Samåkning Skövde

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Fina bilder!

Ja det stämmer, jag minns att det gled förbi en Repsol på innern just i den kurvan. Men jag mindes inte att du körde en Repsol-Honda så jag fattade inte att det var du.

Danke! Jag lyckades få två st på dig men det där är nog den finaste. Sugen på att köpa? ;)

Mjo det var ju jag. hade ni kul i övrigt? Jag tyckte det va skitkul!

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jag tänkte ta en tur imorgon eftermiddag vid typ 15.30 från Skara. Vart och hur långt vet jag inte, men någon timme typ.

Är det någon som är sugen på att ha sällskap?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Danke! Jag lyckades få två st på dig men det där är nog den finaste. Sugen på att köpa? ;)

Mjo det var ju jag. hade ni kul i övrigt? Jag tyckte det va skitkul!

Hur många hundra vill du ha för att få bilden att se snabbare ut?:hihi
Det var skitskoj precis som förra året, men det hade vart betydligt roligare med banhoj i stället för gathojen. Så det är siktet inställt på till nästa år.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Hur många hundra vill du ha för att få bilden att se snabbare ut?:hihi
Det var skitskoj precis som förra året, men det hade vart betydligt roligare med banhoj i stället för gathojen. Så det är siktet inställt på till nästa år.

kan försöka blurra till bakgrunden... men lutningsvinkeln är lite svårare ;)

hade jag stått på rakan kunde det blivit så här...

2543995945_688180d4b0_o.jpg

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Det står en svart Kawa Ninja vid en busshållsplats på Östermalm, har stått där hela dagen. Lite märkligt kan tyckas kanske.

Ja, jag lade märke till det också. Den stod där i morse & så även sent ikväll. Den hade skrapat skattemärke & var inte låst vad jag kunde se. Jag memorerade reg. numret för att kunna kolla om den var anmäld stulen, men givetvis glömde jag bort det :senil

När jag kollade för 5 minuter sedan så var den dock inte kvar.:näsblod

kan försöka blurra till bakgrunden... men lutningsvinkeln är lite svårare ;)

Strunt i nedläggsvinkeln, då syns ju inte dekalerna!:hihi

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Ja, jag lade märke till det också. Den stod där i morse & så även sent ikväll. Den hade skrapat skattemärke & var inte låst vad jag kunde se. Jag memorerade reg. numret för att kunna kolla om den var anmäld stulen, men givetvis glömde jag bort det :senil

När jag kollade för 5 minuter sedan så var den dock inte kvar.:näsblod

Strunt i nedläggsvinkeln, då syns ju inte dekalerna!:hihi

haha nej de fina dekalerna skall man vara rädd om :p

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
okej gubbs , tanter pojkar och cheyer

kawwan var stor och tung som en pansarkryssare.

så nu ska jag byta..

zäbären som jag hade förut året funkade riktigt bra . och tjejen satt ritkigt bra ibak.. men jag kan inte hjälpa att sukta efter en r1 98:a , men till frågan.. hur sitter en passagerare på en sådan ? nu snackar vi om att det utan problem skall gå att åka 30 mil.

kan tant sitta "bekvämt" på en sådan ?

edit

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Nu blir jag snart ledsen på riktigt! Det här var en riktig måndagsmorgon! Nån dumjävel kände att deras nyckel kunde göra fina repor på min bil, så nu måste den lackas om. Har ni tips på någon firma som gör det riktigt bra? Pris kvittar då det enbart handlar om självrisk för min del.

//Niclas

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Nu blir jag snart ledsen på riktigt! Det här var en riktig måndagsmorgon! Nån dumjävel kände att deras nyckel kunde göra fina repor på min bil, så nu måste den lackas om. Har ni tips på någon firma som gör det riktigt bra? Pris kvittar då det enbart handlar om självrisk för min del.

