Samåkning Gävle/Sandviken 2011

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
kolla här[/URL]

Man får ju ont i :arsele bara man kollar på den sträckningen men varför inte. Måste öva på touring om man ska överleva till Nürburgring i sommar.

Gamla vägen till söderhamn är väl den med massa krön som man kan wheela på 5:an i 200+ över?

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Man får ju ont i :arsele bara man kollar på den sträckningen men varför inte. Måste öva på touring om man ska överleva till Nürburgring i sommar.

Gamla vägen till söderhamn är väl den med massa krön som man kan wheela på 5:an i 200+ över?

Haha,det vet ja inte riktigt...va ett tag sen jag åkte den vägen.
Men lite skönt med halvtouring ibland oxå :D

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hmm njao... länge sen tror jag. Vi körde typ där i fredags, fast svänger efter skärplinge till örbyhus sen mot österbybruk och in där tillbaka till 76:an. Det är en najs runda.

Tag vänster vid konsum i Skärplinge, vid nästa t-kors håll höger. När ni kommit till Hållnäs, ta höger vid kyrkan. Nästa gång ni korsar en väg, åk rätt över. Nästa korsning åk vänster mot Lövstabruk, ni ser bruksområdet från den korsningen. Ni kommer sedan ut på 76:an strax före avtaget till Österbybruk. Sportig väg:tummenupp

Hoppas det är glasklart korvspad...:rolleyes:

Edit: Mata in Skärplinge-Hållnäs-Lövstabruk-Österbybruk i edert google maps så blir det mindre snurrigt hehe

Från Österbybruk åker man 76:an och sen över Tobo-Elinge-Skärplinge tillbaka.

Last edited:

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Man skulle haft en Guldvinge till att åka dom där sträckorna.
Får se hur det blir för körning för min del:)

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ni kör ju Gixxer och R1:a, då är det ju inga problem med 20-30 mil i sträck.. Värre för mig som kör Hypermotard med stenhård sadel och 12l bensintank :)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ni kör ju Gixxer och R1:a, då är det ju inga problem med 20-30 mil i sträck.. Värre för mig som kör Hypermotard med stenhård sadel och 12l bensintank :)

Oftast blir det: Ner på stan, diskutera en kvart vart man ska. Börja åka, kommer på att nån inte har tankat, hitta mack, tanka. Nån ska till svärmorsan på middag så man kan tydligen inte åka långt bort. Okej Valbo får duga! Bakhjulet 400 meter, 250 blås, ner till 80 och rycker i styret i några kaninskutt till. In på köpisparkeringen och diskutera vad fan man ska göra nu?? In på McD och diskutera saken i 45 minuter med ett par cheese och 3 kaffe.

Sen hem. Det är en normal åkdag.

Man är ingen touringexpert.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har bara kört 10mil med hojen så man är bra sugen, är det bara roliga vägar så är det inga problem o köra 20mil eller mer på en dag. Men några 200+ repor blir det inte för mig, hojen går nog knappt över 200 skulle jag tro.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Har bara kört 10mil med hojen så man är bra sugen, är det bara roliga vägar så är det inga problem o köra 20mil eller mer på en dag. Men några 200+ repor blir det inte för mig, hojen går nog knappt över 200 skulle jag tro.

Över 20 mil åker man ju utan att tänka på det egentligen, snurrar man runt lite en lördag är man ju uppe i det.

Jag ska försöka få tummen ur att få hojen servad innan jag börjar ticka upp för mycket mil på eländet.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skulle behöva byta kamremmar innan jag kör för mycket, ska bytas vartannat år och dom är inte bytta än på min -08

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
hahahaha!

Du har ju lite humor ibland faktiskt..
(kanske förklarar mer vilken trök dag jag har haft med torrbollar hela dan.. socionomer kallas de folkslaget) ligger fortfarande och garvar haha

Ja du har tur du som kan quota dig själv och skratta åt allt roligt du skrivit.

Edit: Det där vart ju inte så bra när den slog ihop texten... fan

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...