Samåkning i Lund

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade -00
Vilseturen imorrn

Nån från Kämnärs eller Delphi som ska åka på vilseturen imorgon som vill ha sällskap till Eslöv???
 

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade -00
Beklagar )=

Där bor ju jag! Brukar alltid dra ur motorn en sista gång innan det är dags att svänga in. :gnissla

Borde du inte kunnat se dem där?

Jag bor där också och precis som du så kan man ju inte låta bli att trycka på lite uppför backen.... Har aldrig sett nån potatisgris där innan men man får väl passa sig i fortsättningen

Ja för fan! Det ska ju åka ett gäng från vattentornet (se vilse-tråden). Vi kan ses vid delphikorset och köra dit ihop =) :tummenupp

De va faan snabba ryck...

Supernice, Delfikorset imorgon då. Vilken tid??
 
Last edited:

tjille

Guest
Beklagar )=

Där bor ju jag! Brukar alltid dra ur motorn en sista gång innan det är dags att svänga in. :gnissla

Borde du inte kunnat se dem där?


Tänkte på det idag när jag körde förbi ( i prick 50), och polisbilen stod ju på en parkering skymd inne i kämnärs och alla hundratals träd där gjorde ju att ställningen inte utmärkte sig... Så se upp, enligt han så kunde de stå där ibland.

Vilket de har all rätt till med tanke på vad som hände där för inte så längesen.
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
De va faan snabba ryck...

Supernice, Delfikorset imorgon då. Vilken tid??

8.25? 8.40 åker de från tornet.. Skriv upp dig på min lista i vilsetråden vettja =)

Ska kolla upp detta vattentorn. Antar att det inte ska behöva ta spec länge att komma dit?

Tänkte på det idag när jag körde förbi ( i prick 50), och polisbilen stod ju på en parkering skymd inne i kämnärs och alla hundratals träd där gjorde ju att ställningen inte syntes... Så se upp, enligt han så kunde de stå där ibland.

Vilket de har all rätt till med tanke på vad som hände där för inte så längesen.

Mm det ska jag verkligen göra.. Förstår inte varför de inte suddar ut övergångsstället där vid willys. Skyltarna är ju väck, men det tänker ju inte folk som fortfarande går över där på.. :rolleyes:
 
Last edited:

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade -00
8.25? 8.40 åker de från tornet.. Skriv upp dig på min lista i vilsetråden vettja =)

Ska kolla upp detta vattentorn. Antar att det inte ska behöva ta spec länge att komma dit?

OK 8.25 imorgon då.. Syns då

Tänkte på det idag när jag körde förbi ( i prick 50), och polisbilen stod ju på en parkering skymd inne i kämnärs och alla hundratals träd där gjorde ju att ställningen inte utmärkte sig... Så se upp, enligt han så kunde de stå där ibland.

Vilket de har all rätt till med tanke på vad som hände där för inte så längesen.

Vad var det som hände där???
 
Last edited:

tjille

Guest
Vad var det som hände där???

Har inte alla detaljer, men har för mig att det var en bil som körde för fort och klippte en kille med barnvagn på övergångsstället vid Willys. Bilen missade barnvagnen precis men det gick inte lika bra för killen som avled.

Onödigt som fan.

Och angående vattentornet så ligger det väl vid sony ericsson? Är ju bara 2 min från delphi om ajg inte missminner mig...
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Har inte alla detaljer, men har för mig att det var en bil som körde för fort och klippte en kille med barnvagn på övergångsstället vid Willys. Bilen missade barnvagnen precis men det gick inte lika bra för killen som avled.

Onödigt som fan.

Och angående vattentornet så ligger det väl vid sony ericsson? Är ju bara 2 min från delphi om ajg inte missminner mig...

A fy fan! :huvet
Sicket öde...:(

Jag tänkte köra från PREEM i Kävlinge kl 8.15 för att kunna inta matbeställningsbordsplatsen :)3freak jävla ord) och sitta där när alla deltagarna anländer. Ha JÄMNA stålar med så går det fortare.
När alla som kommit betalt och blivit avprickade så ropas överbliven mat ut för huggsexa!

Prick 8.15 kör jag. Vill ni hänga på då....så är ni välkomna! :tummenupp
 

CeeJay

Semi Rookie
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade -00
Har inte alla detaljer, men har för mig att det var en bil som körde för fort och klippte en kille med barnvagn på övergångsstället vid Willys. Bilen missade barnvagnen precis men det gick inte lika bra för killen som avled.

Onödigt som fan.

Och angående vattentornet så ligger det väl vid sony ericsson? Är ju bara 2 min från delphi om ajg inte missminner mig...

Fy faan så jävla meningslöst...

Har dem plockat bort övergångsstället där nu eller, verkar ju i så fall väldigt korkat, vart ska folk då gå över någonstans??? Nere vid delfikorset eller???
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Fy faan så jävla meningslöst...

Har dem plockat bort övergångsstället där nu eller, verkar ju i så fall väldigt korkat, vart ska folk då gå över någonstans??? Nere vid delfikorset eller???

Det idiotiska är att ränderna fortfarande syns ganska tydligt i asfalten men att skyltarna är borta..
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Japp, 2400 kr i böter idag på vägen utanför Willys i Lund... Trevlig farbror konstapel, men surt som inihelvete i plånboken!!!

:huvet :huvet :huvet :huvet

Fan vad surt. Hur fort körde du när de klockade dig för att få 2400:- i böter?
Jag brukar köra där också, och har sett polisen där flera gånger, så jag kör alltid EXAKT 50 där. I förrigår stod dom där igen, och det var så gött att bara prutta förbi i laglig hastighet, med ett smajl innanför hjälmen! :)
 

dny

Guest
ojoj satan vad tråkigt! Satt på EC idag på universitetet idag och polaren sa "asså det är seriöst en sjuk värld vi lever i, det enda man kan läsa i tidningen är olyckor, mord etc. etc." Händer alltför mycket nuförtiden!:confused:





A fy fan! :huvet
Sicket öde...:(

Jag tänkte köra från PREEM i Kävlinge kl 8.15 för att kunna inta matbeställningsbordsplatsen :)3freak jävla ord) och sitta där när alla deltagarna anländer. Ha JÄMNA stålar med så går det fortare.
När alla som kommit betalt och blivit avprickade så ropas överbliven mat ut för huggsexa!

Prick 8.15 kör jag. Vill ni hänga på då....så är ni välkomna! :tummenupp
 

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
honda cbr 600rr
för er som inte e lika morgonpigga så kör vi från statoil norra fäladen vid 9 oxå.... :gäääsp
 

tjille

Guest
Det idiotiska är att ränderna fortfarande syns ganska tydligt i asfalten men att skyltarna är borta..


Senast idag körde jag ut från Willys efter en bil som fick nita vid det f.d övergångsstället för att en kille misstagit sig och börjat gå över i tron om att det var väjningsplikt. Helt jävla underbart att de inte fixat det...

Fan vad surt. Hur fort körde du när de klockade dig för att få 2400:- i böter?
Jag brukar köra där också, och har sett polisen där flera gånger, så jag kör alltid EXAKT 50 där. I förrigår stod dom där igen, och det var så gött att bara prutta förbi i laglig hastighet, med ett smajl innanför hjälmen! :)

med avdrag låg jag i 65

Så lätt hänt att man gasar till lite extra i krönet där :huvet

"jag såg på mätaren att du höll på att sakta ner, men tyvärr"
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top