Samåkning i Värnamo i sommar???

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Fan hör av er till mig via PM om ni vill ha sällskap! Jag hänger gärna på och kör lite hoj, vore kalas :yoparty

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Hur undviker man att säcken till kulorna ser ut som ett torkat russin. Ganska kallt va det att köra och bettet i däcken sög. Dock super slitet däck och kall asfalt. Så idag blev det en 10 mil på två hjul. Fast det blev inte ens att man lämnade 0371 regionen... :(

Imorgon så ska ny uppsättning däck slängas på. Metzeler SPORTEC M-1 till en kostnad av 2295:- från http://www.mcdackonline.com "Funkade kanon att beställa av dom så det rekomenderas varmt" Sen får man ju dock lägga till 400:- till den lokala mc firman för att dom kastar på däcken men det kan man ju leva med. :crash

NÅGON SOM SKA BESTÄLLA NÅGOT FRÅN http://www.fc-moto.de/ ??? Tänkte jag skulle beställa ny hjälm och jacka därifrån så det dimper ner lagom till löning. Frakten är dock bara på ca 150:- så det kan man ju leva med men om det nu ändå är någon annan som ska beställa som bor i Gvd/vmo regionen så kan man ju beställa ihop... :7peta

//Score

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
*Micke* skrev:
2077447 Fan hör av er till mig via PM om ni vill ha sällskap! Jag hänger gärna på och kör lite hoj, vore kalas :yoparty
jag slutar jobba imån ca kl halv 7 så om vädret är fint så kan jag ut å busa då....

Score skrev:
2077453 Hur undviker man att säcken till kulorna ser ut som ett torkat russin. Ganska kallt va det att köra och bettet i däcken sög. Dock super slitet däck och kall asfalt. Så idag blev det en 10 mil på två hjul. Fast det blev inte ens att man lämnade 0371 regionen... :(

Imorgon så ska ny uppsättning däck slängas på. Metzeler SPORTEC M-1 till en kostnad av 2295:- från http://www.mcdackonline.com "Funkade kanon att beställa av dom så det rekomenderas varmt" Sen får man ju dock lägga till 400:- till den lokala mc firman för att dom kastar på däcken men det kan man ju leva med. :crash

NÅGON SOM SKA BESTÄLLA NÅGOT FRÅN http://www.fc-moto.de/ ??? Tänkte jag skulle beställa ny hjälm och jacka därifrån så det dimper ner lagom till löning. Frakten är dock bara på ca 150:- så det kan man ju leva med men om det nu ändå är någon annan som ska beställa som bor i Gvd/vmo regionen så kan man ju beställa ihop... :7peta

//Score
tjohoooo.. tänkte jag skulle in i greklaved en runda idag men det blev för jävla sent... åkte ifårn A-torp strax efter 2 å skulle hem å äta, duscha mm innan kl 3 då jag började jobba.. men det blev ett par nya stövlar av stige..!

ang. hjälm.. skriv ett PM till speedhunter som skapade denna tråden, jag vet att han vill beställa en hjälm och undrarde om jag visste ifall de var pålitliga mm... så kolla med han..!

pReStIgE -04

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 640 Prestige -04
Var ute en snabbis på stan och lekte idag. Det märks att det börjar bli "lite" temp. i vägen nu då det inte släpper HELA tiden när man ger havvre!!! Så skönt! Ännu bättre är att man kan ge tummen upp till fler och fler som sparkat igång sina åk! :tummenupp Vill uppmana ALLA att be till vädergudarna inför 29 april i A-torp!!! :Bugar Vore grymt kul om det blev god uppslutning!

