Samåkning Gävle/Sandviken 2011

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Man får ju ont i :arsele bara man kollar på den sträckningen men varför inte. Måste öva på touring om man ska överleva till Nürburgring i sommar.

Gamla vägen till söderhamn är väl den med massa krön som man kan wheela på 5:an i 200+ över?

Stämmer bra de, men vägen börjar bli riktigt dålig från Axmartavlan upp till Vallvik tyvärr.
Dock så har ja ett riktigt bra förslag till er, där ni slipper guppiga vägar, galna bilister o annat tok. Lördag den 28 Maj är de Test and Tune på flygstaden i Söderhamn. Detta drog SMK Söderhamn igång ifjol igen efter uppehåll i x antal år, efter att ha varit riktigt populärt i början på 2000-talet.
Här kan ni kika på inbjudan: http://www.smksoderhamn.com/racing/testandtune.html

Hoppas verkligen att de dyker upp mycke folk så vi får fart på banracingen! :banana
Har ni funderingar kan ni höra av er till mig lr kontaktperssonen för körningen. :)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Stämmer bra de, men vägen börjar bli riktigt dålig från Axmartavlan upp till Vallvik tyvärr.
Dock så har ja ett riktigt bra förslag till er, där ni slipper guppiga vägar, galna bilister o annat tok. Lördag den 28 Maj är de Test and Tune på flygstaden i Söderhamn. Detta drog SMK Söderhamn igång ifjol igen efter uppehåll i x antal år, efter att ha varit riktigt populärt i början på 2000-talet.
Här kan ni kika på inbjudan: http://www.smksoderhamn.com/racing/testandtune.html

Hoppas verkligen att de dyker upp mycke folk så vi får fart på banracingen! :banana
Har ni funderingar kan ni höra av er till mig lr kontaktperssonen för körningen. :)

Låter ju intressant. 300:- + 150:- kr alltså? Finns det bilder på banan, har klickat lite på hemsidan lite snabbt (sitter och jobbar samtidigt) utan att hitta.

Förresten ska jag ut och åka snart och min vapendragare Jazen har jour i kungliga hufvudstaden. Nån som ska ut och båla?

Last edited:

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Låter ju intressant. 300:- + 150:- kr alltså? Finns det bilder på banan, har klickat lite på hemsidan lite snabbt (sitter och jobbar samtidigt) utan att hitta.

Förresten ska jag ut och åka snart och min vapendragare Jazen har jour i kungliga hufvudstaden. Nån som ska ut och båla?

De stämmer bra de. Banan är delvis uppbyggd me koner på start o landningsbanan, men de e ju roligt att få gasa fan utan att nån blir arg, dessutom för en liten peng. :yoparty

Här har du en film från banan: http://www.youtube.com/watch?v=bhIPx8wGuhs&feature=player_embedded

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det där känns ju som spikat :tummenupp Skönt med lite rakor så man kommer upp i lite fart till skillnad från gocartbanorna i närheten.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
jävla GAAAAAAAH såhär bra väder o en annan har jour !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Tja, var ett tag sen jag var inne nu. Har flyttat till Stockholm, men kommer vara i Sandviken hela sommarn, med min nya hoj, yamaha xj6 diversion. Så äntligen slipper jag ligga längst bak med 25 kw ;) Måste dock vänta till 16 juni innan jag får köra hojen, måste få kortet uppdaterat :huvet

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
jävla GAAAAAAAH såhär bra väder o en annan har jour !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ta det lungt du missar inget alls, det här suger :mad:

Först och främst så är det för varmt för att köra.

Så nu sitter man ute och blir bländad, som om inte det vore nog börjar skinnet missfärgas på nåt konstigt brunt sätt. :huvet

Sen så ska vi laga mat utomhus av nån anledning, inte med el heller utan det ska tydligen eldas i nån typ av ful behållare med galler i, värsta medeltiden :gnissla

Sen ska man bestämma vad för typ av dött djur man ska lägga på det där eländet, sen får man väl säkert äta med solen i ögonen medans det är alldeles för varmt.

SUCK

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ni kör ju Gixxer och R1:a, då är det ju inga problem med 20-30 mil i sträck.. Värre för mig som kör Hypermotard med stenhård sadel och 12l bensintank :)

En dunkudde på sadeln och en 5-litersdunk i ryggan så är det väldigt likt en R-soffa i både komfort och räckvidd:crash

Oftast blir det: Ner på stan, diskutera en kvart vart man ska. Börja åka, kommer på att nån inte har tankat, hitta mack, tanka. Nån ska till svärmorsan på middag så man kan tydligen inte åka långt bort. Okej Valbo får duga! Bakhjulet 400 meter, 250 blås, ner till 80 och rycker i styret i några kaninskutt till. In på köpisparkeringen och diskutera vad fan man ska göra nu?? In på McD och diskutera saken i 45 minuter med ett par cheese och 3 kaffe.

Sen hem. Det är en normal åkdag.

Man är ingen touringexpert.

Mäh, du borde väl känna till begreppet powertoura??

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Ta det lungt du missar inget alls, det här suger :mad:

Först och främst så är det för varmt för att köra.

Så nu sitter man ute och blir bländad, som om inte det vore nog börjar skinnet missfärgas på nåt konstigt brunt sätt. :huvet

Sen så ska vi laga mat utomhus av nån anledning, inte med el heller utan det ska tydligen eldas i nån typ av ful behållare med galler i, värsta medeltiden :gnissla

Sen ska man bestämma vad för typ av dött djur man ska lägga på det där eländet, sen får man väl säkert äta med solen i ögonen medans det är alldeles för varmt.

SUCK

Kiss my ass!!!!!!!!!!!

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Här är en repa jag o frugan gjorde för några år sen....sugen på samma igen :tummenupp

Här är den:

Nån som skulle kunna tänka sig en 2-3 dagars till sommaren ?

Bifogat

• SE.NO.JPG
    SE.NO.JPG
    93.5 KB · Visningar: 37

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Hursomhelst så drar jag nog en sväng imorrn vid 14 tiden,så om nån vill åka så kom till gamla OKQ8 på söder så är ja där vid 14.

Vet inte vart man ska rulla men det ger sig säkert :yoparty

Här ligger det:

Bifogat

• OKQ8.jpg
    OKQ8.jpg
    197.5 KB · Visningar: 27
Last edited:

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Blev en lite repa efter jobbet, kanske blir en till efter maten ikväll är ju så härligt väder ute :) Imorgon blir det en lite resa ned mot Östhammar, Norrtälje, Rimbo och eventuellt så snurrar man väl loss runt Väddö, Grisslehamn och Åkersberga innan man rullar in mot Sthlm framåt kvällningen... :D

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Får se om jag hinner köra något imorgon, sjukt vad mycket grejer man samlar på sig när man har hus. Kikar här o slänger in ett inlägg om jag ska ut, men alla lär garanterat vara ute o gasa redan..

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Får se om jag hinner köra något imorgon, sjukt vad mycket grejer man samlar på sig när man har hus. Kikar här o slänger in ett inlägg om jag ska ut, men alla lär garanterat vara ute o gasa redan..

Tricket är att bo själv i hus då får man göra saker när man vill, eller inte alls.

Jag åker ut en sväng snart med farsan.

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Hursomhelst så drar jag nog en sväng imorrn vid 14 tiden,så om nån vill åka så kom till gamla OKQ8 på söder så är ja där vid 14.

Vet inte vart man ska rulla men det ger sig säkert :yoparty

Blir nog snarare vid 14:30-15 tiden.
Inväntar barnvakt :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO