Samåkning i Lund

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
men vi fick 30 minuter i staffantorps kyla och det var ju roligt..

kör med samlingstid och avfärdstid. tiden därimellan är till för om nån kommer sent så slipper man att avfärdstiden kommer och man känner att några inte e där men kanske bara lite sena. kör man till samlingstiden o blir sent på de så hinner man till avfärdstiden så.

(Blir snart varmare så då kan man sitta i solen ändå så :) )

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
-03 Suzuki SV650
jo! hel/hel hos if, 8500 kr :rofl (tror jag drog vinstlotten den dagen)

snacka förresten med lkf igår... o nu står det tydligen 7 st lkf-boende framför mej i kön till garage (var bara en när jag ställde mej i kön fö 2 mån sen) så det ser dåligt ut med garage där :(

Bor i bostadsrätt, kösystem till garage ( som alltid ):rolleyes:

Sist jag var och kollade så var jag 3 man på listan och nu har det flyttat en massa folk, Vet dock inte om de hade garage, men i alla fall.....
Kommer väl inom snar framtid att få en plats till mc:n... Intresserad kanske??
Får väll plats med 3-4 st där inne...
Bor på Östra Linero
Kan hojta till om det blir garage... Kanske intressant tills du får eget i alla fall:rodnar

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
jag överregera lite, det var inte riktat till någon personligen så ni vet.... bara att jag varit med om detta så pass många gånger nu så lite trött på att man ens håller på med dessa listor mmm när ändå 70% av folket inte kommer sen...

men men blir nog bättre nästa gång. Nästa gång är den 1 april då som är stora dagen.. Hoppas fler folk dyker upp om det nu är väder!

Hoppas folk är sugna på onsdaggazz på ondag.. eller vad säger ni?
fan nu har man dryckit en liter vin..... tjejig man är :tungan

Last edited:

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
tack för d!!. ni hade ju sjuk kurvteknik:yoparty o var jävligt schyssta o snacka me!!....ja har allt kvar o lära mej så ja hoppas vi kör igen snart!!!! d va skit kul o köra me er!!!

ps. har bytt till högre framruta..hehe tyckte d blev rätt snyggt!! eller va tycker ni?

...:yoparty

:hojraket

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Jodå...det är halvförsäkring. Nåt annat är ju tyvärr inte lösbart för en fattig student...:rolleyes:

Liten fråga, kunde du säga upp din försäkring eftersom hojen var avställd? även fast årsförfallodagen inte var inne ? frågar eftersom jag hittat en sjukt mycket billigare försäkring till min hoj o det hade varit trevligt o slippa göra ett ägarbyte bara för o kunna byta försäkringen..

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
jo! hel/hel hos if, 8500 kr :rofl (tror jag drog vinstlotten den dagen)

snacka förresten med lkf igår... o nu står det tydligen 7 st lkf-boende framför mej i kön till garage (var bara en när jag ställde mej i kön fö 2 mån sen) så det ser dåligt ut med garage där :(

Jag säger bara Grattis!! :tummenupp
Priserna för annat än halv är skrattretande...:mad:

Det lät ju inte så bra...har själv inte hunnit snacka med dom, men jag ska ringa dom på måndag (inte för att det borde göra nån skillnad...men försöka duger ju)

Vi får försöka fixa nåt annat. Har min på Sparta sålänge, men det är ju inte optimalt direkt....får väl köra in den i lägenheten istället :tuttar , jag bor ju på bottenplan:D

Liten fråga, kunde du säga upp din försäkring eftersom hojen var avställd? även fast årsförfallodagen inte var inne ? frågar eftersom jag hittat en sjukt mycket billigare försäkring till min hoj o det hade varit trevligt o slippa göra ett ägarbyte bara för o kunna byta försäkringen..

Japp! Liten förklaring:

*Du är inte skyldig att ha ditt fordon försäkrat när det är avställt, även om det är att rekommendera då det är ganska billigt och täcker brand, stöld etc.

*På de flesta försäkringsavtal står att "du har rätt att avsluta din försäkring när du vill om du anser att försäkringsbehovet har försvunnit eller andra omständigheter föreligger" (eller ngt liknande) Det betyder att om du inte "vill" ha ditt fordon försäkrat när du har det avställt, så behöver du inte. Du kan då ringa ditt försäkringsbolag och säga att du vill avsluta försäkringen (var snäll i luren, det hjälper alltid!).