//Niclas

Tråkigt att höra. Skövde billackering gjorde ett fenomenal jobb på min bil lackade huv + front o sidorna fram syntes ingen som helst skillnad i färgskiftningar. Att folk inte kan låta bli andras saker är :huvet

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Tråkigt att höra. Skövde billackering gjorde ett fenomenal jobb på min bil lackade huv + front o sidorna fram syntes ingen som helst skillnad i färgskiftningar. Att folk inte kan låta bli andras saker är :huvet

Får väl slå en signal till dem imorrn och kolla... Annars blev jag tipsad om Falbygdens billackering i Falköping. Gör tydligen kanonjobb och har tydligen sveriges modernaste lackeringsutrustning.

Hela vänstersidan samt huv är förstört... De skrev "hej" på huven, synd att puckot inte signerade!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
om nån repar, säg framskärm och tak på bilen, fyller de bara i repan, eller lackar de hela taket / skärmen / dörren? och då måste de väl fixa till små rostbubblor innan?

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
om nån repar, säg framskärm och tak på bilen, fyller de bara i repan, eller lackar de hela taket / skärmen / dörren?

Jag tänker ju inte godta att de enbart fyller i repan... Som icke vållande skall man hållas skadefri, då anser ju jag att bilen skall vara minst lika fin som innan skadan uppkom.

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Jag tänker ju inte godta att de enbart fyller i repan... Som icke vållande skall man hållas skadefri, då anser ju jag att bilen skall vara minst lika fin som innan skadan uppkom.

mmm.. men om det nu finns lite rostfläckar, om de lagar dem så är det ju finare än innan.. det var däri min fundering låg

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
mmm.. men om det nu finns lite rostfläckar, om de lagar dem så är det ju finare än innan.. det var däri min fundering låg

har du rostig framskärm och tak? ;) jag antar att de behöver slipa ner och lacka om i vilket fall... jag hade ju otur att de inte tog högersidan på bilen för det är den som är sämst... Sen hade de gärna fått ta bakluckan och plåten ovanför också... för det finns det lite lite rost...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
"det ska inte vara bekvämt"

okej gubbs , tanter pojkar och cheyer

kawwan var stor och tung som en pansarkryssare.

så nu ska jag byta..

zäbären som jag hade förut året funkade riktigt bra . och tjejen satt ritkigt bra ibak.. men jag kan inte hjälpa att sukta efter en r1 98:a , men till frågan.. hur sitter en passagerare på en sådan ? nu snackar vi om att det utan problem skall gå att åka 30 mil.

kan tant sitta "bekvämt" på en sådan ?

edit

R1:an är väl inte den bekvämaste att åka bakpå men det går. Zx9R och GSXR 1000 är dem jag personligen gillade bäst. zx10 har jag tyvärr inte åkt med (pinky hann sälja innan o gixxer har jag som sagt åkt med samt sv 1000 och FZR men det kanske inte är hojmodeller du har funderat på)

Ta pauser och sträck på benen.

Last edited:

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
har du rostig framskärm och tak? ;) jag antar att de behöver slipa ner och lacka om i vilket fall... jag hade ju otur att de inte tog högersidan på bilen för det är den som är sämst... Sen hade de gärna fått ta bakluckan och plåten ovanför också... för det finns det lite lite rost...

nu förstår jag inte, detta är en rent hypotetisk diskussion.:näsblod
om inte annat kanske nån sparkar lite på framskärmen och repar taket vid ett rostigt ställe, för bucklor i taket kanske inte e så lätta å fixa

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
R1:an är väl inte den bekvämaste att åka bakpå men det går. Zx9R och GSXR 1000 är dem jag personligen gillade bäst. zx10 har jag tyvärr inte åkt med (pinky hann sälja innan o gixxer har jag som sagt åkt med samt sv 1000 och FZR men det kanske inte är hojmodeller du har funderat på)

Ta pauser och sträck på benen.

:va har bestämt för mig att jag frågade om en r1:a och inte en massa andra konstiga cyklar.

och åkt med ett gäng mil har hon gjort så det där med pauser är hon fullt medveten om ..

inte för att vara elak , men man behöver inte peta i allt som dyker upp..

frågar jag achmed nere på mode vart i stan jag köper bäst fallafel så vill jag inte veta vart mcdonalds ligger :tungan

lutar nog mycket åt att det blir cbr iår igen.

det går ju alltid att byta kåpor på en sådan..och bygga om den lite , eller vad säger du linus ? :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...