Samåkning i Lund

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Förlåt för lite OT, men jag kastar in frågan här då de flesta i Malmö - Lund - Skåne antagligen hänger här.
Jag ska köpa hoj på lördag. Jättetrevligt. Dessvärre har jag inte tagit kortet än. Lyckades kugga i november 2006. Nu undra jag om det finns någon här som skulle kunna ta sig an en lärjunge? Brorsan har inte köpt någon hoj än och körskolan kommer jag nog inte kunna börja köra på förrän i april. Jag tycker ju att jag borde klara mig med att köra april - juni eller juli med skolan men det skulle vara kul att få ta ut den nya hojen på en eller två turer innan.:)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Förlåt för lite OT, men jag kastar in frågan här då de flesta i Malmö - Lund - Skåne antagligen hänger här.
Jag ska köpa hoj på lördag. Jättetrevligt. Dessvärre har jag inte tagit kortet än. Lyckades kugga i november 2006. Nu undra jag om det finns någon här som skulle kunna ta sig an en lärjunge? Brorsan har inte köpt någon hoj än och körskolan kommer jag nog inte kunna börja köra på förrän i april. Jag tycker ju att jag borde klara mig med att köra april - juni eller juli med skolan men det skulle vara kul att få ta ut den nya hojen på en eller två turer innan.:)

Har tyvärr inte haft lappen i 5 år än annars hade jag gjort det.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Det vore kanske inte så dumt... Egentligen skulle jag vilja ha tag på något somligger lite närmare min lägenhet, jag bor precis bredvid Domkyrkan. Men jag ska helt klart fundera på det så hör jag av mig sen när det börjar bli aktuellt... :)

rulla in den i kyrkan.. e ju nästan dödsstraff på o sno saker från kyrkan.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
HAHA! Säger den som blev sur för att vissa (jag nämner inga namn) köpte KTM istället för att köra skrevraket, det var ju sååå jobbigt att vänta på dem!

Jag orkar inte diskutera det här, speciellt inte med en sur get som du, men folk får köra vad de vill. Att JAG sen inte vill köra med de på TRANSPORTSTRÄCKOR pga deras val är väl EN HELT ANNAN SAK.

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000

tyckte jag såg min gamla körlärare håkan på erikslust mc skola vara ute och köra i veckan. slå honom en pling om du vill köra innan april. 040-919093

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
tyckte jag såg min gamla körlärare håkan på erikslust mc skola vara ute och köra i veckan. slå honom en pling om du vill köra innan april. 040-919093

Jag var i kontakt med Håkan tidigare idag. Körde hos honom förra året. Ska göra så även detta året var det tänkt.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Det är få personer härnere som haft lappen i 5 år eller rättare sagt samanhängande i 5 år :D

Amenååh! Håll nere framhjulen!:tungan

Jag får väl lugna mig tills jag har lappen kanske. Men det är ju inte kul att bara ha hojen stående. Aja. Bra morot om inget annat.:):yoparty

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Det är få personer härnere som haft lappen i 5 år eller rättare sagt samanhängande i 5 år :D

5 år sammanhängande gäller inte längre....

"Vem får jag övningsköra med?
Övningskörning ska ske under uppsikt av någon som har vana och skicklighet att köra det fordon som övningskörningen avser. Den som har uppsikt över körningen ska följa med i bilen vid den körandes sida. Sådan uppsikt får endast utövas av:

den som har fyllt 24 år och har körkort för fordon av det slag körningen avser och under minst fem av de senaste tio åren har haft ett sådant körkort samt har godkänts som handledare för den som övningskör, om du övningskör privat. En ansökan om godkännande som handledare vid privat övningskörning kan dock avslås om körkortet har varit återkallat under de senaste tre åren.

utbildningsledare eller trafiklärare, om övningskörningen sker i trafikskola.

den som har fyllt 21 år och har körkort för fordon av det slag körningen avser och under minst tre av de senaste tio åren har haft ett sådant körkort, om övningskörningen sker inom polisväsendet eller Försvarsmakten."

