Samåkning Gävle/Sandviken 2011

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Men hur visste du att jag blev svartflaggad då?

Ja kör 27:e, det är sista Söderhamn för året.

Haha, jag la väl ihop tidigare erfarenhet från knix i Rörberg med din fientliga inställning till Borlänge och 1+1 blev 2. ;)

jimpa86

rookie
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
cbr600rr-06
blir en tur till lingo för mig idag, samling kl 15.30 på statoil/gävlevägen i sandviken, för er som hinner dit å vill haka på

17.30 menade ja såklart:gnissla

Last edited:

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Någon som ska åka knix någon annanstans rörberg? Jag jobbar varje kväll det är knixkörning i rörberg. Har varken kört knix eller bana förut och känner att det skulle vara roligt att hinna med en innan säsongen är slut.

jimpa86

rookie
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
cbr600rr-06
Någon som ska åka knix någon annanstans rörberg? Jag jobbar varje kväll det är knixkörning i rörberg. Har varken kört knix eller bana förut och känner att det skulle vara roligt att hinna med en innan säsongen är slut.

bankörning i söderhamn den 27, bara komma å köra, ligger en tråd på gävleborgs forum:tummenupp

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Ska också på 30 års fest då. Alla brukar vara nöjda vid 14 tiden så man hinner bli fullgubbe ändå. Söderhamn är så mycket bättre än kökörning på gocartbana.

Ok, låter bra, är ni ett gäng som åker från gävle på lördag morgon då?

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Ja, kan träffas vid SOS kiosken vid nåt klockslag. Om vi säger en halvtimme innan vi är där kanske vi kommer samtidigt som morgontrötta sandvikenbor.

hmm detta låter helt klart intressant.
Jag kollade på länken till smk söderhamn och det stod nått om heltäckande skydd(miljö)... är det om man ska skruva på plats?
Sen har jag för närvarande bara sånna skyddsjeans från lindstrands (jacka, hjälm o stövlar har jag testat att krascha i utan störe problem)
för man köra i dom eller lär man skaffa skinnställ?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
hmm detta låter helt klart intressant.
Jag kollade på länken till smk söderhamn och det stod nått om heltäckande skydd(miljö)... är det om man ska skruva på plats?
Sen har jag för närvarande bara sånna skyddsjeans från lindstrands (jacka, hjälm o stövlar har jag testat att krascha i utan störe problem)
för man köra i dom eller lär man skaffa skinnställ?

Du ska ha en pressening ifall din maskin läcker olja, får du inte med dig nån kan du säkert knöla in dig på någon annans.

Du får säkert köra i dina brallor, dom är väl CE märkta? Va en kille som körde i gore-tex grejer innan och det är väl likvärdigt? Fråga i den här tråden eller skicka pm till trådstartaren http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=245529

Han som sköter anmälan och besiktning. Dra med dig några fler också. Det är typ tomt på banan för det är så lite folk som kör.

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Du ska ha en pressening ifall din maskin läcker olja, får du inte med dig nån kan du säkert knöla in dig på någon annans.

Du får säkert köra i dina brallor, dom är väl CE märkta? Va en kille som körde i gore-tex grejer innan och det är väl likvärdigt? Fråga i den här tråden eller skicka pm till trådstartaren http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=245529

Han som sköter anmälan och besiktning. Dra med dig några fler också. Det är typ tomt på banan för det är så lite folk som kör.

Ok, jag har frågat ett par till om dom ska med. Men så du vet, jag är grön som fan på bågen :clown
Detta ska bli spännande.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ok, jag har frågat ett par till om dom ska med. Men så du vet, jag är grön som fan på bågen :clown
Detta ska bli spännande.

Du blir inte ivägen, lätt att köra om där, man kan ju gena ute på fältet så det blir säkra omkörningar. Är bara bra om det blir lite mer folk så dom fortsätter.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
har ett bakdäck för den som är intresserad, metzler M5 med mycket åka kvar på.
700kr för den som är i behov.

snyucp.jpg

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Jag kom nyss hem från en skellefteå resa på traden. Ska inhandla lite till bågen i morgon och serva den, men jag har då fortfarande tänkt ta mig till s-ham på lördag, men vete fan om jag får med mig några flera.
Någon som vet om man måste ha A-kortet för att köra på banan?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag kom nyss hem från en skellefteå resa på traden. Ska inhandla lite till bågen i morgon och serva den, men jag har då fortfarande tänkt ta mig till s-ham på lördag, men vete fan om jag får med mig några flera.
Någon som vet om man måste ha A-kortet för att köra på banan?

Kommer faktiskt inte ihåg om jag visa körkortet när man skrev in sig första gången :confused:

PMa gesexxkryssärr

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...