Samåkning i Lund

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Jaha, då bli Ducce_Peter Ninja_Peter istället nu då. :D
Ska skriva på papper imånn och hämta ut min helsvarta Ninja zx-6r -07 nu på fredag, så grattis till mig! :yoparty

Försäkringen var inte å leka med, inte ens bilsport & mc ville ha mig :p
Hade räknat med att försäkringen skulle vara hög, men hade ändå hoppats på att bilsport & mc skulle vara räddaren i nöden.. Vilket dom brukar vara för dom flesta, men inte för mig den här gången :/
Vad försäkringen egentligen hamnade på får ni fråga mig personligen om ni hinner ifatt mig på vägarna :D

sjukt najs hoj!!

hinna ifatt dej blir inga problem... = )

va fick du ge för försäkringen.:?

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Är väl inte lönt att skriva det till martin.. hur skoj är det för honom, om han vill köra är ju inte det detsamma som att sitta och titta på er på er lilla bana på parkeringen..! ;)

njä kasnke inte.. men han får ju köra dit o hem =)

Han kanske vågar ge sig på att prova banan och knäskrapa lite. :tungan :tungan

haha.. ja det går ju har du bevisat. komemr du själv ikväll kanske?

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fan vad tråkiga alla är som bara ska lalla runt på en parkering... :S

Solid snake

Guest
2955564 Fan vad tråkiga alla är som bara ska lalla runt på en parkering... :S
Jag kommer nog inte köra så mycket iaf, känner inte för att smiska bort mina däck på en parkering.

Så jag står och snackar skit med de som inte kör istället, om nån nu inte ska köra hela tiden.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
......... nu börjar min hoj ta form......

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    35.1 KB · Visningar: 81
  • 2.jpg
    2.jpg
    32 KB · Visningar: 63
  • 3.jpg
    3.jpg
    38.4 KB · Visningar: 68

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
Verkar ju bli fint, trots att Jkay hade ett finger med i spelet...:D
Ut i helgen eller? Jag jobbar lördag men är sugen som fan på att komma ut!!

pjohansson

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Ducati Monster Diesel 2012
sjukt najs hoj!!

hinna ifatt dej blir inga problem... = )

va fick du ge för försäkringen.:?

Visst e den.

Äh, du har ju bara 50 mer hästar i din... ;)
Tar dig i kurvorna iaf, eller ja, inte i början kanske.. ;P

Jag har tillslut hittat en helförsäkring på 20881:-/året. Men då ligger jag i bottenskrapet av vad dom vill ha. Men om ett år tillhör jag kategorin 24+ då jag haft mitt körkort i 5 år, så får hoppas det blir liite billigare då. :p

Fick även reda på att staten ska höja trafikförsäkringen med ca 30% kring juli. Så det är bara att vara beredd på att punga ut någon extra tusing om året :huvet

Tomass

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Hoj
Sv650s
Bilmek sökes:

Vår Mazda funkar inte.
Behöver hjälp. Gärna billigt och snabbt.
http://www.mazdaklubben.com/forum/m...tdesc=Reparation och Felsökning&section=forum
På bogseringsavstånd från Sparta, Lund.

Den markerade delen på på bilden visar kontakten till hallgivaren, som har samma funktion som brytaren. På min fiesta var det likadan konstruktion, och när den inte startade var det hallgivaren. Tändmodulen förstärker bara signalen till tänspolen, den kan det också vara. Hallgivaren kan man byta enkelt, men du får plocka av hela fördelaren, märk upp om den har tändinställning. Skroten har hela fördelare, men de är oftast så dyra att det lönar sig att gå in på en välsorterad bilhandel och beställa ny hallgivare.

Det enklaste är att mäta in på tänspolen, på primärsidan. 12 V in. Då vet du vilket håll att gå på..
(medelvärdet blir ju lägre men med en vanlig multimeter får du fram ca 12 V)

Att mäta hallgivaren är lite mer komplicerat vill jag minnas, men som maskinteknikstudent så blir det kanske ett nöje?

Ett tips för den sparsamme är att åka in på reservdelsbilen i malmö, bra priser men du får skruva av delarna själv. På deras hemsida kan man se vilka bilar som finns att hämta av.

För säkerhets skull så kolla tändkablarna. Med elektroniska tändsystem så är tanken att det ska vara resonans i elkretsen. Jag har haft kablar med 18 kOhm resistans och då startade bilen knappt. Det ska vara ca 1-2 kOhm, har jag för mig.

Good Luck!

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Tack!!

Ville bara passa på att tacka dagens förare ett riktigt härligt gäng, Son of kramer, Herge och en av de snälla lunda tvillingarna, kommer inte på va han heter!! sjukt najs runda idag me mycket härligt snack mc snack!!:tummenupp :yoparty

hoppas vi kan köra snart igen!!

ps. o till tvillingen, skriv gärna va du heter på sp. hoj så ja vet!!

Visst e den.

Äh, du har ju bara 50 mer hästar i din... ;)
Tar dig i kurvorna iaf, eller ja, inte i början kanske.. ;P

Jag har tillslut hittat en helförsäkring på 20881:-/året. Men då ligger jag i bottenskrapet av vad dom vill ha. Men om ett år tillhör jag kategorin 24+ då jag haft mitt körkort i 5 år, så får hoppas det blir liite billigare då. :p

Fick även reda på att staten ska höja trafikförsäkringen med ca 30% kring juli. Så det är bara att vara beredd på att punga ut någon extra tusing om året :huvet

köra ifrån dej klarar ja nog inte...hehe.. har bara kört sen mitten av mars detta året.... men fet hoj du skaffat!! vi ces kanske på h berga!!

Last edited:

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
Ville bara passa på att tacka dagens förare ett riktigt härligt gäng, Son of kramer, Herge och en av de snälla lunda tvillingarna, kommer inte på va han heter!! sjukt najs runda idag me mycket härligt snack mc snack!!:tummenupp :yoparty

hoppas vi kan köra snart igen!!

ps. o till tvillingen, skriv gärna va du heter på sp. hoj så ja vet!!

köra ifrån dej klarar ja nog inte...hehe.. har bara kört sen mitten av mars detta året.... men fet hoj du skaffat!! vi ces kanske på h berga!!

jajemän, tack ska ni ha för en kanonkörning!!! kul o se fler som diggar häckeberga :D
nu blir det lite jobb närmsta veckan men får hoppas på att man får lite tid över så man kan köra nånting iallfall...

funderar på om vi skulle försöka köra nån långkörning nån helg, mot nordöstra skåne o se om man kan hitta lite roliga vägar där...

glöm nu inte rr imorrn (även om inte jag kan då...:()!! :yoparty

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...