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012

Tjenare

jag har haft lappen i 5 år och är över 26.. fint va. En sak som är fel. Har redan 3 stycken som jag ska köra med i sommar.. alla är på en som flygor. Men blir nog bara en jag ska köra med ändå till slut som tur är.

Är nog ingen bra att avnöngsköra med då jag gillar köra fort och inte ta det lugnt i stan =)

Övningskörning ska ske under uppsikt av någon som har vana och skicklighet att köra det fordon som övningskörningen avser. Den som har uppsikt över körningen ska följa med i bilen vid den körandes sida. Sådan uppsikt får endast utövas av:

den som har fyllt 24 år och har körkort för fordon av det slag körningen avser och under minst fem av de senaste tio åren har haft ett sådant körkort samt har godkänts som handledare för den som övningskör, om du övningskör privat. En ansökan om godkännande som handledare vid privat övningskörning kan dock avslås om körkortet har varit återkallat under de senaste tre åren.

den som har fyllt 21 år och har körkort för fordon av det slag körningen avser och under minst tre av de senaste tio åren har haft ett sådant körkort, om övningskörningen sker inom polisväsendet eller Försvarsmakten."

Du har inte skrivit upp dig på körningen den 1 april.. dålig stil..... om du niteförstår vad jag snacka om då kolla fösta sidan i denna tråden!

Första riktiga träffen i år går 31 MARS för vår del. Häng gärna på

1.Eddi
2.Glidaren
3.Chukabowa
4.Majoon
5.Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Exakt...men jag hade tänkt o ha mitt i sammanhängande tid...alltid! ;)

Nä, men du måste ha haft kortet i minst 5 ändå så det skiter sig oavsett.

Last edited:

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07

va fan!!! jag ska ju osså med :yoparty
fast ska nog försöka mej ut på nån tur innan dess... e ju jättelänge till 31/3

1.Eddi
2.Glidaren
3.Chukabowa
4.Majoon
5.Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba
9. KLobble
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

(finns plats för måååånga fler)

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Lek ni av er så planerar vi andra en Vilsetur i gammal god anda. ;)

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Tjenare

jag har haft lappen i 5 år och är över 26.. fint va. En sak som är fel. Har redan 3 stycken som jag ska köra med i sommar.. alla är på en som flygor. Men blir nog bara en jag ska köra med ändå till slut som tur är.

Är nog ingen bra att avnöngsköra med då jag gillar köra fort och inte ta det lugnt i stan =)

Du har inte skrivit upp dig på körningen den 1 april.. dålig stil..... om du niteförstår vad jag snacka om då kolla fösta sidan i denna tråden!

1.Eddi
2.Glidaren
3.Chukabowa
4.Majoon
5.Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba

Im in 1 April.... = ) thanx man!

Last edited:

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
Tja ma man!
Hoppas verkligen du kan vara med mycket mer denna sommar än förra... vi börjar redan små planera och snacka om utflykter vi kan/ska göra.....

kommer bli skit fett :yoparty :D

MÅSTE MÅSTE MÅSTE!!! bli av.
Borde funka, drar iväg 25p nu de första 11 veckorna så jag har bara 8p som ska in de sista 6 så det måste fan bara gå!!!

Men vi ses väl på Gerda annars så vi tillsamans kan bli förnedrade!!:tummenupp :tummenupp

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
Jag orkar inte diskutera det här, speciellt inte med en sur get som du, men folk får köra vad de vill. Att JAG sen inte vill köra med de på TRANSPORTSTRÄCKOR pga deras val är väl EN HELT ANNAN SAK.

got damn..sluta gnälla nu för fan..funka ju asbra o köra med thomas förra året ju...

Lek ni av er så planerar vi andra en Vilsetur i gammal god anda. ;)

meee like ... längtar fan redan :D
fattar inte hur ni jämt kan ha sån sjuk tur med vädret :yoparty

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...