Samåkning för 125cc i Göteborg

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Haha, nä det var rätt normal samtalston :)

Men seriöst, ur trafiksäkerhetssynpunkt så är det rätt så dummt att åka runt och inte höra någonting. Tänk om det skulle dyka upp en ambulans eller någonting:rolleyes: Eller om du blir omblåst av en sporthoj, och inte är beredd, då kan det gå illa :näsblod

:) :tummenupp

Sånt lär jag dock höra. Ser alltid till att jag i alla fall hör mitt eget motorljud så jag inte e hel döv.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Han är uppenbarligen för lat för att lägga upp dom själv, :7peta Ha ha...

:hojsmilie

Bifogat

• IMG_0089 (2).JPG
    IMG_0089 (2).JPG
    223.7 KB · Visningar: 28
  • IMG_0090.JPG
    IMG_0090.JPG
    208.2 KB · Visningar: 32
  • IMG_0091.JPG
    IMG_0091.JPG
    161.8 KB · Visningar: 34
  • IMG_0092.JPG
    IMG_0092.JPG
    189 KB · Visningar: 30

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag pluggade bilteori... blädrat igenom boken en halv gång och gjort ett testprov med teo:D

undra hur fan de kommer gå imån:gnissla

och nej jag har inte hunnit svetsa blocket. jag plockade ur kickmekanismen förut idag så jag får rulla igång den.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
jag pluggade bilteori... blädrat igenom boken en halv gång och gjort ett testprov med teo:D

undra hur fan de kommer gå imån:gnissla

och nej jag har inte hunnit svetsa blocket. jag plockade ur kickmekanismen förut idag så jag får rulla igång den.

Ok, haru bilteori imon asså!?
Det är ju lätt!:tummenupp

Haha, rulla igång! Det är ju fan racing! (ERF) :) :rolleyes: :D :tummenupp :yoparty

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
ja de e jävligt ballt kan jag säga. INTE

det är så jävla mkt bättre komp i hojfan nu så de e asjobbigt att rulla igågn:D de bara sladdar hela tiden.. och ja jag rullar igång på 2an.

och ja jag har teorin imån. tror inte de ska va några problem men man vet aldrig. kanske har oflyt med frågorna. får alla jag inte kan:D

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
ja de e jävligt ballt kan jag säga. INTE

det är så jävla mkt bättre komp i hojfan nu så de e asjobbigt att rulla igågn:D de bara sladdar hela tiden.. och ja jag rullar igång på 2an.

och ja jag har teorin imån. tror inte de ska va några problem men man vet aldrig. kanske har oflyt med frågorna. får alla jag inte kan:D

Haha, kör på 3an då! :rolleyes:

När är provet då? Du kanske borde sova lite?

Nu går jag ut en stund, kanske går upp till garaget, ska ta lite "frisk" luft iallafall :rolleyes: :D :tummenupp

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Men seriöst, ur trafiksäkerhetssynpunkt så är det rätt så dummt att åka runt och inte höra någonting. Tänk om det skulle dyka upp en ambulans eller någonting:rolleyes: Eller om du blir omblåst av en sporthoj, och inte är beredd, då kan det gå illa :näsblod

Du är väl den sista som ska komma och predika om trafiksäkerhet:rolleyes: :arsele :pannkyss :fatta!:rolleyes: :arsele :rolleyes: :va

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Folk sitter tamefan o sover i trafiken. Idag var fan värst, höll på att åka in i två bilar efter skolan. Först kom jag och skulle svänga vänster, låg i rätt körfält och bilen på andra sidan som också skulle svänga vänster hade väjningsplikt, så jag glider över men då kör puckot ut men tvärnitar och bara "oj", jag fick bromsa som fan och blev irriterad över att han inte kollat en gång extra åt höger. Nästa var fan ännu värre, det var kö nästan hela vägen upp för tingberget i kungsbacka och vägarbete o trångt så jag körde in på cykel/gång banan och körde parallelt med vägen. Sen kom jag till övergångs ställen vid en infart (där man svänger in till tingbergsvallen) och bromsar ner och tänker svänga ut på vägen igen, men då kommer en kärring svängandes in vänster rätt över övergångstället utan att ha tittat över huvudtaget. Hon såg väl att det inte stod nån gångtrafikant och väntade så hon körde bara utan att kolla när det kunde kommit cyklister, moppedister som det alltid gör eller jag i det här fallet. Sen är det ju grus över hela skiten efter byggarbetet så jag tvärnitar och låsar båda däcken o glider men hinner få stop innan bilen som bara fortsätter att köra och kärringn sitter som ett frågetecken typ: jaha varför kommer du här med din moped pojk och fattar inte att jag kunde glidit omkull och flugit rätt in i hennes bil. Hade man inte varit lite erfaren så hade man lätt tappat kontrollen, framdäcket glidit undan och man hade glidit på gruset in i bilen. Kärringen verkade dock inte fatta nånting trots att jag tutade som fan.. hon bara fortsatte att köra förbi. Skulle fan kört bort och frågat henne hur jävla borta i huvet man får va. Man kan fan inte bara svänga utan att kolla sådär....jävla puckon i trafiken idag.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd

