Samåkning i Lund

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
det var trevligt. Beslöt mej att prova GPS-navigationen jag fått till födelsedan. Så knappar in Möllevångstorget (från Lund) och först är den mäkta förvirrad och vill ha mej att svänga vänster in på ett tågspår och höger ut i buskagen men sen så är det raka gatan. Måste kommit åt en knapp och bytt detination för när jag nästan är i danmark (eller ja jägersro) inser jag att detta går aldrig väl och avviker från rutten (som jag märker i efterhand att destinationen är bytt till Hyllie nånstans) Då får damen i lurarna spader. Du har avvikit från rutten, sväng vänster gör en u-sväng blablabla. Skrattar som bara den inne i hjälmen. Jag tror att om jag fick välja skulle jag, helt allvarligt, givet ha en rastafari-snubbe som "guide". Så om man kör lite fel så säger den "yah, 'oman! ju not on de right path. No prablem, just relax. Next leff ju bi ait"

mycket mindre stressande än den damen.

Massa snutar ute dock ::(
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Helloo

HEJ HEJ!:hej

Efter nyår ska jag testa sjukgymnastiken i Lund och försöka mig på att läsa lite pol kan också. Prillan ska med. Såklart... Får jag åka med er då?

:hojsmilie
 

Bifogat

  • tn_sidan.jpg
    tn_sidan.jpg
    129.7 KB · Visningar: 74
Last edited:

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
körde mot malmö idag på E65an .. efter svedala mötte jag en zx9r -01 lr. -02 i riktigt hög fart ... tyckte jag hade det riktigt varmt o skönt i bilen ... men det såg fanemej kalllllt ut :näsblod:näsblod
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
körde mot malmö idag på E65an .. efter svedala mötte jag en zx9r -01 lr. -02 i riktigt hög fart ... tyckte jag hade det riktigt varmt o skönt i bilen ... men det såg fanemej kalllllt ut :näsblod:näsblod

jag förstår inte riktigt dom som kör nu heller, kag fryser när jag ser nån köra nu när de är så kallt :näsblod
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Körde hem från Heidelberg (sydtyskland) till Lund en natt i November med underkylt regn i ett åttiotalsställ plus kassa handskar och boots. Inte skuggan av vattentäta. 94 mil och +/- 0. Den hojen hade inte handtagsvärme. Det var inte så fett. Jämfört med det är det alltid göttoch varmt att köra och då har jag inte ens satt handtagsvärme på min nya än.

kanske borde prova de...
hur kallt har de varit ute när du har kört??
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Körde hem från Heidelberg (sydtyskland) till Lund en natt i November med underkylt regn i ett åttiotalsställ plus kassa handskar och boots. Inte skuggan av vattentäta. 94 mil och +/- 0. Den hojen hade inte handtagsvärme. Det var inte så fett. Jämfört med det är det alltid göttoch varmt att köra och då har jag inte ens satt handtagsvärme på min nya än.

de måste ha varit riktigt kallt :näsblod
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Nej, men datorn ändra så jag inte kunde skriva åäö.


Förövrigt kan jag berätta att jag kört lite idag :banana

Slog personligt rekord i att wheeela med :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top