Samåkning i Värnamo i sommar???

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Gött att du lockade me en sporthoj till, då är vi ju i alla fall några sådana me! De som kan Värnamo med omnejd kan ju tänka ut vilka vägar som passar för att köra på. Fria från grus å lagom slingriga är mina krav!

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
*Micke* skrev:
2085646 Gött att du lockade me en sporthoj till, då är vi ju i alla fall några sådana me! De som kan Värnamo med omnejd kan ju tänka ut vilka vägar som passar för att köra på. Fria från grus å lagom slingriga är mina krav!

ja vet vi är många ktm som kankse gillar grus. Men köra grus för oss sporthojar är förödande. Så inga grusvägar tack :tungan

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawa Z750 -07
Surt att man inte har kortet klart och handledaren är bortrest, annars så skulle jag hängt på.

I sommar kommer jag nog bo i Värnamo, då hänger jag gärna på någon runda.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
WetWilly skrev:
2085780 hmm.. mötte väl dig idag va?

ingen aning mötte många =) Är en Röd vit r1 men nästan inga Märken på och ett Berik ställ. Tror bara jag som är så röd vit i hela småland =) Så det var nog jag :banana

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Är i stort behov av Motorolja. Någon från värnamo eller närheten som vet var man kan köpa denna olja

Elf moto 4xt tech 10w50 helsyntetisk...

??

GL

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Hej på er..

Jag är också sugen på att hänga med en sväng. Kan iofs inte imon men gärna en annan dag. Alltid lite roligare om man är ett gäng.

Var ute och gick en sväng idag i det soliga vårvädret och såg en hel del hojar. Såg bla också ett par R1or..Vore kul att prat med de som sitter på dem också.

Så vi kan väl hålla denna tråd lite uppdatterad. Ska själv försöka skriva när jag ska ut och köra.

Ha det

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
blllläääääää jag missade detta fina vädret, nu på kvällen.. skit me... men var ute med bilen en runda och såg en kille på en svart hoj med en VIT jacka och jeans... en LUCKY STRIKE jacka... nån som känner dig skylldig?

jag är på imån ca halv 3, för jag jobbar innan så jag kan inte komma före..!

Edit: För den som undrar så kommer jag köra lite i stan mellan halv 3 och 3.. ifall jag inte kommer online något innan dess, om nån e ute då så ni vet.
PS. Tycker att sammlas vid Stensturet är bättre...

Last edited:

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Edvardsson skrev:
2085871 Är i stort behov av Motorolja. Någon från värnamo eller närheten som vet var man kan köpa denna olja

Elf moto 4xt tech 10w50 helsyntetisk...

??
hur mycket behöver du??

Laggie skrev:
2086007 Jag kommer nog förbi också, vilken mack är det ni samlas på? Vet inte vars mejeriet ligger. Ny i stan..
det är en okq8 mack tror jag, jönköpingsvägen. Du hittar säkert...

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Bazooka skrev:
2086127 blllläääääää jag missade detta fina vädret, nu på kvällen.. skit me... men var ute med bilen en runda och såg en kille på en svart hoj med en VIT jacka och jeans... en LUCKY STRIKE jacka... nån som känner dig skylldig?

jag är på imån ca halv 3, för jag jobbar innan så jag kan inte komma före..!

Edit: För den som undrar så kommer jag köra lite i stan mellan halv 3 och 3.. ifall jag inte kommer online något innan dess, om nån e ute då så ni vet.
PS. Tycker att sammlas vid Stensturet är bättre...

Han killen du såg var han jag stannde och snacka med och körde lite med. Han kommer imorgon!

sanken skrev:
2086333 hur mycket behöver du??

det är en okq8 mack tror jag, jönköpingsvägen. Du hittar säkert...

Tja!

Nej jag behöver bara lite.. oljenivåg i mitt lilla fönster börjar gå ner. Så hur mycket vet jag inte. Har du exakt den oljan? Annars får jag köpa något liknande. Tror inte jag kör mycket mer utan fylla på.

