Samåkning i Lund

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Tjenare alla!!

Kör folk fortfarande eller det är för kallt.??. ver nog en vecka sedan jag körde nu, vetefan om man vågar ut sig nu är ju kallt som fan!

Ha de gott alla!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
jaja där finns fler på marknaden, nu på hösten är där väl många som vill bli av med sina hojar?
finns ju säkert en och annan ninja att köpa!!! :D :D :D :D :D

Ja, ninjorna är ju iofs jävligt blliga, eftersom det är sånt skräp! :D

Jag mötte för övrigt en kille på en zx9r inne i Malmö igår kväll, vid halv sex typ! Såg kallt ut!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10

Jag mötte för övrigt en kille på en zx9r inne i Malmö igår kväll, vid halv sex typ! Såg kallt ut!

haha jag visste du skulle säga nåt sånt! kul att vi alla har så olika smaker! jag sätter mig fan inte och kör nu. fan om man lägger sig bara för att däcken är kalla. när jag hade cbr:en spelade det inte så stor roll, hehe. den hade tålt att bli överkörd av en lastbil med tanke på tjockleken på den ramen :D :D :D

Solid snake

Guest
haha jag visste du skulle säga nåt sånt! kul att vi alla har så olika smaker! jag sätter mig fan inte och kör nu. fan om man lägger sig bara för att däcken är kalla. när jag hade cbr:en spelade det inte så stor roll, hehe. den hade tålt att bli överkörd av en lastbil med tanke på tjockleken på den ramen :D :D :D
Kör med huvudet och gasa inte för mycket då.

Vi körde på bana i mars/april med motarderna, typ 5-7 grader ute och fullt nerlägg, iofs så var däcken varma efter ett tag men asfalten var fortfarande lika kall...

Själv har jag ställt undan hojarna för vintern, motarden ska tvättas för första gången på typ 2 månader, sen ska nya sulor på och service av länkaget till svingen.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..

har lärt mig efter min vurpa i våras .. kör gärna inte under 10 grader .. spann loss när jag växlade mellan 1an o 2an .. resultatet kom snabbt ... och gjorde för ont för att våga testa igen ....

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
Tjenare alla!!

Kör folk fortfarande eller det är för kallt.??. ver nog en vecka sedan jag körde nu, vetefan om man vågar ut sig nu är ju kallt som fan!

Ha de gott alla!

Kylan är väl inga problem, det finns alltid kläder till det!:)
Men vägarna är förädiska som fan just nu, men löv, grus och gegga som bönder som skördar betor drar upp på vägarna!:mad:

Så visst går det att köra, speciellt lite lugnt och försiktigt, men hur kul e det?:va :) :tungan

Solid snake

Guest
har lärt mig efter min vurpa i våras .. kör gärna inte under 10 grader .. spann loss när jag växlade mellan 1an o 2an .. resultatet kom snabbt ... och gjorde för ont för att våga testa igen ....
Äh, gnällröv, hojen ska få smauga som man brugar säga. ;)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Vad var det för resultat? Överslag? Annars gör det ju inte så mycket om det spinner bak. Jag tror faktiskt inte det var kalla däck som var problemet där, det är snarare ~150 bakhjulshästar som spökar. Man får hålla lite i kopplingshandtaget då för att slippa att det spinner. ;)
Jag testade en ny Gixxer 1000 i somras och den spann loss även med varma däck om man var för våldsam med gashanden eller kopplingen.

Som Solid sa så körde vi på parkeringen när det var rätt kallt och jag körde med slicks då som är betydligt mer svåruppvärmda än gatdäck och det var inga problem. Kör fortfarande med ett skuret slicks fram nu när det är minusgrader och det funkar även om det inte är optimalt.

Jag hoppas inte ni ställer undan hojarna innan ni har snö, ni som kan köra bekvämt hela vintern. En annan är ju så illa tvungen att köra när han inte har bil... :tungan

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Vad var det för resultat? Överslag? Annars gör det ju inte så mycket om det spinner bak. Jag tror faktiskt inte det var kalla däck som var problemet där, det är snarare ~150 bakhjulshästar som spökar. Man får hålla lite i kopplingshandtaget då för att slippa att det spinner. ;)

eftersom jag inte kom ihåg något själv , men min morbror sa att det var
bakändan som gick i sidled och jag hängde kvar i styret här hojen slog i marken, slog landade med huvud/axel klockrent ner i asfalten .. så gaspådrag/kalladäck/väglag gjorde sitt :) ... hände på söndag kväll och minnesbilden jag har innan det är på fredagen , annars är det helt svart förutom vissa små delar som ploppat upp ibland .. men nu har man en sjuk respekt för just däck o väglagen ...

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Så sant som det är sagt!! Vägarna är fan itne det bästa..

tror jag håller mig inomhus och kör lite pocketbike istället =)

Kylan är väl inga problem, det finns alltid kläder till det!:)
Men vägarna är förädiska som fan just nu, men löv, grus och gegga som bönder som skördar betor drar upp på vägarna!:mad:

Så visst går det att köra, speciellt lite lugnt och försiktigt, men hur kul e det?:va :) :tungan

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
jaa.. då var det dags för julpynt!! :tomten

bifogar några av förra årets skapelser

Bifogat

18.5 KB · Visningar: 150
    23.9 KB · Visningar: 147
    23 KB · Visningar: 147