Samåkning Skövde

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Verkar som det är 10:00 i Lidköping som gäller så vi får väl ses 09:00 på statoil i Ryd så kommer vi iväg vid 09:15.

Drick nu inte för många :fyllisar ikväll

EDIT: Klockan 10:00 i Lidköping gäller, jag är på statoil i Ryd vid 09 ifall någon vill åka med.

Mitt nr: 0702-19 23 98
 
Last edited:

Jbird

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Skövde
Hoj
Suzuki SV 650 S 04
Seayours, tror jag träffade dig på OKQ8 i Skara, Resan till Skövde gick fint?

Förövrigt tyckte jag inte att Bike Dagarna var så jävlar lajbans, lite fattigt.. men det var ju iaf mycket folk.
 

seayours

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Götaland
Hoj
??
Seayours, tror jag träffade dig på OKQ8 i Skara, Resan till Skövde gick fint?

Förövrigt tyckte jag inte att Bike Dagarna var så jävlar lajbans, lite fattigt.. men det var ju iaf mycket folk.

Japp! Det var jag. Ni såg ut att ha det gött i solen.

Kan hålla med om Bike, riktigt dåligt med BRA prylar till rätt pris.
Men en riktigt fin tur med bra väder.
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Kan inte säga så mycket om Bikes tillställning då jag tillbringade merparten av tiden där i Ktm tältet o väntade på provkörningen.
Eftersom jag inte kört mycket v-twin innan är det svårt att jämföra men jag saknade inte dom sista tusen varven som finns på radfyrorna jag haft tidigare.
Vrid o effekt fanns det gott om även sittställningen passade mig bra då jag har längden inne :rolleyes:
Hade varit skoj o kört den vanliga versionen samtidigt så man hade haft en referenspunkt, men jag lipar ju inte för att det bara var R versionen som fanns som provkörning:D
Lyckades ta mig hem på samma vägar som dit och dom var klockrena så en dagstur som slutade på 25-30 mil på kändes bara skoj.
Kort sagt en riktigt härlig dag
/Per :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC01168.jpg
    DSC01168.jpg
    231 KB · Visningar: 39

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Hade varit skoj o kört den vanliga versionen samtidigt så man hade haft en referenspunkt, men jag lipar ju inte för att det bara var R versionen som fanns som provkörning:D

Du missa Ducce 1198S, GRYMM Maskin! Vi var 5 av 7 som kom fram tillslut (en avåkning å en tappa kedjelåset). Kom sent men d va bara bra me tanke på att dom flesta redan åkt hem då, flör på bra me provkörningen. Ducati hade haft 2 krascher :D

Bild 2 "The five last standing"
 

Bifogat

  • Hojåkning 024B.jpg
    Hojåkning 024B.jpg
    138.5 KB · Visningar: 58
  • Hojåkning 026B.jpg
    Hojåkning 026B.jpg
    161.3 KB · Visningar: 69

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Du missa Ducce 1198S, GRYMM Maskin! Vi var 5 av 7 som kom fram tillslut (en avåkning å en tappa kedjelåset). Kom sent men d va bara bra me tanke på att dom flesta redan åkt hem då, flör på bra me provkörningen. Ducati hade haft 2 krascher :D

Bild 2 "The five last standing"

Ja det hade ju varit en skaplig referenspunkt att mäta mot :) hade inte pallat o köra till götet o hem igen, det var en lagom runda till Trollhättan :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Last edited:

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Du missa Ducce 1198S, GRYMM Maskin! Vi var 5 av 7 som kom fram tillslut (en avåkning å en tappa kedjelåset). Kom sent men d va bara bra me tanke på att dom flesta redan åkt hem då, flör på bra me provkörningen. Ducati hade haft 2 krascher :D

Bild 2 "The five last standing"


Pröva RC8R idag på bike. Helt klart skön hoj, men med tanke på vad vi prova i gbg så............. va den inget att ha mot den :D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
ska vi dyka upp oanmält och svina till den här körningen? :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203686

Låter som en bra idé! :hihi

Du missa Ducce 1198S, GRYMM Maskin! Vi var 5 av 7 som kom fram tillslut (en avåkning å en tappa kedjelåset). Kom sent men d va bara bra me tanke på att dom flesta redan åkt hem då, flör på bra me provkörningen. Ducati hade haft 2 krascher :D

Bild 2 "The five last standing"

Fasen vad deppigt att jag missade både Bike & Säve. Kom nyss hem med en ny R1:a hämtad från Östersund, en nätt körning på ca 135 mil ToR. Startade 04.30 i Söndags morse & kom hem vid 23.45 De sista 35 milen fick köras i mörker (med mörkt visir också smart nog) Kan för övrigt tillägga att det var svinkallt bitvis då våren precis kommit där uppe, så det låg snöhögar lite var stans.

Jaja, det blev många mil i sadeln i alla fall.:)

EX-up, fått ordning på kablarna (eller har du snott av våra :hihi ) så du kan se motogp via viasat motor?

Nej:mad: Jag kör Live Stream via datorn kopplat till 50":aren i stället.
 
Last edited:

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
ska vi dyka upp oanmält och svina till den här körningen? :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203686
Absolut

App app app
Akta sig seften nu messal.. annars får du smaka KTM powah alá Acra-Edition ;)
Hehe äntligen lite backning, ska prova duccen vid ett tillfälle men frågan är ju om den är 50k bättre, o andra sidan kan jag nog åka lika fort på en r1-01 som JAG kan på RC8:an tror inte det hojarna som är begränsningarna där inte ;)
Låter som en bra idé! :hihi


Jaja, det blev många mil i sadeln i alla fall.:)



Nej:mad: Jag kör Live Stream via datorn kopplat till 50":aren i stället.

Jag stör mig på att det blir dålig bild på datorskärmen, hur funkar det på 50"aren då ??

O samlar du på r1:eek:r eller har du sålt din andra? :)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Fasen vad deppigt att jag missade både Bike & Säve. Kom nyss hem med en ny R1:a hämtad från Östersund, en nätt körning på ca 135 mil ToR. Startade 04.30 i Söndags morse & kom hem vid 23.45 De sista 35 milen fick köras i mörker (med mörkt visir också smart nog) Kan för övrigt tillägga att det var svinkallt bitvis då våren precis kommit där uppe, så det låg snöhögar lite var stans.

Jaja, det blev många mil i sadeln i alla fall.:)

Whooota!?
En ArrOne till?!?!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag stör mig på att det blir dålig bild på datorskärmen, hur funkar det på 50"aren då ??

O samlar du på r1:eek:r eller har du sålt din andra? :)

Bilden blir faktiskt riktigt acceptabel, knappast full-HD upplösning men inte mycket sämre än Eurosports knastriga utsändningar.

Nog för att jag samlar på det mesta som det står Yamaha på, men så bra var det inte att denna R1:a var till mig, borde kanske nämnt att denna var till min systers man. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top