Har noll koll på värnamo. Vilken mack exakt pratar vi om. Är det macken mitt emot Mekonomen vid mejeriet? Eller den som ligger bakom mejerite?

Så man inte kör fel :tummenupp

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Edvardsson skrev:
2086406 Han killen du såg var han jag stannde och snacka med och körde lite med. Han kommer imorgon!

Tja!

Nej jag behöver bara lite.. oljenivåg i mitt lilla fönster börjar gå ner. Så hur mycket vet jag inte. Har du exakt den oljan? Annars får jag köpa något liknande. Tror inte jag kör mycket mer utan fylla på.

Har noll koll på värnamo. Vilken mack exakt pratar vi om. Är det macken mitt emot Mekonomen vid mejeriet? Eller den som ligger bakom mejerite?

Så man inte kör fel :tummenupp
jap fick reda på det, så han addade mig på msn... han skulle nog ut kl 1...eller det var den tiden han uppfattade att det var "samling"
och macken är den som ligger på motsatt sida av mejeriet... framför Gunnars bil eller appladelens biluthyrning eller vad de nu heter INTE macken bakom mekonomen vilken är en shell.....

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Edvardsson angående oljan så är de inte helt omöjligt att de är den oljan som jag har hemma, ska kolla de i morgon!

Bazooka: Vill du hänga på så hör av dig då som sagt, jag ska försöka ha mobilenpå mig och checka den ibland, så om du inte hittar oss så kan du ju alltid slå en pling 070/4072285!

Till er andra vi ses i morgon hoppas jag! Be there:)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
jooohoooo vilket väder..!!! så nu ska man gå å jobba... tror jag tar hojen till jobbet... ses där ute sen..!

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Bazooka skrev:
2086481 jap fick reda på det, så han addade mig på msn... han skulle nog ut kl 1...eller det var den tiden han uppfattade att det var "samling"
och macken är den som ligger på motsatt sida av mejeriet... framför Gunnars bil eller appladelens biluthyrning eller vad de nu heter INTE macken bakom mekonomen vilken är en shell.....

OKej! Men det var väl 1 (13.00) vi skulle träffas eller är det jag som fått det fel för mig?

*Micke* skrev:
2086531 Edvardsson angående oljan så är de inte helt omöjligt att de är den oljan som jag har hemma, ska kolla de i morgon!

Tackar! Men skit samma jag kör ner itll macken och köper en liknande med samma 10w50 helsynt fast annat märke. Går nog toppen :yoparty

tack ändå!

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Edvardsson skrev:
2086814 OKej! Men det var väl 1 (13.00) vi skulle träffas eller är det jag som fått det fel för mig?

Tackar! Men skit samma jag kör ner itll macken och köper en liknande med samma 10w50 helsynt fast annat märke. Går nog toppen :yoparty

tack ändå!
Nej! Byt all olja! Molekyltrådarna kan skilja väsentligt i längd i olika oljor då blir det ingen skyddande oljefilm som håller ihop på slitytorna.

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
Jag har ett förslag till runda vi kan ta idag.
vad säger ni om vidöstern runt.. Har bara kört den en gång tidigare och jag vet inte riktigt hur vägarna ser ut.. Det är asfalt hela runt iallf. Men kan kanske lika grus på vägarna. Är det nån mer än mig som kan den rundan?

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Viffer skrev:
2086977 Nej! Byt all olja! Molekyltrådarna kan skilja väsentligt i längd i olika oljor då blir det ingen skyddande oljefilm som håller ihop på slitytorna.

har redan köpt. Han sa i mc affären att det gick bra fylle på lite. Köpte 10w40. Men när jag kommer hem till skåne där jag bor ska ha byta allt.

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
sådär ja varit ute o meckat lite nu :yoparty
Jag har en skitig svart 640 antagligen skitigaste men han inte tvätta sist får bli i eftermiddag :7peta
Nu ska man snart dra till värnamo o leka :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...