Samåkning Skövde

Lappen

4hjuls älskare som blivit 2hjuls frälst
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Falköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750- 00, Toyota Supra Mkiv -93
Lappen> Hänger du på SCS-forumet? Eller på SMR?

Tack för lånet av avgassystemet till Supran så jag klara bes Nino :p, Nu vet du vem jag är.

Sen tack för lite andra saker jag borde lyssnat på dig som jag totalt missbedömt.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Är det någon som har ett bakdäck liggandes som man kan få köpa för en billig peng? Hyfsat på mitten men inte helt slut på sidorna heller vore trevligt, typ. :)

//Linus
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Tack för lånet av avgassystemet till Supran så jag klara bes Nino :p, Nu vet du vem jag är.

Sen tack för lite andra saker jag borde lyssnat på dig som jag totalt missbedömt.

Det är lugnt. Kul att kunna hjälpa till. Skicka ett pm och berätta vad du haft för dig sista tiden vettja.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Såg en civilbil idag på leden, hade stoppat en bil.
Satt snutar i uniform i.
Saab 95, regnr: xkz326
Denna färgen eller något ljusare, extraljus.
050300101.jpg
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Är det någon som har ett bakdäck liggandes som man kan få köpa för en billig peng? Hyfsat på mitten men inte helt slut på sidorna heller vore trevligt, typ. :)

//Linus
Jag har ett liggandes du kan få byta mot en folköl.
gott om mönster på mitten men slut på sidorna.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Så, då har bakramen kommit :) ÄNTLIGEN. Fastat i tullen, 810:- i utlösen, ja tackar!!!:mad:

Så nu ska den bytas å sen på me kåpor och lyktor i bak så börjar babyn se lite normal ut iaf :yoparty

tönk på nästa gång att du ber säljaren märka paketet som gift..
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Så, då har bakramen kommit :) ÄNTLIGEN. Fastat i tullen, 810:- i utlösen, ja tackar!!!:mad:

Så nu ska den bytas å sen på me kåpor och lyktor i bak så börjar babyn se lite normal ut iaf :yoparty

Var bakramen begagnad så ska du bestrida tull + moms eftersom detta endast gäller på nya varor.
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Var bakramen begagnad så ska du bestrida tull + moms eftersom detta endast gäller på nya varor.

Tyvärr tror jag du har fel. Man får betala tull och moms på allt som inte kommer från EU-land.

Nästa gång ber du säljaren skriva 50 dollar på paketet. Då får du betala minimalt med tull/moms. Dock öppnar tullen ibland paketen och ligger det en Rolex i paketet så kan de kräva dig på mycket större summor...

Detta vet jag då jag själv köpt saker från USA etc och råkat ut för ovan...
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Tyvärr tror jag du har fel. Man får betala tull och moms på allt som inte kommer från EU-land.

Nästa gång ber du säljaren skriva 50 dollar på paketet. Då får du betala minimalt med tull/moms. Dock öppnar tullen ibland paketen och ligger det en Rolex i paketet så kan de kräva dig på mycket större summor...

Detta vet jag då jag själv köpt saker från USA etc och råkat ut för ovan...

Kom på d, men fan, lätt å va efterkloker. Men va händer om paketet försvinner, då får ja väl ersättning på 50$??
 

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 929
Kom på d, men fan, lätt å va efterkloker. Men va händer om paketet försvinner, då får ja väl ersättning på 50$??

Exakt. Det är risken när man gör på detta sätt. Jag köpte ett sprut och tändförstärkare till supran för ca 15'000:-. Skrev priset till 200 dollar, alltså ca 2000:-. Var lagom skraj att det skulle försvinna...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tyvärr tror jag du har fel. Man får betala tull och moms på allt som inte kommer från EU-land.

Nästa gång ber du säljaren skriva 50 dollar på paketet. Då får du betala minimalt med tull/moms. Dock öppnar tullen ibland paketen och ligger det en Rolex i paketet så kan de kräva dig på mycket större summor...

Detta vet jag då jag själv köpt saker från USA etc och råkat ut för ovan...

Ja du har nog rätt när jag tänker efter. Men är det från en privatperson så bör du slippa extra avgifter i alla fall?

Jag har gjort massor av affärer via eBay från USA, Australien, Hong Kong, Italien med mera och brukar alltid be säljaren skriva ned värdet samt att det är "Used goods" "Gift" eller "Used spare Parts" 99 av 100 affärer har gått rakt igenom tullen och i de fall tullen öppnat & betvivlat det angivna värdet så har säljaren fixat ett kvitto på utställt belopp.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
har sett vissa vad jag antagit varit civilare, som har små vita ljusen monterade bakåt långt ner på kofångaren.

Jag hann inte titta efter sånna detaljer tyvärr

Säpo har sådana lampor bak. Men om d finns några sådana här vetifan

Hur fan vet du det? :D
Iom att det va minst 3 snutar i i uniform så va det ju nästan inte en civilbil,
lite konstigt.
 

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Jag hann inte titta efter sånna detaljer tyvärr



Hur fan vet du det? :D
Iom att det va minst 3 snutar i i uniform så va det ju nästan inte en civilbil,
lite konstigt.

När USA's utrikes minister Condoleezza Rice va på besök i Sthlm va ja där me jobbet. Vi hamna bakom en av S80 bilarna vid hennes hotel där 4 st stod och vänta plus ett antal MC snutar. Dom stängde ju av hela Vasagatan och en korteg i uppskattningsvis 80 km/h drog förbi där vi satt å fika lite senare vid centralen så såg man dom. Alla S80 svarta med heltonat och några diskreta master nere på röven och dom små vita ljusena. Därav vet ja de :tungan

Varfär dom körde så fort om nån undrar e för att en krypskytte har det mkt svårare om han skulle satsa på rätt bil att träffa i den hastigheten.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
blev omblåst av nån såndär stor svart volvo med vita ljusen påväg från sthlm i våras.
sen har ja sett det nån mer stans, på en saab tror jag det var
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top