Samåkning Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tack allihopa.. blir inga banåkningar med lillen detta året.. men nästa år så ;)
ska skolas tidigt!
och nu vet ni ju modell.... :tungan

MarQz
http://www.klart.se/väder-lidköping.html
kanske kommer upp och kollar, ska till gocarten och hjälpa polarn lite också,
men inget köra.

CagivaPeter och jag va nere i Liared idag, jösses jävlar va bra det är, lite som en blandning av SPA och nordslingan :)
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
jag har havlt rasad koppling nu men fixar nog det imorrn, då blir det nog tillbaka till de kurvisga vägarna igen, regn på söndag men sen nån dag kan vi rulla runt och kolla placering mm.
Det övningskörs ju hela tiden med körskole mc i stan nu, lägg dig bakom och spionera :D

Aha, du läste på min hemsida alltså? MbNet?

Risk att det skiter sig med körningen då jag var ute idag och märkte att det tokrinner kylarvätska ur en slang under motorn. Ska kolla på det imorgon, för varmt att meka idag. Får jag inte ordning på det så vette fan...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Risk att det skiter sig med körningen då jag var ute idag och märkte att det tokrinner kylarvätska ur en slang under motorn. Ska kolla på det imorgon, för varmt att meka idag. Får jag inte ordning på det så vette fan...

Troligen rinner det ur expansionkärlets evakueringsslang, kan ha naturlig orsak i värmen, som tex att du kört långsamt i stan och hade för mkt vatten i kärlet innan.
Rinner det ur den när motorn är kall så har du problem.
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Troligen rinner det ur expansionkärlets evakueringsslang, kan ha naturlig orsak i värmen, som tex att du kört långsamt i stan och hade för mkt vatten i kärlet innan.
Rinner det ur den när motorn är kall så har du problem.

Det har bubblat ur pyttelite innan, men igår när jag kört nån mil och lutade hojen lite när den stod stilla så rann det nån deciliter. Ska gå ner och kolla det idag, får bli efter Kinnekulle =)
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
nån som har ett MC batteri liggandes som ni vill bli av med? funderar på att koppla det till en 12V länspump i båten. det borde väl räcka med ett gammalt mc batteri, de drar ju inte så mkt pumparna?
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
nån som har ett MC batteri liggandes som ni vill bli av med? funderar på att koppla det till en 12V länspump i båten. det borde väl räcka med ett gammalt mc batteri, de drar ju inte så mkt pumparna?

jag har som du kan få för en pilsner eller en dosa snus =)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
hehe. gött, ska kolla lite först om effekten räcker till,

kolla upp det.. har för mig att det står ett cbr 900 batteri hemma. typ samma som biltemas 151*87*105 batteri . samt ett eller två som är något större. bara att säga till så kan du få låna några och testa med.

kolla upp det.. har för mig att det står ett cbr 900 batteri hemma. typ samma som biltemas 151*87*105 batteri . samt ett eller två som är något större. bara att säga till så kan du få låna några och testa med.

stöd mig i min kamp att börja köra motard. tjöp min hoj =) http://www.blocket.se/skaraborg/Cbr_900rr_fireblade_95_a_98_ans_kapor_22429849.htm?ca=13&w=3
 
Last edited:

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Troligen rinner det ur expansionkärlets evakueringsslang, kan ha naturlig orsak i värmen, som tex att du kört långsamt i stan och hade för mkt vatten i kärlet innan.
Rinner det ur den när motorn är kall så har du problem.

Testade att luta hojen idag när den stått över natten. Det rinner inte en droppe ur evakuerings-slangen när jag lutar den. Dock är nivån aningen låg...

Något att oroa sig för? Ska jag fylla på kylarvätska och se glad ut?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Testade att luta hojen idag när den stått över natten. Det rinner inte en droppe ur evakuerings-slangen när jag lutar den. Dock är nivån aningen låg...

Något att oroa sig för? Ska jag fylla på kylarvätska och se glad ut?

Är nivån i expasionskärlet lågt är det inte så farligt, men rätt ska va rätt, men fyll inte mer än markeringen.
Är nivån i kylet lågt SKALL du fylla den ända upp, gör du det kan du vänta med nivån i expasionskärlet och se om det tycker ut nått dit.

