Samåkning Skövde

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Varning X 2

Säd på broddetorpsvägen, i de 2 skarpa kurvorna vid håkantorp..
duktigt me säd på vägen där!

Varning nr 2: Poliskontroll vid Friggeråker. polisen kollar körkort, alkotest,skattemärke, däck osv.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
en timmas sväng idag, så jäkla skoj...

gatåka va roligare än jag anade, och än e inte säsongen slut:)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
då har man klämt en sväng ikväll med,
raka linan, vänster utmed berget, höger mot äggby, sen förbi flämslätt, timmersdala och över berget hem.

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Hej gott folk

Ibland så vaknar man upp och hela dan blir förändrad. För min del så känner man bara en massa sorg just nu. Vår leguan Dino blev 13år och just nu i denna stund jag skriver så ser man bara pulsen gunga lite i hans livlösa kropp.
Tänkte det kanske hjälpte och skriva en rad.....

Vila i frid min lille vän.....

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ibland så vaknar man upp och hela dan blir förändrad. För min del så känner man bara en massa sorg just nu. Vår leguan Dino blev 13år och just nu i denna stund jag skriver så ser man bara pulsen gunga lite i hans livlösa kropp.
Tänkte det kanske hjälpte och skriva en rad.....

Vila i frid min lille vän.....

Nej!!:( Dino som var min favorit:gråta Lider med er!

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Nej!!:( Dino som var min favorit:gråta Lider med er!

Tack för omtanken morgan kanske inte är en så stor grej men har man haft ett sällskapsdjur i 12 år så känns det när den går bort. Han kämpade sen kl 11 i morse men orkade inte mer och gick bort strax efter jag skrev meddelandet.

Men jag ser som så han får det bra där han är nu..

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Yes yes yes äntligen har det slutat regna o solen är framme nu skare fan åkas på me långkallingarna bara så:yoparty

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yes yes yes äntligen har det slutat regna o solen är framme nu skare fan åkas på me långkallingarna bara så:yoparty

ja det lockar nu, men jag siktar på måndag ist.. (och tis - ons)

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
ja det lockar nu, men jag siktar på måndag ist.. (och tis - ons)

Aaaa sådär då va behovet stillat tillsvidare iaf men fan va kallt det va.
Tog en sväng på småvägarna men d e lurigt nu mycket löv och barr både i kanten o på vägen och svårt o få upp nån temp på däcken så d kan bli rejält halt emellanåt.
Nu ere bara att hoppas på att vädret håller sig hyfsat ett tag till för man har ju inte lust o arkivera hojen än.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aaaa sådär då va behovet stillat tillsvidare iaf men fan va kallt det va.
Tog en sväng på småvägarna men d e lurigt nu mycket löv och barr både i kanten o på vägen och svårt o få upp nån temp på däcken så d kan bli rejält halt emellanåt.
Nu ere bara att hoppas på att vädret håller sig hyfsat ett tag till för man har ju inte lust o arkivera hojen än.

arkivera hojen nej, inte än på ett tag.
jag och cagiva raptor Peter ska köra imorrn eftermiddag, ska du med ?

börjar bli lite dåligt grepp ja, bara att hålla ner tempot lite.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator

ap ap ap ap.. min herre ska jobba inte åka hoj .

så det blir tyvärr ingen hojåka för dig alls :pannkyss :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ap ap ap ap.. min herre ska jobba inte åka hoj .

så det blir tyvärr ingen hojåka för dig alls :pannkyss :D

hehe
jo vi ska jobba också, men e de soligt så blir de en sväng, jag har ju en hel hoj iaf..

hörs imorrn bitti

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj

Imorrn kan inte jag ska ta upp båten, hade ju tänkt o slippa ta upp den i snöglopp för en gångskull. Men vädret verkar inte så lovande direkt, just nu ösregnar det här.
Men tackar för frågan o hänger gärna på en annan gång:)
Jädra skit alltså ja har inte sett den här tråden förut me samåkning, roligare o åka flera.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
hehe
jo vi ska jobba också, men e de soligt så blir de en sväng, jag har ju en hel hoj iaf..

hörs imorrn bitti

jo jag är medveten om att du har en hel hoj.. =)..

blir nog så att jag skippar nya gafflarna och bakfälgen. och så satsar jag på att få iång cykeln istället..

jag skall till gaddaren imorgon också. men jag jobbar på förmiddagen :)

Imorrn kan inte jag ska ta upp båten, hade ju tänkt o slippa ta upp den i snöglopp för en gångskull. Men vädret verkar inte så lovande direkt, just nu ösregnar det här.
Men tackar för frågan o hänger gärna på en annan gång:)
Jädra skit alltså ja har inte sett den här tråden förut me samåkning, roligare o åka flera.

då kanske du är sugen på att haka på långkallingar och ut och grusåka med xt'n när jag har lagat motorn på min dominator :)

Last edited:

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
jo jag är medveten om att du har en hel hoj.. =)..

blir nog så att jag skippar nya gafflarna och bakfälgen. och så satsar jag på att få iång cykeln istället..

jag skall till gaddaren imorgon också. men jag jobbar på förmiddagen :)

då kanske du är sugen på att haka på långkallingar och ut och grusåka med xt'n när jag har lagat motorn på min dominator :)

Fan ja försökte sälja den i våras, massa spekulanter o tjötare men den blev inte såld så ja ställde av den men satte ut den på annons nu igen i tidningen så d e väl dumt o ställa på den nu igen, om man inte har kört av förut så gör man ju garanterat d nu.
Arrgh varför har ja inte sett denna tråd förut för :huvet

Om det e nån som vet nån som vill köpa xt så säg till:)

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Fan ja försökte sälja den i våras, massa spekulanter o tjötare men den blev inte såld så ja ställde av den men satte ut den på annons nu igen i tidningen så d e väl dumt o ställa på den nu igen, om man inte har kört av förut så gör man ju garanterat d nu.
Arrgh varför har ja inte sett denna tråd förut för :huvet

Om det e nån som vet nån som vill köpa xt så säg till:)

det är ingen dum ide alls att ställa på den =).. det är ju nu när det börjar bli regrusk och slask som det blir roligast =)..

jag är nog på banan igen nästa vecka.. då skall det smiskas grusväg åta helvete=).. har ju skaffat nabbdäck till dominatorn.. så det blir party party =)

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
det är ingen dum ide alls att ställa på den =).. det är ju nu när det börjar bli regrusk och slask som det blir roligast =)..

jag är nog på banan igen nästa vecka.. då skall det smiskas grusväg åta helvete=).. har ju skaffat nabbdäck till dominatorn.. så det blir party party =)

Nabbdäck fränt, själv har ja avon distanzia på xt´n inte nåt vidare grepp me dom på blöta grusvägar eller leriga skogsvägar men dom e slitstarka.
Får se hur det går me försäljning av den o så kommer ut till fredag i tidningen.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Nabbdäck fränt, själv har ja avon distanzia på xt´n inte nåt vidare grepp me dom på blöta grusvägar eller leriga skogsvägar men dom e slitstarka.
Får se hur det går me försäljning av den o så kommer ut till fredag i tidningen.

biltema.. har nabbdäck till vettiga priser om man inte är dundertävlingsförare =)

tjoa till om du inte får sålt den.
så får vi ut och börna. tror elgåsen är sugen då också..

det är nu den riktiga hojsäsongen börjar :yoparty

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag är nästan lite sugen på en offroadmaskin. Får ju en nästan ny för samma peng jag köpte min gammelhonda för. :gnissla

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...