där satt den..
Idag gav jag mig faan på att köra nya vägar och hitta nya slingor,
och jösses did i strike gold
Först lite transportsträcka, in mot ekedalen - mot folkabo ut till och över 26an, gruset där börjar bli ok.
tillbaka över 26an till folkabo, fram och tillbaka i denna kurva några gånger
åt motsatta hållet, mot kameran är den helt suverän, inget staket bara mjuk åker att vurpa på
Den kurvan är märkt med en röd markör på kartan.
Ner till mullsjö och höger ner över bron, direkt höger till en goldbana, blev grus, ut igen och nästa höger, blev grus, (jag la inte till detta på kartan)
mullsjö och uppåt, in mot sandhem, tog fel väg och kom ut på 26an igen, men den va helt ok, samma väg tillbaka, rätt väg ur sandhem.
nu började det likna grejor, och nu är jag där jag eg tänkte leta idag.
Nu tar jag bara korsningar på chans och letar mig söderut mot sjön Lönern, kurvig skogsväg med kanonsvängar som öppnar upp vid sjön, fri sikt och vansinnestempo till fiskande pojkars stora nöje
Nu är jag utanför min utskrivna karta och bara låtar det flyta på, ser en skylt mot Dalum, perfekt, mer soppa i tanken, vänder sen tillbaka och vägarna blir bara bättre och bättre,
dom är helt kanon, inget grus, släta och öppna nog för 80-120kmh tempo första gången.
Vissa sträckor vänder jag och kör om igen, jag är helt lyrisk och skrattar i hjälmen hela tiden, då kommer jag fram till lilla byn Liared, och efter den händer nått, den lilla 50/70vägen över går till nått som ser helt felplacerat ut.
Vem fanken kom på iden att bygga en kurvig, kupperad, öppen och slät 70/90väg mitt i bushen? en klar hjälte iaf..
Detta är sveriges nordschleife, det bor bara folk i början och på mitten, resten är helt öde.
Detta är det bästa mc väg jag någonsin kört! skrek av glädje
Totalt sinnesjukt, jag kör fram och tillbaka, inte ens bonden på åkern verkar bry sig, detta måsta dokumenteras, men jag har ingen videokamera så det får bli telefonen.
Med den i vänster hand så går det inte riktigt så fort, och kvaliten är ju så där, som ni ser..
[YOUTUBE-ID]FvquiRnnGU4[/YOUTUBE-ID]
Här en liten bild på turen
Och en stor med markeringar, förklaring följer.
Rödmarkerad slinga, där jag filmade, super vägen.
Svartmarkerad väg, kanonväg.
En helt underbar dag, roligaste jag haft på flera år.
Hojen funkade kanon, vägarna va superba, svetten rann, 36mil vart det,
10 av dom är transportsträcka och ca 5 mil är "bara ok väg".
hit åker jag igen, det finns mer väger där som väntar på att smiskas.
vem ska med?