Samåkning i Mora,Orsa??

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Jag kör på Metzler M3 och är grymt nöjd med dom! Både i regn och torrt och den lilla bankörningen jag kört...
 

Zyrox88

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Orsa
Hoj
2009 Suzuki Hayabusa
okej! Tack för det :D ska fundera på vad jag ska köpa. måste ha ett som tål lite hastigheter också. Är lite gasglad av mig ;)
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Kan tänka mig att man smiskar massa mer "touring" mil med en Busa på en sommar än man gör med en "obekväm" R1:a/Cbr eller liknande...(blotta tanken att åka en liten sväng på 60-70mil över dan på en R1 får mig att få ryggskott) Så jag skulle nog gå med tvåkomponents däck (eller vad de kallar dem) med mjukare blandning på sidorna å hårdare i mitten så de slits ungefär lika då man kör i trafiken å lite aktivt..
...de är så jä"#¤a drygt å kasta runt i svängarna med ett bakdäck som är platt på mitten när man åkt från A till B i 50mil dagen före...
 

Zyrox88

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Orsa
Hoj
2009 Suzuki Hayabusa
jo man sitter som en gud :) låter som en bra idé med däcket.ska kika upp det.
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Vintern har varit lång med nu börjar det snart bli dags igen!

Vilka har hållit ut i den långa vintern? :)
 

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
hunnit med fyra turer sen söndags synd bara att dom roliga vägarna är täckta med sand å jävligt trasiga efter vintern så man får ta det lugnt ett tag till :näsblod
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Tjena. Tänkte ta mig en tur i morgon lördag. Åker från kajen ca 12, vidare till Falun,Borlänge, Touringbutiken och hem igen. Den som vill får följa med.
Nu börjar sommmaren:)
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Banåkning, Amsbergs gokartbana måndag 20/6 Inskrivning från 17:30 körning till ca 21.00 pris 200kr, medlem i smc 150kr.
Jag ska ner dit, är det nån annan som är sugen?
 

TOREGARD

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Mora
Hoj
SUZUKI GSX-R 1000
Banåkning, Amsbergs gokartbana måndag 20/6 Inskrivning från 17:30 körning till ca 21.00 pris 200kr, medlem i smc 150kr.
Jag ska ner dit, är det nån annan som är sugen?

Såg de här lite sent:rolleyes:
Va du ner å åkte nå? va de bra isf?
borde de inte gå å fixa nått på Moras gokartbana?
 

J Brandt

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Haninge
Hoj
08 Aprillia Sxv 550
Hallå gott folk..

Jag har planer på att komma upp till gesunda helgen den 8de..

Några som har planer på att åka lite? Hör av er!

Finns det några roliga vägar där uppe?
 

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Amsbergs gokartbana, på måndag 4/7 17:30 bankörning mc. Bra träning för den som inte har åkt bana förut. Det är en kurs som SMC har, dom kallar det knixkurs. Man lär sig att kontrollera hojen på ett bra sätt, nyttigt och djävligt roligt. Hoppas på att slippa åka ner själv denna vecka OCKSÅ så ni som åker hoj, häng med. Man kan ha i princip vilken hoj som helst(touring,motard,race) att åka med. Pris 150kr om man är med i SMC annars 200kr.

Jag var där för 2 veckor sedan och körde, kul körning med låga hastigheter, bra instruktörer och trevliga människor så häng med nu.
 

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
Amsbergs gokartbana, på måndag 4/7 17:30 bankörning mc. Bra träning för den som inte har åkt bana förut. Det är en kurs som SMC har, dom kallar det knixkurs. Man lär sig att kontrollera hojen på ett bra sätt, nyttigt och djävligt roligt. Hoppas på att slippa åka ner själv denna vecka OCKSÅ så ni som åker hoj, häng med. Man kan ha i princip vilken hoj som helst(touring,motard,race) att åka med. Pris 150kr om man är med i SMC annars 200kr.

Jag var där för 2 veckor sedan och körde, kul körning med låga hastigheter, bra instruktörer och trevliga människor så häng med nu.

är vädret bra så ska ja å tjejen ta hojarna ditt å nöta lite så vi hakar nog på :)
 

LukBif

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Mora
Hoj
Honda 750
Amsbergs gokartbana, på måndag 4/7 17:30 bankörning mc. Bra träning för den som inte har åkt bana förut. Det är en kurs som SMC har, dom kallar det knixkurs. Man lär sig att kontrollera hojen på ett bra sätt, nyttigt och djävligt roligt. Hoppas på att slippa åka ner själv denna vecka OCKSÅ så ni som åker hoj, häng med. Man kan ha i princip vilken hoj som helst(touring,motard,race) att åka med. Pris 150kr om man är med i SMC annars 200kr.

Jag var där för 2 veckor sedan och körde, kul körning med låga hastigheter, bra instruktörer och trevliga människor så häng med nu.

Måste man boka in det i förväg eller är det bara att komma?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top