Samåkning Skövde

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Nån som ska åka på kullen på söndag, frågan kanske vart uppe tidigare men frågar igen. Funderar på å fota lite

Vi blir väl ett ganska stort gäng från skövde som åker dit. Frågan är bara hur mycket åka det blir, med tanke på väderprognosen.. Man borde skaffa regndäck..

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Vi blir väl ett ganska stort gäng från skövde som åker dit. Frågan är bara hur mycket åka det blir, med tanke på väderprognosen.. Man borde skaffa regndäck..

Nä d ser ju inte så lovande ut men å andra sidan så kan d ju vända, har ju varit blandade prognoser tidigare så vi håller tummarna!

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    39.8 KB · Visningar: 35

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Nä d ser ju inte så lovande ut men å andra sidan så kan d ju vända, har ju varit blandade prognoser tidigare så vi håller tummarna!

Vid bra väder kanske jag är på o åka o kolla/fota lite vid dåligt väder skippar jag det.
Vid dåligt väder på söndag, är det någon som sitter på en Viasat motor kanal som skulle kunna tänka sig att bjuda på en kaffe, med förra årets lopp i bagaget hade det varit skoj o se Laguna Live??
/Per

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vilken tid bör man befinna sig på banan för att åskåda?

09.00 - 16,30 är det körning, dra upp när vädret ser bra, om det ens gör det alls.
hur går det med kortet, vi har ju inte fått till det med övningar än..

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 929
09.00 - 16,30 är det körning, dra upp när vädret ser bra, om det ens gör det alls.
hur går det med kortet, vi har ju inte fått till det med övningar än..

Aha, då drar jag upp någon gång på morgonen.

Bör få lämpet vilken dag som helst, men kör en del när vädret tillåter. Övar snäva svängar, kurvtagningar och lär känna cykeln. Men det är ju svårt när man inte har någon som kan tipsa... Sticker gärna ut och kör nån dag om du har tid =) Alltid kul att tjöta med folk med samma intresse om inte annat =)

Läste förresten igenom hela din projekttråd häromdagen. Riktigt kul läsning!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Aha, då drar jag upp någon gång på morgonen.

Bör få lämpet vilken dag som helst, men kör en del när vädret tillåter. Övar snäva svängar, kurvtagningar och lär känna cykeln. Men det är ju svårt när man inte har någon som kan tipsa... Sticker gärna ut och kör nån dag om du har tid =) Alltid kul att tjöta med folk med samma intresse om inte annat =)

Läste förresten igenom hela din projekttråd häromdagen. Riktigt kul läsning!

jag har havlt rasad koppling nu men fixar nog det imorrn, då blir det nog tillbaka till de kurvisga vägarna igen, regn på söndag men sen nån dag kan vi rulla runt och kolla placering mm.
Det övningskörs ju hela tiden med körskole mc i stan nu, lägg dig bakom och spionera :D

Aha, du läste på min hemsida alltså? MbNet?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
090702 kl 21:15 kom vår älskade son Leo!
3710 g och 51 cm lång.. bedårande söt!

Nedan bilder på en MYCKET stolt far och en underbar son!

Bifogat

• Dick_Leo1.jpg
    Dick_Leo1.jpg
    148.4 KB · Visningar: 38
  • dick_Leo.jpg
    dick_Leo.jpg
    156.5 KB · Visningar: 36

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450

Ja du är bedårande söt o lillgrabben med :tummenupp
Stort grattis, nu är det bara o skaffa lillkillen lite riktiga kläder med detsamma
/Per

Bifogat

• kids-junior-pro-hooded.jpg
    kids-junior-pro-hooded.jpg
    42.8 KB · Visningar: 28

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
vi mår fint allihopa.. ja får sova hemma inatt.. BB är fullt så inga pappor får vara kvar..
är helt färdig.. nu hägrar sängen! =)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Grattis Grattis :):)

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 929
jag har havlt rasad koppling nu men fixar nog det imorrn, då blir det nog tillbaka till de kurvisga vägarna igen, regn på söndag men sen nån dag kan vi rulla runt och kolla placering mm.
Det övningskörs ju hela tiden med körskole mc i stan nu, lägg dig bakom och spionera :D

Aha, du läste på min hemsida alltså? MbNet?

Jag klickade på länken du har under dina inlägg. Tänkte jag skulle ge mig på att läsa hela projektet i helgen =)

Haha, fan vad sura de skulle bli om man la sig bakom och åkte efter i typ en timma. De skulle säkert ringa polisen *asg*

Grattis!!!

Lappen

4hjuls älskare som blivit 2hjuls frälst
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
Suzuki Gsxr 750- 00, Toyota Supra Mkiv -93
Grattis till Lillplutten. Fyfan är avundsjuk på alla Pappor, Längtar själv tills man är i samma sits.

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Vädret verkar återigen på våran sida, blir nog en fin dag imorgon!

Tips: Finns 3 annonser här på sporthoj där dom säljer sina biljett inför morgondagen!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Grattis till Lillplutten. Fyfan är avundsjuk på alla Pappor, Längtar själv tills man är i samma sits.

Ja det är en sjukt härlig känsla när man väl blivit pappa! :)

Vädret verkar återigen på våran sida, blir nog en fin dag imorgon!

Tips: Finns 3 annonser här på sporthoj där dom säljer sina biljett inför morgondagen!

Hmm...inte utan att man blir lite småsugen. Men jag & plutten kanske tar bilen & kikar förbi.

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tack allihopa.. blir inga banåkningar med lillen detta året.. men nästa år så ;)
ska skolas tidigt!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...