Samåkning Skövde

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
kom ni ikapp den polisbilen tidigare?
Hör av dig om du får så tar vi en tur! vad sägs om runt 1 tiden?

Medans jag väntade på linus utanför väring åkte polisen förbi... Därav det lugna fina tempot...

cowboy83

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
fireblade-98
tisdag morgon vid halv niosnåret ?.. någon.-?..

kan hända...
ska besiktiga på måndag sen ska det hem å meckas lite så hinner jag inte börja med det eller att jag hinner färdigt så e jag på.. har ju ledigt hela veckan om nån vill åka?:tummenupp

Medans jag väntade på linus utanför väring åkte polisen förbi... Därav det lugna fina tempot...

ok.. ja tankade ju i väring men missade den.. hamna ju bakom en på vägen dit oxå.. fina blickar fick man:yoparty

Nån som vet vart de kan ha ett tonat visir till en shoie xr1000 hemma, i närheten av skövde? mckompaniet hade slut..

Last edited:

Judas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
KTM 990 SMR 2010
Ikväll va jag och en polare och provkörde era domäner! På vägen dit körde vi över Götene-Timmersdala. Kom sedan ut på "Mariestadsvägen" som visade sig vara rena autobahn!! Väl i Skövde avnjöt vi en fika vid torget (stället bredvid Gallerix). Eller ja, njöt mest av utsikten, sällan har så många läckra brudar skådats på så kort tid!!:tuttar
När nackspärren släppt och det värsta dregglet hade torkat hoppa vi på hojarna igen och bestämde oss för en liten omväg via Skultorp. Svängde av i Häggum och hamnade då på nån jävla crossbana som visade sig vara vägen till Varnhem!! Sista biten va dock riktigt skön me långa goa svängar!
Sedan började vi känna igen oss igen och for hem den gamla vanliga vägen över Skara.
Betyget för Skövdetrippen blir högt. Mycket tack vare era härliga damer men också rätt goa vägar. Dock ett minus för Häggumsvägen där man krampaktigt fick hålla sig i för att sitta kvar på hojen. Vi återkommer!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Ikväll va jag och en polare och provkörde era domäner! På vägen dit körde vi över Götene-Timmersdala. Kom sedan ut på "Mariestadsvägen" som visade sig vara rena autobahn!! Väl i Skövde avnjöt vi en fika vid torget (stället bredvid Gallerix). Eller ja, njöt mest av utsikten, sällan har så många läckra brudar skådats på så kort tid!!:tuttar
När nackspärren släppt och det värsta dregglet hade torkat hoppa vi på hojarna igen och bestämde oss för en liten omväg via Skultorp. Svängde av i Häggum och hamnade då på nån jävla crossbana som visade sig vara vägen till Varnhem!! Sista biten va dock riktigt skön me långa goa svängar!
Sedan började vi känna igen oss igen och for hem den gamla vanliga vägen över Skara.
Betyget för Skövdetrippen blir högt. Mycket tack vare era härliga damer men också rätt goa vägar. Dock ett minus för Häggumsvägen där man krampaktigt fick hålla sig i för att sitta kvar på hojen. Vi återkommer!

Mariestadvägen ska ni ju inte åka på! Den är till för guldvingar och andra bilar...

När ni kom till timmersdala, istället för att ta vänster mot 26:an, skulle ni åkt höger för att sedan ta vänster upp mot övertorp eller vad det nu står på skylten. Det är en bra rolig väg! Prova den nästa gång!

Och ja, häggum-varnhem är väl kanske inte bästa vägen här i trakten...

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
nån som vet hur det ligger till med om man får parkera MC på cykelparkering eller ej?
der polizei gillade inte min tur på cykelbanan samt min parkering i cykelstället
jag försökte med att "mopeder är ju också fordon å får parkeras där"

:rolleyes:

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
644 Xjell-edition
nån som vet hur det ligger till med om man får parkera MC på cykelparkering eller ej?
der polizei gillade inte min tur på cykelbanan samt min parkering i cykelstället
jag försökte med att "mopeder är ju också fordon å får parkeras där"

:rolleyes:

Där du stod, om det nu var du(röd r6), står ju UJ-terrängs cb750 varje dag typ hela sommaren.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
odet var jag.. jag stod vid cykelparkeringen vid korsningen kungsgatan drottningatan i allén.

men polizeien gillade det inte iaf.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...