Samåkning Skövde

Liz Gsx-R

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
......
är nog klar för att åka hoj vid fem... vem kan jag köra av mig till för att få reda på var nui är...
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
2fast4hjo skrev:
Stellan, har du hittat ngn bra tur som vi kan ta i helgen :va


Jupp var ute och rekade lite i går. Så några nya vägar har jag hittat :tungan :yoparty

Vart lite problem med ett par vägbommar också som inte motorsågen bet på, tar med vinkelslipen nästa gång.
 

Bifogat

  • Länna-Vreten.jpg
    Länna-Vreten.jpg
    119.4 KB · Visningar: 63

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Dreas skrev:
Idag måste jag eve. tvätta min hoj. Den ser ju för jävlig ut :4skrika Alla jävla olja som har skvätt ner hela bakpartiet. Det blir till att tvätta med PLS kallavfettning. Funkar skitbra. :tummenupp Det dumma är bara att händerna blir vita som snö av den pga dess avfettande förmåga.

ja körde med sonax flytandehårdvax.. de rengjorde baken från olja lika lätt som en bäver käkar tändstickor..
men man får köra ett ganska litet område i taget (ett par dm^3) å sedan blåsa på med vatten innan de torkar, hyffsat högt tryck.. så skiten försvinner...
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
BonO skrev:
Jupp var ute och rekade lite i går. Så några nya vägar har jag hittat :tungan :yoparty

Vart lite problem med ett par vägbommar också som inte motorsågen bet på, tar med vinkelslipen nästa gång.


hähähä

gått bärsärkargång å skapat vägar som inte finns med på GPSen eller? lite hemliga vägar för en utvald skara...

serut att va en perfekt sporthojsväg om inte annat.. saknas bara nåra ton rullgrus å lite vajjerräcken så e de som vilken väg somhelst
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
BonO skrev:
Jupp var ute och rekade lite i går. Så några nya vägar har jag hittat :tungan :yoparty

Vart lite problem med ett par vägbommar också som inte motorsågen bet på, tar med vinkelslipen nästa gång.

Säg till om du tänkt att åka mer eller mindre bara på sådant underlag, jag är på i så fall! (jag kan dockinte bestämma mig vilken hoj jag skall välja bara... :va )
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
SATAN... den förbannade kattjäveln hade pissat på mina skinnbyxor :huvet legat å dratt in nån dag åsse... så de luktar fan inte hallon.. hatar katter som löper å kåta som svin å håller på.. FAN.. får städa som fan nu när hon försvinner...
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
Elgasen skrev:
Säg till om du tänkt att åka mer eller mindre bara på sådant underlag, jag är på i så fall! (jag kan dockinte bestämma mig vilken hoj jag skall välja bara... :va )

Det vart nog 80% grus i går, med lite mer pillande på GPSen så ska det nog gå att hitta mer än så. På slutet vart det lite kallt så jag tog närmsta vägen hem. Vart attackerad av en hund också (samma sort som snodde Jörgens handske :D ). Sen har vi hela Hökensås att utforska, men man kan ju börja runt Skövde trakten.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
heimdal skrev:
SATAN... den förbannade kattjäveln hade pissat på mina skinnbyxor :huvet legat å dratt in nån dag åsse... så de luktar fan inte hallon.. hatar katter som löper å kåta som svin å håller på.. FAN.. får städa som fan nu när hon försvinner...


Hehehe...maximalt oflyt! :hihi
Ett skinnställ ska hängas upp vet du väl? :tungan
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
X-up skrev:
Hehehe...maximalt oflyt! :hihi
Ett skinnställ ska hängas upp vet du väl? :tungan

jo.. jag vet.. men de va så att byxorna som jag inte har på mig när ja åker te jobbet låg i ett rum som alltid är stängt istortsett... så de e megamaximal otur tycker jag :4skrika

satan i mattan va kallt de va idag..
sen att de e ett gupp mitt i korsningen när man ska svänga upp te FF visste jag inte.. :confused: fick mig en lite flygtur där..

men jag fick min hotdog iaf :yoparty
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
heimdal skrev:
SATAN... den förbannade kattjäveln hade pissat på mina skinnbyxor :huvet legat å dratt in nån dag åsse... så de luktar fan inte hallon.. hatar katter som löper å kåta som svin å håller på.. FAN.. får städa som fan nu när hon försvinner...


:D :hihi :rofl

Har en tankväska med samma odör...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Va skoj liz, har du en travare :yoparty , de är ascoola att rida. :banana


Bilden är på en häst som heter El Camilo som jag hade hand om som åring. Han är numera såld och har bl a vunnit grand national för arabhästar :banana

Hästen jag rider är ett stort svenskt halvblod som heter Jonatan, tuvärr är han också såld :( Bilden är tagen ute på Tovatorp, på samma ängar som "soldaterna" brukar öva på. He he skrämde x-antal lumpenkillar då vi "sprang" på dem i buskarna :D

Är ute här på en blixtvisit, ska hjälpa jörgen att gjuta plintar till altanen.

Hemidal, klart jag skriver ditt nick med stor begynnelsebokstav i början av en mening. :tungan
 
Last edited:

1264

Killen mè VORen
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
vor såld,gsxr,cr500 2st,rd,moppar:alla till salu,nästan
Varit borta ett tag, fan vad ni skriver många nya inlägg. Var på moppeträff i lör(töntigt nää), på cykeldator 83,5 km/h. Inte dåligt för en "tjejmoppe",
sachs aut och trampor, och inga bromsar. 15 år igen.
Ljungqist säg till om du vill åka cross nån gång, har lite extra utr.
Får se om jag hinner åka kl 16.00 imorrn.
 

dormin

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Skara
Hoj
Röd med vita pedaler
Liz Gxs-R skrev:
:confused: var är bilden... :va :hihi

hehe, fan hittade bara en bild nu, liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite svårt att se vart jag är men iallafall :D

pic.php


:banana
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
BonO skrev:
Det vart nog 80% grus i går, med lite mer pillande på GPSen så ska det nog gå att hitta mer än så. På slutet vart det lite kallt så jag tog närmsta vägen hem. Vart attackerad av en hund också (samma sort som snodde Jörgens handske :D ). Sen har vi hela Hökensås att utforska, men man kan ju börja runt Skövde trakten.
¨
Säg till så drar vi!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:
nope.. men hon får vårdnaden om katten typ

Har ändrat avatar nu, grrrr tro inte att jag är snäll.

(Liz, om du vet ngn travare eller svenskt halvblod som är till salu får du höra av dig, kan ha häst biligt hos en granne. Det var mycket nära att jag skulle få ta över två travare ifrån Mantorp men jag hade endast råd att ha en, och man var ovillig att skilja på dem. )


Mjau
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top