*Försäkringar där du inte kan ställa av och på fordonet under avtalets bindningstid tror jag inte går att avsluta...är dock inte säker.

Hoppas du lyckas, jag tänker då aldrig betala en krona mer än nödvändigt...:gnissla

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
pilla mycket så dom blir klara nån gång :mad:

kul o köra lite idag men trist att vi blev så få...
o vinden gjorde det lite skumt! fullt nerlägg på raksträckorna :va

hoppas caferace fick mersmak o hänger på fler gånger!

O va fan är dU?

Ratski

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda NT650V-Touring 06-08, Yamha FJR1300 SportTouring 08-10, Honda VFR800 SportTouring 10-...
Hejsan killar!

Tyvärr måste avstå från körning den 1 april, det e inget skämt.

Min bästa kompis fyller år veckan jag är i Frankrike och han väntar att fira sin födelsedag till jag kommer hem. Så jag måste avböja körningen den 1 april.

Kommer nästa som planneras..... så länge det blir en helg!

/Råttis

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
fan!! det nalkar skitväder hela veckan!! detta är vedervärdigt,, va ute igår kväll en runda med medåk... d va kallt som fan om fingrarna, men d va ändå skönt o höra mc ljudet o känna lite på axet...hehe

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
Bor i bostadsrätt, kösystem till garage ( som alltid ):rolleyes:

Sist jag var och kollade så var jag 3 man på listan och nu har det flyttat en massa folk, Vet dock inte om de hade garage, men i alla fall.....
Kommer väl inom snar framtid att få en plats till mc:n... Intresserad kanske??
Får väll plats med 3-4 st där inne...
Bor på Östra Linero
Kan hojta till om det blir garage... Kanske intressant tills du får eget i alla fall:rodnar

nja... bor på delphi, så de blir lite väl långt till hojen isf! men tack ändå!

O va fan är dU?

:trött

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
min polare jag delar garage med ska sälja sin nu och ska lägga in den på blocket.. efter det vet jag inte om han kommer skaffa ny. Han verkar inte sugen.. så fall är där EN plats ledig i mitt garage kanske 2...

Denna komma dock klobbe få för han frågat först.... säg till så fort jag vet. Men har klobba fått annat garage då så delar jag gääärna med någon annan vem som...

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
min polare jag delar garage med ska sälja sin nu och ska lägga in den på blocket.. efter det vet jag inte om han kommer skaffa ny. Han verkar inte sugen.. så fall är där EN plats ledig i mitt garage kanske 2...

Denna komma dock klobbe få för han frågat först.... säg till så fort jag vet. Men har klobba fått annat garage då så delar jag gääärna med någon annan vem som...

Jag är intresserad!!! :tummenupp

Nån som ska köra idag? Det är ju lite soligt nu iaf...ska plugga lite först, men sen kanske det blir en runda...

Last edited:

Glidar-Glans

Till Salu!
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Suzuki gsx600f
Vågar inte stå kvar, har kanske inte tid för kvällsåk den dagen och då snear alla på mig :huvet
kör gärna på morgontimmarna om det e så att någon ska ut då :D

1. Eddi
2.
3.
4. Majoon
5. Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba
9. KLobble
10. ---- ledig ----
11. Ratski
12. Ado (LÄTT JAG SKA MED!!)
13. EricMetal
14. Kimmse
15. Swish (om hojen hinner bli fixad)
16. Solid snake (eventuellt.)
17. MAGOOZI (tillbaks från vinterdvalan, inget upppimpat på hojen dock)

/ Gldaren

Ratski

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda NT650V-Touring 06-08, Yamha FJR1300 SportTouring 08-10, Honda VFR800 SportTouring 10-...
1. Eddi
2.
3.
4. Majoon
5. Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba
9. KLobble
10. ---- ledig ----
11. ---- ledig ----
13. EricMetal
14. Kimmse

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
1.
2.
3.
4. Majoon
5. Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba
9. KLobble
10. ---- ledig ----
11. ---- ledig ----
13. EricMetal
14. Kimmse

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
1.
2.
3.
4. Majoon
5. Starfighter
6. Willew
7. imaster
8. goba
9. KLobble
10. ---- ledig ----
11. ---- ledig ----
13. EricMetal
14. Kimmse

Men va händer varför hoppar alla av??

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...