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
pReStIgE -04 skrev:
2077895 Var ute en snabbis på stan och lekte idag. Det märks att det börjar bli "lite" temp. i vägen nu då det inte släpper HELA tiden när man ger havvre!!! Så skönt! Ännu bättre är att man kan ge tummen upp till fler och fler som sparkat igång sina åk! :tummenupp Vill uppmana ALLA att be till vädergudarna inför 29 april i A-torp!!! :Bugar Vore grymt kul om det blev god uppslutning!
Hehe
:Bugar Vädergudarna fixa hojväder till anderstorp och lite försmak tack :Bugar
Lite bus efter anderstorp vore kul =)
Hoppas det blir lite värme idag så man kan ut o åka!

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Var ute och körade i värnamo igår. HÄlsade på ca 4 KTm. Säkert några av er här på sidan. Fan vad alla kör KTM i småland hehe :hihi Jävla fräcka mc är det menade inget negativt.

Kärde runt tjejn med där bak en lång runda. Provade intercomen man köpt på lidel för 70 spänn.. Funkar skit bra upp till över 100km/h då blir det svårt att höra vad man säger.

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
silvr skrev:
2078200 Hehe

Jag är på bus den 29:e o jämt annars me!
:banana

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
954 Blade
Edvardsson skrev:
2078584

Kärde runt tjejn med där bak en lång runda.

Jag hoppas du menar att du "körde runt med tjejen där bak" och inte att du "körde runt tjejen med där bak" (dessutom en lång runda :skrämd)

Sorry! Kunde inte låta bli! :hihi

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
silvr skrev:
2078200 Hehe
Är oxå med på bus. Får jag inte ihop hojen till dess så får jag väll ta med dv:n

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
Hej alla glada vmo bor.. själv bor jag lite utanför vmo nämnligen i Bor... någon annan här från Bor?
Skicka ett pm om nån ska ut och åka nåndag,
Vet ett bra grustag i vmo trakten som man kan busa på. dock har jag landsvägsdäck.. Men jag kollar gärna på.

MVH Calle

haha.. jävligt rooligt porec ;)

Last edited:

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Någon eller några som har tänkt att ta en runda i morgon eller på lördag, å som vill ha lite sällskap? Ser ut att bli okej väder....

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
*Micke* skrev:
2081582 Någon eller några som har tänkt att ta en runda i morgon eller på lördag, å som vill ha lite sällskap? Ser ut att bli okej väder....

Jag hänger gärna på. Får inte gå fortare än 160 dock för min hoj klara inte mer
:3freak

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Är det några härifrån som ska upp till Elmia imån? Blir med bil för min del..!!

Vilket fint hoj väder vi har nu, ingen som vill hänga med ut??? :hihi

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
ser det är mååånga som vill köra och när man e ute träffar man många!!

Så vi får bestämma en tid vi träffas. Jag är bara här för min tjej bor här. Stannar tills på söndag och skulle gäärna vilja ha kört lite innan dess med lite folk =)

Så imorgon och över morgon ska det bli fint väder. Säg plats och tid.. elelr vad säger ni? :yoparty

OBS får inte gå snabbare än 290 min hoj går inte snabbare :hihi :död

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Tja både Edvardsson och snorre2000! Klart vi ska ta en runda nu i dagarna! Jag är inte så insatt i Värnamo, hittar typ bara till Harrys och mejeriet... :banana Meb som sagt ska de bli fint väder så tycker jag absolut att de ska köras.... Va fan bestäm tid och plats ni! Blir vädret bra i mon så är jag på! Vad säger ni hur ska vi göra!

pReStIgE -04

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 640 Prestige -04
Edvardsson skrev:
2078584 Var ute och körade i värnamo igår. HÄlsade på ca 4 KTm. Säkert några av er här på sidan. Fan vad alla kör KTM i småland hehe :hihi Jävla fräcka mc är det menade inget negativt.

Kärde runt tjejn med där bak en lång runda. Provade intercomen man köpt på lidel för 70 spänn.. Funkar skit bra upp till över 100km/h då blir det svårt att höra vad man säger.

Klart att det är KTM som gäller om det handlar om motard :hihi
Tänkte kolla med er om det är någon som vet hur dags det drar igång den 29:e? Ska iväg på annat håll på förmiddan :huvet

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0