Samåkning i Lund

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
majoon skrev:
2498012 All info om imorrn:

SAMLING 1: SPARTAGARAGET (högst upp) kl 10.00
SAMLING 2: STAFFANSTORP ca 10:30

TEMPO: RR:s mellangruppstempo+ (dvs hyfsat högt tempo :))

KOMMER ATT KÖRA UPP MOT NORRA SKÅNE (MED INLEDNING I ASMOUNTAIN), RÄKNA ATT VARA BORTA HELA DAN, KOMMER ATT KÄKA NÅNSTANS MEN ATT BÖRJA DAGEN MED EN RIKTIG FRUKOST ÄR ATT REKOMMENDA

VILL VARNA KÄNSLIGA PERSONER FÖR ATT VISS VILSEKÖRNING KAN FÖREKOMMA! :D

mitt nummer kan vara bra o ha oxå... 0737391354

hej tänker ni köra genom eslöv så att man kan haka på där eller skall man masa sig till s-torp?

Solid snake

Guest
Kommer inte jag imorn så beror det på att hojen har blivit stulen, den står utanför lägenheten nu. :näsblod

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
i8lusaka skrev:
2498736
majoon skrev:
2498012

hej tänker ni köra genom eslöv så att man kan haka på där eller skall man masa sig till s-torp?

vi kommer att köra via eslöv..vet dock inte vid vilken tidpunkt...kan ta nån timme från staffanstorp via kringelikrokvägar, sjöbo.....osva dit

KLobble skrev:
2498802 e nu stolt ägare av en svart/grå/lila zx6r från -98 :D

GRATTISSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DU MÅSTE FAN ÅKA MED IMORRN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BILDBEVIS!

Last edited:

Ratski

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda NT650V-Touring 06-08, Yamha FJR1300 SportTouring 08-10, Honda VFR800 SportTouring 10-...
Oki doki, då vet man. Tyvärr så har man ingen RR-cykel. Man vet ju aldrig vad som händer på jobbet om dom riger in en eller inte så jag får stå över.

Ha en underbar dag!

/Råttis

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
verkar varit spridda skurar över skåne inatt :mad: ...tänkte att man iallfall kunde göra ett försök o se hur blött det e...e det för blött får det bli en kortare runda, men det märker vi...

Ratski skrev:
2499315 Oki doki, då vet man. Tyvärr så har man ingen RR-cykel. Man vet ju aldrig vad som händer på jobbet om dom riger in en eller inte så jag får stå över.

Ha en underbar dag!

/Råttis

du behöver inte vara rädd för att inte hänga med även om du inte kör plasträcer...vi försöker köra på mindre vägar där det inte går alltför fort i ett jämnt tempo istället för att brassa på på rakorna (dvs hyfsat kurvtempo)...

Last edited:

Solid snake

Guest
Hur ser det ut i lund? Blött som fan eller håller det på att torka upp?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Solid snake skrev:
2499447 Hur ser det ut i lund? Blött som fan eller håller det på att torka upp?
Cykelbanan utanför har blöta och torra partier så jag antar att det håller på att torka upp (blött under träd eller nått..)

Är nog ok om nån timme.

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
kollar man dmi så e det småskuar som drar över med jämna mellanrum...vi får hoppas på att det finns lite torra vägar iallfall :tummenupp

tror att lund har klarat sig regnmässigt men har nog regnat en del uppåt skåne...men jag tror att solen kommer titta fram o att det snart kommer att vara snustort på vägarna :p

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
KLobble skrev:
2498802 e nu stolt ägare av en svart/grå/lila zx6r från -98 :D

Fan vad grym logga den kör vi på!! :tummenupp

Grattis till hojen!! Hoppas själv på kunna byta upp mig till nästa sommar.. håller tummarna på att man får ihopp pengar bara..

behöver du garageplats under vintern så har jag till dig som vi kan dela. Delar med en polare nu men han ska sälja sin hoj nä'r som helst och då får du väldigt gärna ta över hans plats...

Kan även trycka in 2 hojar till om det är fler som vill ha sina hojar över vintern där.
PM mig för mer info..

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
Eddi skrev:
2499904 Fan vad grym logga den kör vi på!! :tummenupp

Grattis till hojen!! Hoppas själv på kunna byta upp mig till nästa sommar.. håller tummarna på att man får ihopp pengar bara..

behöver du garageplats under vintern så har jag till dig som vi kan dela. Delar med en polare nu men han ska sälja sin hoj nä'r som helst och då får du väldigt gärna ta över hans plats...

Kan även trycka in 2 hojar till om det är fler som vill ha sina hojar över vintern där.
PM mig för mer info..

fan va schysst...!! hade faktiskt tänkt fråga dej om du visste nåt lämpligt här i närheten, typ som du har! känns lite sisådär att ha den nya hojen i "cykelboxen"!!

vad kostar det o exakt var ligger det?

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
FAN VILKEN FET RUNDA!!!

hoppas ni hade lika kul som jag hade...för det var ju helt sjukt grymmt!!!!
upp med pilderna pjohan...såg att kameran var framme :tungan

får bli nåt liknande nästa helg igen tycker jag, eller hur!

Solid snake

Guest
majoon skrev:
2500785 FAN VILKEN FET RUNDA!!!

hoppas ni hade lika kul som jag hade...för det var ju helt sjukt grymmt!!!!
upp med pilderna pjohan...såg att kameran var framme :tungan

får bli nåt liknande nästa helg igen tycker jag, eller hur!
Ja det var riktigt kul! Iaf när det var torrt på vägarna. ;)

Jag är på, som alltid! :tungan

Trippmätaren stannade på 37 mil idag för mig. :banana

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
rundan igår var rätt trevlig. synd bara att det inte var så kul efter harlösa... blev lack som fan! så e man snäll o väntar in halva gruppen o så får man komentarer som "går den inte fortare" och " du kanske ska ligga lite längre bak så det inte blir såstora luckor" osv... sen var det inte kul mer....

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
chukabowa skrev:
2501945 rundan igår var rätt trevlig. synd bara att det inte var så kul efter harlösa... blev lack som fan! så e man snäll o väntar in halva gruppen o så får man komentarer som "går den inte fortare" och " du kanske ska ligga lite längre bak så det inte blir såstora luckor" osv... sen var det inte kul mer....

sorry chukabowa...inte meningen att såra dig o fattade nog inte riktigt varför det blev som det blev...vet att du inte hade några som helst problem att hänga på med motarden men trodde att du ville ta det lite lugnare nu när rettan har varit så pass ny för dig...
självklart vill man att gruppen skall hållas ihop då detta ger säkrare körningar, och trodde att det kunde ge en lösning på luckorna...men jag felanalyserade det hela, och det var absolut inte min mening att göra dig lack...

kan bara be om ursäkt o tycker det e bra att du säger till..som sagt..inte meningen att såra någon...:rolleyes:

Solid snake

Guest
chukabowa skrev:
2501945 rundan igår var rätt trevlig. synd bara att det inte var så kul efter harlösa... blev lack som fan! så e man snäll o väntar in halva gruppen o så får man komentarer som "går den inte fortare" och " du kanske ska ligga lite längre bak så det inte blir såstora luckor" osv... sen var det inte kul mer....
Ber om ursäkt för min kommentar också.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
chukabowa skrev:

haha.. ja R1 är bara för dom som kan hantera dom stora maskinerna som jag..:tungan

Var det så pass hårda kommentarer?

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...