Samåkning i Värnamo i sommar???

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Väderstatus: Go temperatur i luften. Torra fina vägar. Lite mulet i kanterna. Ev någon kvällsskur vid maximal otur. Det "snöar" rejält ifrån björkarna men vad gör det...

//KaliZ

Edit: Ansluter givetvis i Ör.
 
Last edited:

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
KaliZ skrev:
2402890 Väderstatus: Go temperatur i luften. Torra fina vägar. Lite mulet i kanterna. Ev någon kvällsskur vid maximal otur. Det "snöar" rejält ifrån björkarna men vad gör det...

//KaliZ

Japp jag kommer från Rydaholm precis, ok väder justr nu lite fuktig vägbana på nått ställe, samt laserpoliser i Bor....

Jag kommer åka 17.30
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Nu är jag hemma igen lite småkyligt såhär på aftonen, var en rätt lyckad runda förutom några stänk på ditvägen och bitvis fuktig vägbana, denna gången blev det paj istället för schwiss......
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
KaliZ, varför fick inte jag den äran..? FAN säger jag bara, jobbade och missade detta fina väder ikväll... hur i hel..:mad: kan man göra det... HOPPAS det blir lika fint imån...:tummenupp
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
synd att man inte kunde hänga på i onsdags. men vilken tur att man fick ledigt hela denna soliga dag istället! så nu ska ja åka lite. ni jobbar kanske så behöver inte fråga om nån ska med.. vad synd! :tungan
tony kom på att ja inte kan punda ikväll
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Bazooka skrev:
2406970 KaliZ, varför fick inte jag den äran..? FAN säger jag bara, jobbade och missade detta fina väder ikväll... hur i hel..:mad: kan man göra det... HOPPAS det blir lika fint imån...:tummenupp

:tuttar så är det. :D
För er som funderar på att åka hoj idag...kan jag säga att det regnar tokigt mkt här på getaryggen nu.

En film-snutt på en sån där wheelande R6:a från i onsdags kommer upp så snart jag hinner. Dårar säger jag bara... :tomten :tungan
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Trafikinformation:
Se upp för lastande timmerbilar vid bokskogs-partiet på getaryggen. Lastbilar på ena sidan vägen...bark o jefelskap på andra sidan vägen. Skymd kurva utan några varningstrianglar! :mad:

//KaliZ
 

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Vad säger ni grabbar, det ser ju inte helt omöjligt ut på onsdag enligt SMHI...

Så vi försöker med favorit i repris:)

Avresa 17.30 från Värnamo med riktning mot Öhr för en kvällsfika serverad av :tuttar
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
ingen som vill med ut nu??? jag åker ut om en lite lite stund.. och kommer pulsera runt i stan en lten stund för att se om det finns nån mer som vill med..
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
jonny_jp skrev:
2416201 Vad säger ni grabbar, det ser ju inte helt omöjligt ut på onsdag enligt SMHI...

Så vi försöker med favorit i repris:)

Avresa 17.30 från Värnamo med riktning mot Öhr för en kvällsfika serverad av :tuttar

Jag är där och kikar som vanligt....:tuttar :D

//KaliZ

EDIT: Jag skiter i det! Här har småregnat hela dagen och regnar fortfarande. Hur eller hur så kommer det ICKE att torka upp. Så var det med denna onsdagen :tuttar :argpådato
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Vad surt att det skulle regna just idag..! :mad: Vill ju ut och åka. Fixade till och med nytt bakdäck för att kunna följa med till Öööör...
Vi får hoppas på bättre väder till helgen!!! :tummenupp

/Tero
 

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
Jag lyfter min gamla tråd inför morgondagen och hoppas på lika fint väder som vi haft i kväll:tummenupp


jonny_jp skrev:
2416201 Vad säger ni grabbar, det ser ju inte helt omöjligt ut på onsdag enligt SMHI...

Så vi försöker med favorit i repris:)

Avresa 17.30 från Värnamo med riktning mot Öhr för en kvällsfika serverad av :tuttar

EDIT: Lite mörk himmel här men inget regn, så jag åker enligt plan, möter ev. upp Becker på vägen om han hinner klart på jobbet.

EDIT 2: Vände i Horda fick regn hela vägen hem:mad:
 
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
jonny_jp skrev:
2436484 Jag lyfter min gamla tråd inför morgondagen och hoppas på lika fint väder som vi haft i kväll:tummenupp

Enligt internet kan det bli regn framåt kvällen. Jag rekomenderar att slänga ett öga i tråden här innan ni åker...så ska jag avlägga väder-status härifrån!

Kom precis ifrån Getaryggen nu. Lagom mörkt..och hade en hare som strök förbi med blotta förskräckelsen precis framför framhjulet.. så nu är det kalsonbyte! :arsele Hoppas på gott väder imorron! :tuttar

//KaliZ
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
ja denna kvällen kunde man ju bara inte missa... själv så såg jag 4 harar som man fick bromsa för på vägen hem,,, men är vädret fint imån så ses vi på vägarna..!
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Väderstatus!

Tjo!

Vädret är gott i Braås. Himlen är molning åt Ör (se bild).. dock verkar inget regn vara på G. Hoppas vi syns ikväll!

Edit: Kan någon avlägga rapport om vädret i värnamo om det kommer några bikers därifrån eller inte?

Edit2: Fick ditt meddelande Johnny, men satt på hojen. Hur eller hur så var jag där.. hade dugg-regn sista km:ern.. annars bara väder.. väl i ör så ösregnade det. Hann lagom hem till lgh:en igen innan regnet var över mig... så inga :tuttar idag inte.. :mad:

//KaliZ
 

Bifogat

  • status.jpg
    status.jpg
    88.1 KB · Visningar: 57
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Nytt inlägg! Finns det något intresse för att posör-åka lite i helgen, i VFR-tempo dvs? Verkar bli toppenväder...vore kul om vi kunde bli ett gäng.

//KaliZ

Edit: Skitbra grabbar. Jag ska ladda batteriet i kameran...så se till att vara rakade, välkammade och nyktra! :tummenupp
 
Last edited:

jonny_jp

Revs Your Heart
Gick med
20 Aug 2005
Ort
utanför Värnamo
Hoj
MT-07 2016
KaliZ skrev:
2442062 Nytt inlägg! Finns det något intresse för att posör-åka lite i helgen, i VFR-tempo dvs? Verkar bli toppenväder...vore kul om vi kunde bli ett gäng.

//KaliZ

Japp jag har sett väderprognosen också:tummenupp
Hela helgen:yoparty
Kanske en bolmsörunda, så kan jag även visa vägen mellan Vittaryd-Jonsboda

Förslag: starta lördag, 14.00 på Stures, upplockning av Kaliz i Hyggestorp på vägen, sen fortsättning mot Bolmsö
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top