Har du startat hojen?
Kommer det vätska i slangen då när den är kall så är det inte bra.
Där ska det bara komma om kylet är fullt, + att expasionskärlet är normalfyllt och det är varmt ute/du kryper runt i kö i stan t.ex = motorn går varmt.
Eller om kylet är fullt, + att expasionskärlet är överfyllt och motorn går varmt och/eller normalvarmt.
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Är nivån i expasionskärlet lågt är det inte så farligt, men rätt ska va rätt, men fyll inte mer än markeringen.
Är nivån i kylet lågt SKALL du fylla den ända upp, gör du det kan du vänta med nivån i expasionskärlet och se om det tycker ut nått dit.

Har du startat hojen?
Kommer det vätska i slangen då när den är kall så är det inte bra.
Där ska det bara komma om kylet är fullt, + att expasionskärlet är normalfyllt och det är varmt ute/du kryper runt i kö i stan t.ex = motorn går varmt.
Eller om kylet är fullt, + att expasionskärlet är överfyllt och motorn går varmt och/eller normalvarmt.

Tack för det utförliga svaret! Jag har onekligen massor att lära om detta =) Ska starta imorgon och även kolla nivån. Införskaffade ett depå-ställ idag (inte biltema) så jag kan meka lite lättare. Återigen, tack för svaret!:)

Ps. tror inte det är nån fara eftersom hojjen var ganska varm, 105 grader och jag hade, som du säger, puttrat runt i låg fart ett tag, samt att det var bra varmt ute. Ds.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ps. tror inte det är nån fara eftersom hojjen var ganska varm, 105 grader och jag hade, som du säger, puttrat runt i låg fart ett tag, samt att det var bra varmt ute. Ds.

Ja där har du svaret, skulle bli förvånad om det är nått annat.
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Någon som har lust att agera handledare åt mig? Jag står för bensin, käk och annat som kostar när man är ute och åker. Vore skönt att kunna åka lite mer avslappnat utan att oroa sig för poliser. Just nu kör jag utan handledare på egen hand, men som skrivet ovan så känns det lite olustigt.

Du måste vara minst 24 och haft kortet i 5 år i sträck. Inga kurser eller sån skit behövs utan bara skicka in till vägverket så är saken klar =) Jag har givetvis lämplighetsintyg.

Kan ju vara kul för dig som handledare att vara ute och köra MC "gratis" :tummenupp

Skicka ett pm!

R2, erkänn att du är sugen! :banana
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Någon som har lust att agera handledare åt mig? Jag står för bensin, käk och annat som kostar när man är ute och åker. Vore skönt att kunna åka lite mer avslappnat utan att oroa sig för poliser. Just nu kör jag utan handledare på egen hand, men som skrivet ovan så känns det lite olustigt.

Du måste vara minst 24 och haft kortet i 5 år i sträck. Inga kurser eller sån skit behövs utan bara skicka in till vägverket så är saken klar =) Jag har givetvis lämplighetsintyg.

Kan ju vara kul för dig som handledare att vara ute och köra MC "gratis" :tummenupp

Skicka ett pm!

R2, erkänn att du är sugen! :banana

Skulle jag vara handledare åt dig skulle du bli urfattig ;)
ligger man på lite drar min dryga litern ;)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det är en fördel om jag klarar hänga med handledaren :banana

då kanske jag inte är rätt gubbe heller :tungan
Jag kan som jag sagt ta en sväng med dig, men har just nu papparsarbete upp över öronen och orkar inte med ett enda till,
men en sväng kan vi ta ändå, om du vill.
(i låg fart alltså)
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Vad bensinkostnaden blir kvittar, jag står för det. Det viktigaste är ju att jag kan köra med nån som kan ge mig råd och tips. Och som överlever utan att köra i 300km/h hela tiden :rolleyes:

Så om nån är sugen så hojta till. Jag har semester i 4-5 veckor nu, så jag är ute och kör så fort vädret tillåter =)
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Hojta till när det ska köras på den där magiska vägen som tydligen finns här i Ekedalen. Jag kanske hänger på. Har inte kört på länge nu.
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Så, då har bakramen kommit :) ÄNTLIGEN. Fastat i tullen, 810:- i utlösen, ja tackar!!!:mad:

Så nu ska den bytas å sen på me kåpor och lyktor i bak så börjar babyn se lite normal ut iaf :yoparty
 

Lappen

4hjuls älskare som blivit 2hjuls frälst
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Falköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750- 00, Toyota Supra Mkiv -93
Hojta till när det ska köras på den där magiska vägen som tydligen finns här i Ekedalen. Jag kanske hänger på. Har inte kört på länge nu.



I Ekedalen finns ju nu bara en massa galna cyklister. Fyfan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top