Lämnar återigen denna tråden, då det är så som Tapper skrev "vi" som kör ihop nuförtiden(och som även umgås en hel del även "civilt") kan lika gärna tjöta/spamma över telefon, msn, IRL osv.
Jag vill försöka släppa så mkt som möjligt av SH och göra något vettigt istället, vet inte vad jag ska göra, men något blir det.

Bara ett sista OT-inlägg.

därav min svala närvaro i gänget det senaste.

Vi saknar dig och din dryga stil, det måste finnas någon som nedvärderar alla, så inte Krillan får ta all skit! Kom ner oftare! Men du, kasta aldrig mer!!!1one

:) :rolleyes:

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Det stämmer ju, jag hade inte lust att åka 3 mil motorväg med 125a för att köra vägar som jag inte gillar. Då kör jag häldre själv faktiskt,

Bara ett sista OT-inlägg.

även jag vill avsluta med en mening för att kommentera det med dina hojvägar. bara för att uppmärksamma folk lite.

jag åkte 5 mil enkel väg, jag fyllde bilen med folk, åkte två mil till för att bada. när jag har 300 meter till havet från mitt hus.

är det ett tecken på att jag är blåst or what?:va

punkt.

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04
Skoj med lite tjööt :tummenupp

förresten Tapper, hur går det med brudarna? ;)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ni får köra med mig till våren!

Men jag kommer väl bara få stå och vänta. :(

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Även om det är uselt körväder och det inte blir så mkt disskusioner om samåkningar just nu så kan du väl åtminstonde hålla sådant snacka på msn eller i spam-tården:rolleyes:

men dom ville ju ha liv i tråden och de lär ju knappast bli några samåkningar i höstmörkret så låt han säga sitt ot! =)

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Va tycker ni om mitt nya rör??? XD
expansionskammaren ska lackas om imorn
ska fixa så att de blir lite tjockare där dämparen möter expansionskammaren men de får bli ett annat projekt =)
första bilden e på mitt gammla rör

Bifogat

• DSC01585.JPG
    DSC01585.JPG
    109.6 KB · Visningar: 41
  • DSC01586.JPG
    DSC01586.JPG
    100.9 KB · Visningar: 36
  • DSC01587.JPG
    DSC01587.JPG
    79.7 KB · Visningar: 33

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Vad har mitt sexliv med denhär tråden att göra?:va

Mena det.

Va tycker ni om mitt nya rör??? XD
expansionskammaren ska lackas om imorn
ska fixa så att de blir lite tjockare där dämparen möter expansionskammaren men de får bli ett annat projekt =)
första bilden e på mitt gammla rör

Coolt:tummenupp
Sådant här kan man ju ta upp i denna tråden nu ist så den inte blir helt åt helvete offtopic som den har varit den sista tiden.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...