Fan va ball T4pp3r... Dock kmr du ramla på arendal och pajja alla dina kåper vet du :tummenupp :arsele

:rolleyes:

NÄSTA GRUPPKÖRNING
Fredag/Lördag?

1. Joel. (Ingen längre körning då jag gått förbi 60 timmar och kolven e ej bytt)
2. Linus
3.
4.
5.

Linus, du kan inte säga nej nu när hojen e klar:yoparty

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Folk sitter tamefan o sover i trafiken. Idag var fan värst, höll på att åka in i två bilar efter skolan. Först kom jag och skulle svänga vänster, låg i rätt körfält och bilen på andra sidan som också skulle svänga vänster hade väjningsplikt, så jag glider över men då kör puckot ut men tvärnitar och bara "oj", jag fick bromsa som fan och blev irriterad över att han inte kollat en gång extra åt höger. Nästa var fan ännu värre, det var kö nästan hela vägen upp för tingberget i kungsbacka och vägarbete o trångt så jag körde in på cykel/gång banan och körde parallelt med vägen. Sen kom jag till övergångs ställen vid en infart (där man svänger in till tingbergsvallen) och bromsar ner och tänker svänga ut på vägen igen, men då kommer en kärring svängandes in vänster rätt över övergångstället utan att ha tittat över huvudtaget. Hon såg väl att det inte stod nån gångtrafikant och väntade så hon körde bara utan att kolla när det kunde kommit cyklister, moppedister som det alltid gör eller jag i det här fallet. Sen är det ju grus över hela skiten efter byggarbetet så jag tvärnitar och låsar båda däcken o glider men hinner få stop innan bilen som bara fortsätter att köra och kärringn sitter som ett frågetecken typ: jaha varför kommer du här med din moped pojk och fattar inte att jag kunde glidit omkull och flugit rätt in i hennes bil. Hade man inte varit lite erfaren så hade man lätt tappat kontrollen, framdäcket glidit undan och man hade glidit på gruset in i bilen. Kärringen verkade dock inte fatta nånting trots att jag tutade som fan.. hon bara fortsatte att köra förbi. Skulle fan kört bort och frågat henne hur jävla borta i huvet man får va. Man kan fan inte bara svänga utan att kolla sådär....jävla puckon i trafiken idag.

Det var du som bröt mot lagen :rolleyes: :)

Nä jag håller med dig, det är ju ett antal gånger man har fått bruka långfingret :D :tummenupp

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Det var du som bröt mot lagen :rolleyes: :)

Nä jag håller med dig, det är ju ett antal gånger man har fått bruka långfingret :D :tummenupp

Jasså? Det var inte mitt fel någon av gångerna, Kan inte hjälpa att folk sitter och sover bakom ratten och är blinda. Dessutom pekade jag inte finger heller, så omogen är man ju inte :rolleyes: :D

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Jasså? Det var inte mitt fel någon av gångerna, Kan inte hjälpa att folk sitter och sover bakom ratten och är blinda. Dessutom pekade jag inte finger heller, så omogen är man ju inte :rolleyes: :D

Får man köra motorcykel på cykel/gångbanan? :va

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Får man köra motorcykel på cykel/gångbanan? :va

Men det är ju inte det som e grejen. Tänk om jag hade varit en oerfaren litet moppefucko på en trimmad sket skoter, eller en cyklist och kommit över övergångs stället, hade åkt rätt in bilen.

Ok att jag inte körde lagligt och jag vet att jag har en väldigt aggresiv körstil men folk får fan se sig om i trafiken, inte bara sitta o köra som jävla tomtar ROOOOOOOAAAAAAAAAAAAAWWRGHHH:argpådato :kulspruta :hördu

:D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...