Samåkning Skövde

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Ja det e inga problem att åka 30+mil på r1.
:huvet

:huvet du behöver ju inte bli tjurig och slänga ur dig ett skitsvar, bara för att jag anmärker på dig.

frågan löd trotts allt om hur r1:an va , att du sedan börjar rabbla upp en massa hojar som jag inte har frågat om är ju inte mitt problem.

så om någon (inte lena då hon uppenbarligen inte kan svara på en enkel fråga) som har åkt med på en retta lite längre har lust att upplysa mig i min mörka stund..

känns inge kul om tjejen sitter som piss.. bra kommer hon aldrig sitta då får vi åka guldvinge , men lite bättre iallfall =)

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Dalis, du var saknad pa Gotland! Ring garna om du ska ut o toura lite nan kvall!

/Lasse
...och jag sakna gotland! hörde dina planer på att bygga om 125:an till motard för att klara av mer offroad körning... intressant :)

planerar lite körning i helgen om vädret tillåter, hör av mig närmare.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
blir det nån onsdags tur i morgon om vädret tillåter?

Tycker jag låter som en bra ide! Jag är sugen.

Satsar på att vara på statoil strax efter 18.00

EDIT: Blåsigt som attan o allmänt tråkigt väder. Hoppar åka idag.

Last edited:

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
30 mil på en sånt blir trötta ben du får stanna nån gång emellanåt men som rent touringåk måste de finnas nåt bättre

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
30 mil på en sånt blir trötta ben du får stanna nån gång emellanåt men som rent touringåk måste de finnas nåt bättre

ja jag har diskuterat lite med linus och kom fram till att eftersom man hör två mil bort när en yamma växlar så får det blir en blade 96:a eller 97:a den jag hade förra året åkte vi ett par längre svängar på..

nu i år blir det dock elddop med närmare 300 mil på två veckor =)

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
tjoo. är det någon som har ett gäng bättre begnade kåpor till en zx9r :huvet

glad i hågen skall man åka 53 mil hem från jobbet. (att lära mig själv , inte köra för trött) lyckas av någon jävla anledning bromsa ikull mig på rullgruset utanför jobbet, och fattade fan inte vad som hände , så jävligt har bromsjävel aldrig nypit förut. ,, well well hella högersidan skrapad och höger fotpinne bortsliten och fästena av.. skakig som man blev så konstaterade jag och irländaren på jobbet att buntband funkar för att hålla fast den.. typ en 30 st.. med fotpinne på plats så ger jag mig iväg igen :huvet hinner komma en bit när jag märker att något är lattjo med bromses, den nyper hårt , jaja hinner knappt tänka på det innan det är dags att bromsa lite lätt för en bil som bromsar in framför.. tjoff rätt i bakken .. IGEN :huvet vad fan tänker jag.. får hjälp av en kille mens resten av alla jävla fåntrattar står och tutar på idioten som ligger mitt i vägen.. ser bromsspår från mig.. va fan. låst framhjulet.. fattar inte hur det kunde hända , bromsade inte hårt och panikbromsade inte . nått jävla lattjo är det med dom.. får fan ta en genomgång på dom en dag.. jaja . kollar över hojen.. som nu är lika in på båda sidor. men nu är även växelspaken av. tur var väll det , för med dom bromsarna så var det nog dumt att köra.

får hjälp av chefen. med att frakta cykeln till jobbet. får skjuts till busstationen. hmm lång tid tills bussen går.. går snabbare att ta ett flyg. taxi till flygplatsen...:huvet inga mer flyg , taxi tillbaka , buss till oslo.. nu sitter man här. landar väll hemma vid kl 13 idag.. skulle varit hemma vid 12 igårnatt.

eftersom linus kommer retas så får jag väll erkänna att jag kör som en påse nötter och egentilgen inte borde vistas på vägen..

men så som cykeln betedde sig har den aldrig gjort förut.

hmmm.. vred iofs vredet på bromsgrepet till ett annat läge så jag skulle få greppet lite närmare eftersom jag har tjejhänder, kan det ha vart det som har orsakat det ? .

nu vet man ju vad man har att göra i garaget iallfall..

mvh
markus på en jävligt tråkig centralstation i oslo
ps. klarade mig med ett stukat lillfinger , trasig hjälm och slitet ställ och ett packväskor från biltema som gick åt helvete.

ha det gott

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
tjoo. är det någon som har ett gäng bättre begnade kåpor till en zx9r :huvet
...
ha det gott

Schit!
Som sagt bör du nog kolla upp hojen lite. Fast det taskiga är ju om man inte hittar något fel...Det betyder ju att samma sak kan hända igen.:va
Bra att du iallafall inte fick några större skador.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...