Samåkning i Lund

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Glidar-Glans skrev:
2086745 Tjena pågar..
får troligen med mig polaren också men han kör sist för han båge luktar fan..
Tar även med kameran om den får platts innanför skinnet.
Man tror ju knappt vädret e sant, ses om några timar / Glans

:D :D

1.Ljunghusen
2.Chukabowa
3. Glidar-Glans
4. Glidar-Glans polare
5. Robin-heij
6. Stefan (ev)

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Imorgon bär det av hem till vackra skåne. Har kört massa med smålandsbor nu i dom värsta slingrigaste vägarna i skogarna, även mycket berg och dal bana. Förbannat kul!!!

Har även lärt mig slanga 1 meter nu :hihi nu är jag äckligt cool :Bugar

Körde med en Olja som var 10w50 helsynt. Berhövde fylla på nu i småland innan jag drar hem. Köpt idag en som var 10w40 helsynt och hälde på en halv liter.

Tycker ni jag ska byta all olja när jag kommer hem och inte då köra på "blandning" eller ska jag bara låta det vara och fortsätta fylla på med den nya oljan för all framtid???

Gärna kommentarer till era tankar

Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Edvardsson skrev:
2087406 Imorgon bär det av hem till vackra skåne. Har kört massa med smålandsbor nu i dom värsta slingrigaste vägarna i skogarna, även mycket berg och dal bana. Förbannat kul!!!

Har även lärt mig slanga 1 meter nu :hihi nu är jag äckligt cool :Bugar

Körde med en Olja som var 10w50 helsynt. Berhövde fylla på nu i småland innan jag drar hem. Köpt idag en som var 10w40 helsynt och hälde på en halv liter.

Tycker ni jag ska byta all olja när jag kommer hem och inte då köra på "blandning" eller ska jag bara låta det vara och fortsätta fylla på med den nya oljan för all framtid???

Gärna kommentarer till era tankar
asså att bara fylla på låter inte så bra. var tar oljan vägen?? men skit i oljan o häng med oss ut o köra imorron eller på måndag :tummenupp

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
chukabowa skrev:
2087447 asså att bara fylla på låter inte så bra. var tar oljan vägen?? men skit i oljan o häng med oss ut o köra imorron eller på måndag :tummenupp

har själv funderat på det. Men är väl att den förbräns upp eller något. Skit samma den tar ju slut sakta med säkert.

Men vad fan kan hända om jag nu kör som det är. Med denna blandning? Har kört i skoagarna nu i värnamo i medelhastighet på 120 och motorn jobbar fin fint i alla varvtal.... så känns som det inte spelar någon roll... rädd man e något ska paja.

Jag drar till lund imorgon. Så måndag om det är fint är jag på att köra en sväng!!! Hoppas många kan då.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Edvardsson skrev:
2087520 har själv funderat på det. Men är väl att den förbräns upp eller något. Skit samma den tar ju slut sakta med säkert.

Men vad fan kan hända om jag nu kör som det är. Med denna blandning? Har kört i skoagarna nu i värnamo i medelhastighet på 120 och motorn jobbar fin fint i alla varvtal.... så känns som det inte spelar någon roll... rädd man e något ska paja.

Jag drar till lund imorgon. Så måndag om det är fint är jag på att köra en sväng!!! Hoppas många kan då.
mm.. jag ska köra med stifmaster o ljunghusen. eventuelt nån till. stefan vile köra grusväg men om det e många gatåkare som vill köra så kan vi ju skita i det o kanske busa lite istället :crash

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kanske hänger med imorgon...om :arsele har hämtat sig från min 25mila runda idag...... :hihi

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
chukabowa skrev:
2087553 mm.. jag ska köra med stifmaster o ljunghusen. eventuelt nån till. stefan vile köra grusväg men om det e många gatåkare som vill köra så kan vi ju skita i det o kanske busa lite istället :crash

körde med 4 KTM och 1 sporthoj nu. Endast små härliga vägar ej grus då. Alla tyckte det var svin skoj. KTM hojarna går ju som fan rent. Trodde inte det var så pass kräm i dom. Du kör väl KTM ?

säg bara en tid och plats. (tidigast måndag och ej tisdag, har tenta då) så kommer jag med min RÖE O VIDE platsraket. :fyllisar

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
JKay skrev:
2087574 Kanske hänger med imorgon...om :arsele har hämtat sig från min 25mila runda idag...... :hihi
hehe.. mm.. får se hur min kropp mår imorron.. man sitter väldigt oskyddat på en motard har jag märkt.. blåser som fan när man ligger 100+ länge.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
JKay skrev:
2087574 Kanske hänger med imorgon...om :arsele har hämtat sig från min 25mila runda idag...... :hihi

nu tar du fan att kommer annars kommer jag inte på skåneturen och det kommer du ångra! För jag är väldigt snäll och trevlig :näsblod

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Edvardsson skrev:
2087584 nu tar du fan att kommer annars kommer jag inte på skåneturen och det kommer du ångra! För jag är väldigt snäll och trevlig :näsblod

:hihi

Det e la inte JAG som missar en stor fin runda då! ;)

Vi får se hur det går i morgon..... :4skrika ARSELET!!!

GSXR Junior

RadicalRider
Gick med
21 Oct 2004
Hoj
GSXR1000
Edvardsson skrev:
2087520 har själv funderat på det. Men är väl att den förbräns upp eller något. Skit samma den tar ju slut sakta med säkert.

Skulle kunna vara slitna kolvringar. Det problemet hade jag...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Slitna kolvringar med största sannorlikhet. Ryker den blått när du kallstartar? Isåfall slitna ventiltätningar

Ej farligt att köra så. Men du har förlorad effekt och det blir dyrt med alla olja i längden

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
JKay skrev:
2087605 :hihi

Det e la inte JAG som missar en stor fin runda då! ;)

Vi får se hur det går i morgon..... :4skrika ARSELET!!!

Ursäkta men vad f-n har du gjort med arselet :va Ryggen mot väggen va, ett tips. Körs det i morgon fm så hakar jag på.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Är inte det ett välkänt fenomen på äldre R1:eek:r att dom vill dricka olja :va
Tycks mig ha hört det tidigare.
Min gamla 00:a tog oxå olja,inte så mycket iförsig och den hade inte rullat mer än 2500-3000 mil ca.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
R1 racer skrev:
2087737 Är inte det ett välkänt fenomen på äldre R1:eek:r att dom vill dricka olja :va
Min gamla 00:a tog oxå olja,inte så mycket iförsig och den hade inte rullat mer än 2500-3000 mil ca.

Ja. Gäller tom de flesta gamla Yamahas. Fzr 600/1000 tex är välkända oljesupare

GSXR Junior

RadicalRider
Gick med
21 Oct 2004
Hoj
GSXR1000
R1 racer skrev:
2087737 Är inte det ett välkänt fenomen på äldre R1:eek:r att dom vill dricka olja :va

Problemet med en R1:a e väl att den lockar till fullt gaspådrag, gärna på ett hjul allt för ofta. Därav alla dessa slitna kolvringar!

Men vad vet jag! Jag kör ju Suzuki... Klyddar aldrig (gäller dock inte min :huvet )!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
GSXR Junior skrev:
2087773 Problemet med en R1:a e väl att den lockar till fullt gaspådrag, gärna på ett hjul allt för ofta. Därav alla dessa slitna kolvringar!

Men vad vet jag! Jag kör ju Suzuki... Klyddar aldrig (gäller dock inte min :huvet )!

Mja nja inte direkt.. Konkurenternas hojar körs lika hårt och dom dricker ingen olja

Yamaha har missat nåt

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...